Una dintre cele mai puternice tari din Europa trece in aceasta perioda prin schimbari economice atat de serioase incat asiguratorii traditionali au inceput sa refuza sa mai emita polite tip casco pentru masinile electrice.
Este vorba evident de Marea Britanie unde soferii de Tesla Model Y trebuie sa plateasca o asigurare anuala echivalenta de peste 5.700 euro pentru o masina cu un pret de 45.000 euro.
Costurile reale ale electrificarii! O bara spate de Rivian R1T te costa 38.000 de euro
Sunt situatii cand soferii de masini electrice de generatie mai veche precum smart EQ forfour nici macar nu-si mai pot asigura masina pentru ca nici un service nu mai ofera mentenanta sau posibilitatea reparatiei masinii in caz de accident.
Asiguratorii din Marea Britanie au crescut pretul politelor casco cu 72% fata de anul 2022, iar multe masini nici macar nu mai intra in grila de asigurare pentru ca nu mai exista unitati service care sa ofere reparatii pentru ele.
Aceasta situatie urmeaza sa ajunga treptat si in Romania pentru ca vanzarea de masini electrice nu a tinut pasul cu unitatile service capabile sa le si repare, motiv pentru care Tesla ofera imediat o decize dauna totala daca masina este implicata intr-un accident usor.
Singurii care inca se mai bucura de piese ieftine si unitati service disponibile sunt cei care conduc masini cu motoare termice, piata auto din Romania urmand sa-si pastreze aceste masini vechi pentru ca romanul de rand nu vrea sa-si cumpere masini noi electrice chiar cu RablaPlus.
“Although we insured the Tesla Y Model last year, during the year we changed this acceptance criteria and we were no longer able to offer a policy at renewal,”
PIESE DE CAROSERIE TESLA IMPOSIBIL DE REPARAT/INLOCUIT!
Un Model Y are parte din spate a caroseriei realizata din doua bucati, in timp ce o masina de volum traditionala are aceeasi parte a caroserie realizata din peste 70 de repere diferite.
Si cel mai bine o spune chiar Tesla care arata ca procesul de productie al unui Model Y este mult simplificat fata de cel al unui Model 3, piese gigantice presate fiind o solutie optima pentru reducerea costurilor, insa nu si pentru situatia cand masina trebuie sa fie reparata in urma unui accident.
Un Model Y lovit in spate are nevoie de acea piesa presata, piesa pe care Tesla nu o are spre vanzare decat in reteaua proprie de dealeri, iar pretul sau pentru fiecare masina in parte este atat de mare incat asiguratorii refuza direct asigurarea acestor modele.
Mai jos vezi cum arata partea din fata a masinii care are lonjeronul turnat impreuna cu structura de rezistenta, adica acesta nu poate sa fie inlocuit……sau indreptat!
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA sustine Autolatest Romania sa ramana obiectiva in continuare: Donează prin Patreon AICI

Nasol. Dar nu vine acus Tesla din urma cu o companie de asigurari?! Pentru ca ei au deja o multitudine de date colectate de la vehiculele existente, incluzand si datele necesare pentru a putea asigura masinile lor.
Pentru ca Elon Musk nu știe sa și piardă bani.
Elon Musk …nu stie sa piarda bani dar stiu fraierii care ii cumpara tigaile sa piarda banii.