Noi am condus pana acum zeci de masini electrice, fie ele la inceput de cariera, cum este acest Kangoo ZE, care mergea cu un plin doar 70 de km in cele mai bune conditii, fie un Model 3 de la Tesla, care putea merge fara probleme 450 de km chiar si pe soselele din Romania.
Insa pana acum nu am condus nici o masina care sa fie vanduta cu un PRET DECENT, sa fie la fel de anduranta precum o Tesla Model 3 Long Range si sa fie disponibila la vanzare pe piata din Romania.
Hyundai Ioniq 5 este o masina EV senzationala care, din pacate, nu prea se vede pe soselele patriei, iar modelele Grupului VAG precun VW ID4 sau Skoda Eniaq sunt atat de scumpe si ofera performante reale atat de mediocre, incat sunt doar masini “de dealeri”!
Ramane in discutie marca Kia, care vinde de mai bine de 7 ani cu succes in Romania masini electrice, una dintre primele fiind chiar acest Soul EV testat de noi AICI in anul 2015 si care a aratat europenilor ca si masina electrica poate avea o sansa pe aceasta piata!
Pe atunci, Kia se mandrea iarna cu o autonomie reala de 106 km, cifra incredibila daca ne uitam la ceea ce gaseam pe atunci pe piata.
Dupa doar 4 ani, Kia avea sa lanseze in Europa prima sa masina 100% electrica, care spargea toate frontierele segmentului EV, respectiv era ieftina, mergea peste 400 de km si avea un design conventional.
Testul nostru cu eNiro puteti sa-l cititi AICI, noi reusind cu acumulatorul de 64 kwh sa parcurgem, in Bucuresti, aproape 500 de km cu o singura alimentare!
KIA EV6 ESTE FARA DISCUTII CEA MAI BUNA MASINA ELECTRICA A MOMENTULUI!
Si cand spunem asta, nu putem sa nu ne uitam la modelul Tesla Model Y fabricat in Germania la Giga Berlin, masina de acum europeana, care din pacate se vinde cu un pret care incepe de la 67.000 euro fara Rabla Plus. Daca scadem ajutorul de la stat, vom ajunge la un pret real de vanzare al masinii de 55.431 euro TVA inclus.
Aici vine Kia EV6 si arunca in lupta un model EV6 Long Range, cu un pret cu Rabla Plus de 40.878 euro! Adica, masina celor de la Kia este mai ieftina decat un Model Y cu aproape 15.000 de euro.
Si dupa acest calcul extrem de tehnic, revenim la Masina Anului in Romania 2022 pentru ca avem multe de spus!
DE CE KIA EV6 SI NU ID4 SAU IONIQ5?
In primul rand, Kia EV6 este o masina cu un design exterior si interior conventional, care permite unui sofer de masina cu motor termic sa treaca imediat pe o electrica, fara ca diferentele optice sa fie extreme.
Exista multi asemenea soferi care nu vor sa iasa in evidenta in traficul Bucurestean, motiv pentru care un EV6 poate sa constituie un avantaj in detrimentul unui Ioniq5 extravagant.
La interior, Kia mizeaza pe o calitate de fabricatie superioara unui ID4 sau chiar si un BMW ix3 fabricat in China, EV6 fiind un crossover generos extrem de performant.
Noi am avut la test versiunea Long Range cu acumulatorul de 77 kwh si un singur motor electric pe spate, de 228 CP si 350 de Nm incepand cu ZERO rpm.
CUM SE CONDUCE NOUL EV6?
In primul rand, trebuie spus ca masina este masiva in comparatie cu un eNiro, KIA optand pentru o caroserie mare de tipul crossover pentru a avea un spatiu suficient pentru pasageri si bagajele aferente.
Pe sosea, dupa ce te-ai obisnuit cu masina poti merge fara probleme in modul ECO, care aduce tot timpul un RANGE crescut cu 10-15% fata de modurile mai dinamice.
Conform celor de la Kia, instalatia de aer conditionat functioneaza si in modul ECO, insa intr-un regim mai lent pentru a favoriza autonomia. Iarna, noul EV6 reuseste sa-si pastreze performantele pentru ca are pompa de caldura.
In modul SPORT, masina reactioneaza rapid, insa trenul de rulare se vede ca nu a fost conceput sa fie “brutalizat” in viraje, mai ales ca masina cantareste la gol undeva in jur de 2 tone.
Noi am reusit intr-un Bucuresti relativ aglomerat, un consum mediu de 15 kwh in modul ECO, adica teoretic cu cei 77 kwh putand parcurge o distanta de 520 km fara a merge la un charger.
Autonomia medie a masinii de test drive de la KIA Romania a fost de 455 km, insa aici trebuie sa nu uitam ca aceasta masina este condusa pe saptamana de cel putin trei soferi diferiti plus clientii marcii.
CONCLUZIILE AUTOLATEST
Kia EV6 primeste din partea noastra cea mai mare nota din segmentul crossover cu un pret decent la achizitie, pentru ca are un pret de vanzare de 40.000 euro si utilizeaza un acumulator de capacitate mare gasit la marcile premium germane la un pret de peste 80.000 euro.
Exista si un EV6 de baza cu bateria mica de 58 kwh, care se vinde cu un pret de 36.500 euro, masina care este destinata doar mersului in oras. Insa acolo deja putem sa ne uitam la un e-Soul de 64 kw cu pompa de caldura, care este mult mai ieftin si mult mai performant.
Daca tot vrei sa-ti cumperi un EV6, trebuie neaparat sa alegi acumulatorul de 77 kwh intr-un nivel de echipare mediu, pentru ca in acea zona Kia EV6 devine imbatabila in fata oricarui model concurent.
PRO
Masina electrica cu cel mai bun raport pret-performante
Imagine de marca si garantie de 7 ani
Calitate de fabricatie Made in Coreea
Interior conventional
Cel mai bun pret de vanzare
Autonomie reala de aproape 500 km in Bucuresti
Valoare foarte mare de revanzare
Motor electric de 229 CP economic insa si suficient de rapid
Portbagaj frontal asemenea masinilor Tesla
CONTRA
Dimensiunile caroseriei in mediul urban
Exista si o versiune cu acumulator mic de 58 kwh
Versiunea AWD mai scumpa cu 4500 euro

FISA TEHNICA
Motor
Numar de cilindri: Electric
Injectie: Electric
Capacitate cilindrica (cm3): Electric
Alezaj X Cursa (mm): Electric
Putere maxima CP/KW – rot/min: 228
Cuplu maxim Nm – rot/min: 350/0000
Carburant: EV
Rezervor litri: Acumulator de 77 kwh
Transmisie
Punte motoare: RWD
Cutie de viteze / nr. trepte: 1 singura viteza
Dimensiuni
Lungime (mm): 4680
Latime (mm): 1880
Inaltime (mm): 1550
Ampatament (mm): 2900
Portbagaj: 480-1260 l
Greutate la gol kg: 1.980
Anvelope: 235/55R19
Performante
0 – 100 km/h (s) – 7.3
Viteza maxima (km/h) –185
Consum mixt (l/100 km) WLTP: 16,5 kWh/100km
Pret
Pret lista cu TVA : 51.944 € din care scazi Rala Plus 11.469 €: Final- 40.475 €