Si cand vorbim de un BMW Seria 3, nu putem spune ca o varianta diesel are sanse a concura o varianta pe benzina, insa acum nu vorbim de un M3 pe Benzina, ci un diesel M de cea mai buna calitate.
In era electrificarii, BMW nu renunta la motorul diesel, pentru ca acum putem spune ca este “curat”, extrem de economic si extrem de puternic.
Sa faci o asemena masina in anul 2021 nu poate decat sa reprezinte o palma data de BMW fanilor masinilor electrice, mult laudate de arhanghelii lui Musk.
In realitate BMW ramane singurul fabricant de masini german care este pragmatic, care nu renunta la masinile diesel de dragul imaginii de marca, lucru care, din pacate, se vede la Audi si Mercedes, care au anuntat oficial ca renunta la toate motoarele termice pentru a favoriza masinile electrice.
DE CE BMW M340d xDrive G20 Sedan 2021 2021 ESTE CEL MAI BUN DIESEL DIN LUME?
In primul rand, pentru inceput trebuie spus ca nu vorbim de un BMW pachet M, ci de un BMW realizat chiar de catre divizia Motorsport, adica este primul M3 diesel de fabrica.
In al doilea rand, vorbim de ultimul diesel sport la vanzare din Europa, care vine sa “faca de rusine” masinile electrice mult laudate la toate capitolele, inclusiv in departamentul performante rutiere reale.
Si in al treilea rand, vorbim de cel mai bun diesel din lume, pentru ca vorbim de cel mai avansat motor cu aprindere prin compresie la vanzare, in prezent, in Europa.
0-100 KM/H IN DOAR 4.6 S SI UN CONSUM DE 4.2 LITRI LA 100 DE KM
Tinand cont de aceste caracteristici, trebuie spus ca acest BMW M340d xDrive Sedan 2021 este mult mai rapid chiar si decat multe masini electrice. Cat despre capitolul consum, cu doar 59 de litri, poti merge fara probleme chiar si 1.000 de km.
Vedeta germanilor este motorizarea B57D30T0 care are doar doua turbine, cu geometrie variabila si un alternator de tipul mild-hybrid.
In total, acest motor cu 6 cilindri in linie ofera o putere maxima de 340 CP + 11 CP pentru mild-hybrid, insa si un moment motor de 700 Nm plus 50 Nm mild-Hybrid.
Adica, vorbim de un total de peste 350 CP si peste 750 Nm incepand cu o turatie de 1.750 rpm, respectiv avem o repriza de la 0-100 km/h in doar 4.6 secunde.
Echivalent, un BMW M3 de generatie noua ajunge la 100 de km/h in doar 4.2 secunde si are un motor de 480 CP!
CUM SE CONDUCE UN M340D IN VIATA REALA?
Aici trebuie spus ca noi am reusit, pe un parcurs de cateva sute de km in mediul extraurban, un consum real de 4.2 litri cu sistemul de AC pornit, si nu am mers nici economic si nici in modul ECO PRO!
Pur si simplu, eficienta unui motor de trei litri, de peste 350 CP pe caroseria unui Seria 3 face minuni din toate punctele de vedere.
Reprizele de la 90-150 de km/h sunt realizate in doar cateva secunde, si aici nu este nevoie aproape niciodata sa folosim modul SPORT! Pur si simplu, apesi pedala de acceleratie si ajungi la viteze si reprize aflate destul de aproape de zona masinilor super-sport, precum Porsche 911 sau Lamborghini Huracan.
CONCLUZIILE AUTOLATEST
Este greu de inteles feeling-ul citind doar aceste randuri, insa realitatea crunta pentru fanii masinilor EV este ca, atunci cand conduci un diesel BMW, si in special un diesel M, lucrurile stau cu totul diferit.
Sfatul nostru este sa conduci fara prejudecati acest BMW M340d xDrive G20 Sedan 2021, si daca esti un tip care face multi km pe saptamana in mediul extraurban, atunci autonomia unei asemenea masini nu are cum sa fie combatuta de nici un model PHEV sau EV al momentului.
Si dupa cum bine stim noi, marca BMW, acest motor in configuratia B57D30T0 de 350 CP are mari sanse sa mearga fara probleme chiar si 350.000 de km sau 15 ani, timp in care orice masina electrica fie are nevoie de un acumulator nou de peste 25.000 euro ( vezi Tesla), fie ajunge cu siguranta la casat!
Este greu de comparat un diesel M cu o masina electrica, insa situatia tragica din Romania la nivelul chargerelor face ca alegerea unei masini diesel premium sa ramana o solutie eleganta!
Plus ca acest BMW M340d xDrive G20 Sedan 2021 corespunde celor mai aprige norme de poluare Euro 6 TempD si este clasa A, atat la reciclare, cat si emisii de CO2!
Si daca esti familist, poti sa-ti cumperi un BMW M340d xDrive G20 2021 si in varianta Touring.
PRO
Imagine de marca pentru ca este un M veritabil
Calitatea foarte buna a asamblarii
Cel mai puternic diesel din lume
Ajunge la 100 de km/h in doar 4.6 secunde
Cutie ZF8 Plus superioara unui cutii 9G Tronic sau S-Tronic
Pret de vanzare mic pentru performantele afisate
Reprize fulminante insa si un consum extrem de mic
Faci 1.000 de km cu 60 de litri
Valoare foarte mare de revanzare
CONTRA
Rezervor destul de mic de motorina ( 59 litri)
Chiar daca este un M are in continuare prea multe echipamente optionale
FISA TEHNICA
Motor
Numar de cilindri: 6 in linie
Injectie: Diesel 2 turbine
Capacitate cilindrica (cm3): 2993 cmc
Alezaj X Cursa (mm): 84,0 x 90,0 mm
Putere maxima CP/KW – rot/min: 351/4400
Cuplu maxim Nm – rot/min: 750/1750
Carburant: Motorina
Rezervor litri: 59
Transmisie
Punte motoare: AWD xDrive
Cutie de viteze / nr. trepte: Automata convertizor 8 trepte
Dimensiuni
Lungime (mm): 4713
Latime (mm): 1827
Inaltime (mm): 1435
Ampatament (mm): 2851
Portbagaj: 480
Greutate la gol kg: 1895
Anvelope: FATA 225/45R18 SPATE 255/40R18
Performante
0 – 100 km/h (s) – 4.6
Viteza maxima (km/h) –250/300
Consum mixt (l/100 km) WLTP: 5.9
Pret
Pret lista cu TVA : 65.900 €
salut, am modelul 335 xd model 2017 crezi ca merita sa o schimb cu aceasta ? este mult mai buna ?