In primul rand nu dorim sa vorbim despre reteaua de superchargere Tesla care este unica pentru acest constructor, adica sa incarci in maxim 35 de minute masina cu un pret mai mult decat decent.
Pretul de vanzare al lui Model 3 Standard Range este de 42.990 euro TVA inclus fara RablaPlus, masina care are o putere maxima de 286 CP si toate dotarile optionael oferite standard.
Volkswagen
Aici luam in calcul model ID.4 pentru ca ID.3 este o masina mult prea mica pentru a concura cu o berlina precum Tesla Model 3.
Astfel, un ID.4 GTX ( putere maxima echivalenta) cu dotarile celor de la Tesla ajunge sa fie vandut in Romania cu un pret de 69.854 euro TVA inclus, adica se vinde cu 26.860 euro MAI MULT decat cer americanii de la Tesla.
Hyundai
De partea celor de la Hyundai putem sa luam in calcul modelul IONIQ 6 Luxury care ofera in versiunea de 325 CP DualMotor o baterie mare de 77.4 kWh.
Modelul de baza Ioniq de 325 CP se vinde cu 58.000 euro, insa aici trebuie sa punem in calcul si dotarile optionale oferite stanard de americani.
Cu dotarile optionale aferente, ajungem la un pret de aproximativ 66.000 euro TVA inclus, adica cu 23.000 euro in plus fata de oferta unei Tesla Model 3.
Renault
Francezii ofera clientilor din Romania modelul Megane e-tech EV60 Iconic de 220 CP care se vinde aici cu un pret de 51.790 euro, pret pentru care primesti din pacate o masina cu dimensiunea unui Captur.
Acest Megane E-Tech ofera si o putere maxima mai mica de 220 CP fata de cei 286 CP oferit de Tesla, iar diferenta de pret este clar in defavoarea celor de la Renault.
In total, Renault vinde acest Megane electric cu 8.800 euro mai mult decat o Tesla si are o caroserie mult mai mica si o putere inferioara.
Efectiv Megane E-Tech ramane doar o masina de showroom pentru ca este prea scumpa pentru ce poate sa ofere.
Ford
Aici vorbim de modelul Mustang Mach-E care se vinde echivalent cu versiunea Premium cu 294 CP si bateria mare de 98.7 kwh, zona unde Tesla clar depasita pentru ca aceasta ofera o autonomie WLTP de 600 km.
Fanii Tesla vor pune atunci in discutie versiunea Model 3 Dual Motor de 450 CP si bateria de peste 75 kwh care are un range de 630 km.
Pretul de vanzare al lui Mustang Mach-E in aceasta configuratie este de 63.300 euro TVA inclus, adica cu 20.300 euro mai scump in comparatie cu Model 3 Standard de 286 CP.
Ford mai sufera si la capitolul termen de livrare care poate sa depaseasa 6 luni din momentul comenzii, in timp ce la Tesla masina ajunge la Bucuresti in 30 de zile fara discutii!
Kia
O alta masina care foloseste tehnica lui Ioniq 6 este gama EV6 MY24 77 kWh Long Range AWD GT Line, model care se vinde cu un pret de 66.600 euro.
Aici am ales versiunea de top GT Line cu dotari precum pompa de caldura, geamurile atermice si sistemul multimedia de top, pretul final ajungand in jur de 70.000 euro.
Fata de Tesla, acest EV6 are doua motoare care afiseaza o putere maxima de 325 CP si o baterie mai mare cu o capacitate neta de 74 kwh.
Insa si aici, fanii Tesla vor spune ca pentru doar 8.000 euro in plus la cei 43.000 euro al unui Model 3 Standard primesti un Model 3 Dual Motor de 450 CP si o baterie LFP de 75 kwh.
BMW
Una dintre cele mai apropitate masini de un Model 3 este fara discutii gama BMW i4 eDrive35, adica modelul electric cu motorizarea mai slaba si un pret mai mic.
Acest BMW i4 eDrive35 are 286 CP si un acumulator de 67 kwh, insa cand vorbim de nivelul de echipare ajungem la un cost neasteptat de mare.
Daca luam dotarile oferite standard de catre Tesla pe Model 3 configuram un BMW i4 eDrive35 cu pachet M cu un pret de aproape 74.000 euro, adica cu 31.000 euro mai mult decat oferta celor de la Tesla.
Si aici fanii Tesla vorbesc de un Model 3 Dual Motor de 450 CP mult mai performant si capabil de o autonmie de 640 km cu doar 51.000 euro.
Mercedes Benz
Daca vrei sa-ti cumperi o Tesla trebuie sa-ti configurezi orice masina electrica la Mercedes, iar “vedeta” germanilor este noul Mercedes EQB 350 4MATIC, un Clasa B modificat sa fie 100% electric.
Realitatea crunta pentru germani este ca un Mercedes EQB 350 4MATIC cu dotari de top echivalente unei Tesla Model 3 Standard de 42.990 euro ajunge la suma de 81.125 euro, adica platesti in plus peste 38.000 euro doar ca masina sa fie o electrica Mercedes.
Acest Mercedes EQB 350 4MATIC are o baterie decenta de 66.5 kwh si 292 CP, insa deja la aceasta suma te poti uita chiar si spre un Model S Standard de 685 CP si baterie de 95 kwh.
In aceeasi situatie se regasesc si modele precum Nissan Ariya 87kWh, CUPRA Born 170 kW – 77 kWh, Skoda Enyaq iV 80, Volvo C40 Recharge Single Motor ER sau chiar si chinezescul MG MG4 EV XPOWER de 435 CP.
Fata de toti concurentii sai directi, cei de la Tesla ofera si dotari si echipamente care fac convietuirea cu masina una unica:
- 45.000+ stații Supercharger la nivel global
- Service mobil
- Modul Canin
- Modul Camping
- Tesla Arcade și Tesla Theatre
- Actualizări over-the-air
- Modul Sentry
- Comenzi vocale
- Profiluri șofer
- Partajarea cheii
- Sistem de navigație în mașină
- Precondiționare
- Plecarea programată
Tesla Model Y Standard Range (2023):Test Drive Model Y de 299 CP, 57.5 kwh cu 32.000 euro-Autolatest
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA sustine Autolatest Romania sa ramana obiectiva in continuare: Donează prin Patreon AICI
Profi, bine documentat si cu argumente logice clare si la obiect!
Bravo!
Sa incerci sa adaugi si pretul pentru un instrumentar de bord la Tesla, “optionala” care e inclusa standard la majoritatea masinilor cu care este comparata Tesla. Pentru multi, lipsa acestui “optional” pe Tesla este un deal-breaker.
Si n-ar strica putin obiectivism. Se simte in tot articolul ca esti fan Tesla sau Model 3.
…..instrumentar de bord!?!? 🙂
Nu suntem fani Tesla….ci doar al masinilor corecte din toate punctele de vedere….unde luam in calcul si PRETUL despre care toti tac cand facem comparatii!
Concurența Trebuie Să Dispară Definitiv Din Lume, Deoarece Este Mai Bine Fără Concurență.
Trimiteți Mai Departe Aceste Informații Pentru A Ajunge La Cât Mai Multă Lume.