Se pare ca Germania nu vrea sa depinda in totalitate de China cum a depins pana cum de Rusia, respectiv de resursele chinezesti necesare pentru producerea de acumulatori auto pentru masina electrica.
Solutia germanilor este benzina si motorina sintetica care pot reduce cu pana la 40% toate emisiile de CO2 si NOx fata de normele actuale Euro 6 TempD, adica mult mai bine decat o cer viitoarele norme Euro 7.
Benzina sintetica se poate produce in Germania fara nici un cost suplimentar, recomandarea ADAC fiind ca alimentarea acestor rafinarii sa fie realizate cu centrale fotovoiltaice care se pot realiza de la zero in maxim 12 luni.
DE CE BENZINA SI MOTORINA SINTETICA?
Pentru ca aceasta poate sa fie vanduta la orice statie traditonala fara a necesita realizarea unei noi infrastructuri de transport si de vanzare.
Pentru ca masina ta veche care merge pe benzina si motorina poate functiona cu benzina si motorina sintetica inca din primul minut FARA NICI O MODIFICARE TEHNICA A MOTORULUI.
Adica, nu trebuie sa-ti cumperi o masina noua, iar reparatia celei vechi se poate face in orice garaj din Europa cu costuri modice pentru ca piesele de schimb deja exista.
Reprezentanții companiei Chemieanlagenbau Chemnitz au declarat, potrivit autolatest.ro, că benzina sintetică poate să fie produsă extrem de ușor, rafinăriile putând produce și motorină sintetică și GPL sintetic fără ca emisiile de noxe să mai conteze.
Un alt mare avantaj este ca benzinarii nu sunt nevoiti sa-si refaca intreaga infrastructura cum vedem la cei care fac statii electrice sau cei care vand hidrogen lichid!
Plus ca fata de Hidrogen lichid ( 700 bar) sau CNG ( 200 bar), benzina si motorina sintetica nu se depoziteaza in rezervor sub presiune!