Se pare ca cea mai mare problema a celor de la Tesla Motors nu este masina pe benzina sau lipsa unor dealeri traditionali, ci chiar masina Tesla in fata asiguratorilor.
Americanii de la Reuters au luat cele mai importante parcuri auto din SUA si au descoperit ca exista mii de masini Tesla cu anul de fabricatie 2020-2022 care au fost implicate in accidente relativ usoare, si care se vand drept DAUNA TOTALA, adica nu mai au voie sa fie reparate sau puse in trafic.
Aceasta situatie era de asteptat din partea asiguratorilor pentru ca Tesla detine monopolul asupra tuturor pieselor de schimb, iar realizarea caroseriei din componente gigantice presate reprezinta de fapt imposibilitatea ca aceste masini sa mai poata avea o reparatie traditionala.
In in caz de accident existe piese de caroserie complexe vandute si de companii aftermarket care pot scadea pretul reparatiei considerabil, insa daca Tesla ta lovita nu are piesa de schimb gen panou spate sau lonjeron, atunci masina ta devine automat dauna totala.
Cei care detin o Tesla nu vor sa recunoasca faptul ca o polita casco are un cost dublu sau chiar triplu fata de cea a unei masini BMW sau Mercedes, asiguratorii dorind o garantie ca vor avea castig chiar si dupa ce masina accidentata este declarata dauna totala.
CE FACI DACA LOVESTI TESLA MODEL Y?
Daca masina ta este asigurata in Romania si este implicata intr-un accident serios cu daune aduse caroseriei, atunci cu siguranta vei avea un raspuns de genul dauna totala economica din partea asiguratorului.
Acesta din urma prefera sa-ti dea tie in regie proprie o suma mica drept despagubire, ca apoi sa vanda epava celor care o vor dezmembra.
Daca, insa te gandesti sa o repari trebuie sa-ti cumperi neaparat un alt model Tesla Model Y lovit din dezmemebrari, si sa te rogi ca service-ul sa fie capabil sa-ti sudeze corespunzator cele doua Tesla pentru a avea in final una intreaga.
Specialistii recomandat o alta Tesla lovita pentru reparatia masinii tale pentru simplul fapt ca nu exista piese de schimb de caroserie pentru Tesla, iar reparatia masinii intr-un service Tesla din Austria te va costa cel putin 50.000 euro din banii tai.
Asa ca, fie te rogi ca masina ta sa nu fie lovita de unul cu RCA la Euroins, fie renunti din start la ideea ca in caz de accident vei avea sansa sa o mai repari!
Asiguratorii spun in SUA ca masinile Tesla sunt de unica folosinta pentru ca nu se pot repara viabil economic!” Tesla Inc’s electric vehicles are expensive to repair – so much so that the automaker and insurers are addressing the issue in sharply different ways.”
PIESE DE CAROSERIE TESLA IMPOSIBIL DE REPARAT/INLOCUIT!
Un Model Y are parte din spate a caroseriei realizata din doua bucati, in timp ce o masina de volum traditionala are aceeasi parte a caroserie realizata din peste 70 de repere diferite.
Si cel mai bine o spune chiar Tesla care arata ca procesul de productie al unui Model Y este mult simplificat fata de cel al unui Model 3, piese gigantice presate fiind o solutie optima pentru reducerea costurilor, insa nu si pentru situatia cand masina trebuie sa fie reparata in urma unui accident.
Un Model Y lovit in spate are nevoie de acea piesa presata, piesa pe care Tesla nu o are spre vanzare decat in reteaua proprie de dealeri, iar pretul sau pentru fiecare masina in parte este atat de mare incat asiguratorii refuza direct asigurarea acestor modele.
Mai jos vezi cum arata partea din fata a masinii care are lonjeronul turnat impreuna cu structura de rezistenta, adica acesta nu poate sa fie inlocuit……sau indreptat!
s s
Ce vorbiti voi acolo? Sa repara tesla lovite si sa vand pe piete americane in draci. Gasesti in dezmembrari orice.
Vă salut dragilor, bună seara,am o singura observație,nu înțeleg următorul aspect și anume, produci mașini le vinzi, obții un oarecare profit,de câteva ori prețul de producție, mașina este folosita, după un Nr de ani ,proprietarul o aduce , așa veche cum este la producător și dumnealor o reciclează pentru simplul motiv că este fabricata de ei,simplu..nu,Dar ați observat nu se procedează așa,de ce? din cauza lăcomiei și ignoranței oamenilor .De urgență trebuie adoptate legi care să stabilească clar și cu caracter de obligativitate: următoare formula :produci-vinzi-reciclezi.Succes în continuare.