Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test Drive in premiera cu noul BMW G20 320i ZF8 RWD Pachet Motorsport 2022

Masina din acest test drive este unul dintre cele mai bine vandute versiuni Seria 3 G20 din lume, fiind vorba de versiunea 320i pe benzina NU CEA DIESEL!

Si cand spune best-seller, trebuie doar sa ne uitam la toate pietele auto inclusiv cea din Asia si cea din SUA, unde acest model se vinde anual in sute de mii de exemplare.

BMW G20 320i ZF8 RWD Pachet Motorsport 2022, test drive g20, drive test, autolatest, bmw seria 3 2022, test consum, 0-100 km/h, max speed, pachet m g20, consum benzina, reprize, testeauto 2022, review

BMW ramane singurul fabricant de masini germane premium care a SPUS NU ELECTRIFICARII in masa, respectiv acum, in 2022, poti merge sa-ti cumperi fara nici cea mai mica problema acest Seria 3 cu un motor DIESEL, PE BENZINA, ELECTRIC sau PHEV.

Vedeta germanilor ramane acest Seria 3 pe benzina echipat cu un motor “de baza”, care afiseaza o putere maxima de 184 CP si 300 de Nm, cifre care pot parea mici pentru o berlina de clasa medie, insa care nu reflecta cu adevarat realitatea.

DE CE UN SERIA 3 PE BENZINA RWD?

BMW G20 320i ZF8 RWD Pachet Motorsport 2022, test drive g20, drive test, autolatest, bmw seria 3 2022, test consum, 0-100 km/h, max speed, pachet m g20, consum benzina, reprize, testeauto 2022, review

Pentru ca BMW-ul Seria 3 diesel merita sa fie cumparat doar daca are sub capota un L6 respectabil, iar transmisia xDrive este recomandata doar celor care locuiesc in zone muntoase, unde chiar ninge cateva luni din an.

Noi am ales sa testam un 3 pe benzina cu transmisia pe puntea spate, pentru ca aceasta versiune este, fara doar si poate, cea mai echilibrata la capitolul pret-performante-fiabilitate in timp.

BMW G20 320i ZF8 RWD Pachet Motorsport 2022, test drive g20, drive test, autolatest, bmw seria 3 2022, test consum, 0-100 km/h, max speed, pachet m g20, consum benzina, reprize, testeauto 2022, review

In gama germanilor exista un 318i de 156 CP care are aceeasi motorizare de doi litri, si un senzational 530i care ofera o putere maxima de 258 CP, insa care are un pret prohibitiv. Asa ca solutia optima este acest 320i de 184 CP, motor suficient de performant pentru o masina din aceasta categorie.

BMW G20 320i ZF8 RWD Pachet Motorsport 2022, test drive g20, drive test, autolatest, bmw seria 3 2022, test consum, 0-100 km/h, max speed, pachet m g20, consum benzina, reprize, testeauto 2022, review

CUM SE COMPORTA NOUL 320i 2022?

Asa cum ne-am asteptat, acest BMW este un 3 special, pentru ca are un Pachet M care aduce un tren de rulare setat dinamic si noua cutie de viteze ZF8 Plus cu setari Sport din fabrica.

Intr-un Bucuresti aglomerat, masina este atat de silentioasa incat vei uita repede de un 320d galagios, iar pe autostrada, la viteze de peste 130 de km/h, aceeasi motorizare afiseaza un consum extrem de mic de benzina.

BMW G20 320i ZF8 RWD Pachet Motorsport 2022, test drive g20, drive test, autolatest, bmw seria 3 2022, test consum, 0-100 km/h, max speed, pachet m g20, consum benzina, reprize, testeauto 2022, review

Transmisia ZF8 demonstreaza, din nou, ca este superioara unei cutii 9G Tronic de la Mercedes sau unei problematice transmisii DSG S-Tronic intalnita la Audi.

Noi am reusit un consum mediu in Capitala de 10 litri la 100 de km in modul Comfort, iar daca alegem EcoPro vom avea un consum real chiar de 8 litri in acelasi regim de functionare, pentru ca sistemul Stop&Start este utilizat mai des, iar managementul injectiei este economic.

DE CE NU RECOMANDAM UN SERIA 3 XDRIVE?

BMW G20 320i ZF8 RWD Pachet Motorsport 2022, test drive g20, drive test, autolatest, bmw seria 3 2022, test consum, 0-100 km/h, max speed, pachet m g20, consum benzina, reprize, testeauto 2022, review

Asa cum spuneam mai sus, daca nu locuiesti la munte, nu este recomandata achizitia unei masini cu transmisie 4WD indiferent ce vor spune “specialistii cunoscatori”!

In zona Bucuresti, unde avem doar trei zile de iarna cu zapada pe sosea, o masina cu transmisie pe puntea spate este solutia optima, pentru ca vei avea costuri reduse cu mentenanta, iar in timp masina consuma chiar si cu 1.5 litri de benzina mai putin decat una xDrive.

Valoarea de revanzare a unei masini BMW cu transmisie clasica este superioara unui model complicat xDrive, si acest lucru se vede cel mai bine la preturile unui E90 sau F30 cu aceste transmisii.

BMW G20 320i ZF8 RWD Pachet Motorsport 2022, test drive g20, drive test, autolatest, bmw seria 3 2022, test consum, 0-100 km/h, max speed, pachet m g20, consum benzina, reprize, testeauto 2022, review

CONCLUZIILE AUTOLATEST

Noul BMW G20 320i NU este o masina sport cum poate este un M340i sau un M340d testat de noi AICI, ci este masina perfecta pentru cine vrea un “cruiser premium” german, care are performante superioare unui diesel de doi litri, are silentiozitatea in trafic a unui 340i si un cost de achizitie mult mai mic.

In ciuda puterii mici, noul 320i poate atinge 100 de km/h in doar 7.1 secunde, iar viteza sa maxima este de aproape 240 de km/h.

BMW G20 320i ZF8 RWD Pachet Motorsport 2022, test drive g20, drive test, autolatest, bmw seria 3 2022, test consum, 0-100 km/h, max speed, pachet m g20, consum benzina, reprize, testeauto 2022, review

Inainte de a trage o concluzie, noi recomandam sa mergi la un dealer BMW sa testezi aceasta varianta cu motorul de doi litri turbo imediat dupa un test cu un Audi A4 35 TFSI cu motorul de 1.5 litri sau un Mercedes C200 tot cu un motor mic de 1.5 litri.

BMW G20 320i ZF8 RWD Pachet Motorsport 2022, test drive g20, drive test, autolatest, bmw seria 3 2022, test consum, 0-100 km/h, max speed, pachet m g20, consum benzina, reprize, testeauto 2022, review

PRO

Imagine de marca

Calitatea foarte buna a asamblarii

Motor turbo cu 4 cilindri de doi litri

Ajunge la 100 de km/h in doar 7 secunde

Cutie ZF8 Plus superioara unor transmisii 9G Tronic sau S-Tronic

Pret de vanzare mic pentru performantele afisate

Valoare foarte mare de revanzare

Fiabilitate in timp a transmisie RWD

 

CONTRA

Rezervor destul de mic de benzina (59 litri)

Suspensie M excelenta pe o sosea buna nu insa si pe drumurile cu denivelari

Versiunea 320i merita o putere de 200 CP

BMW G20 320i ZF8 RWD Pachet Motorsport 2022, test drive g20, drive test, autolatest, bmw seria 3 2022, test consum, 0-100 km/h, max speed, pachet m g20, consum benzina, reprize, testeauto 2022, review

FISA TEHNICA

Motor

Numar de cilindri: 4 in linie
Injectie: Benzina 1 turbina
Capacitate cilindrica (cm3): 1998 cmc
Alezaj X Cursa (mm): 82,0 x 94,6 mm
Putere maxima CP/KW – rot/min: 184/5000
Cuplu maxim Nm – rot/min:  300/1350
Carburant: Benzina
Rezervor litri: 59

Transmisie

Punte motoare: Spate
Cutie de viteze / nr. trepte: Automata convertizor 8 trepte

Dimensiuni

Lungime (mm): 4709
Latime (mm):  1827
Inaltime (mm): 1435
Ampatament (mm): 2851
Portbagaj: 480
Greutate la gol kg: 1470

Anvelope: FATA 225/45R18 SPATE 255/40R18

Performante

0 – 100 km/h (s) – 7.1
Viteza maxima (km/h) –235
Consum mixt (l/100 km) WLTP: 6.3

Pret
Pret lista cu TVA : 39.000 €

BMW G20 320i ZF8 RWD Pachet Motorsport 2022, test drive g20, drive test, autolatest, bmw seria 3 2022, test consum, 0-100 km/h, max speed, pachet m g20, consum benzina, reprize, testeauto 2022, review

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente