Si cand spunem cea mai buna masina electrica noua, din Romania, nu uitam faptul ca Tesla inca nu are nici o prezenta in Romania, Ford nu aduce Mach E, iar tot ceea ce ofera grupul VW, seria ID, sunt masini clar inferioare.
Evident nu vorbim de masinile electrice premium ale celor de la BMW, Audi, Porsche sau Mercedes Benz, pentru ca acelea sunt complet irelevante pe o piata de masini premium, dominata in continuare de vanzari diesel.
DE CE ENIRO ESTE CEL MAI BUN EV DE PE PIATA?
In primul rand, vorbim despre o masina electrica bazata tehnic pe una conventionala Hybrid sau PHEV, testate de noi AICI si AICI, respectiv vorbim de un crossover spatios care are o calitate de fabricatie mult peste ceea ce ofera VW sau Renault, in aceste segment.
Tehnic, noul eNiro este singurul crossover electric care are o autonomie in modul ECO, in regim urban de 600 km, cifra anuntata chiar de catre KIA in urma cu ceva vreme.
Si in final, spunem ca eNiro este cel mai bun pentru ca are un pachet motor+acumulator mult peste oferta europenilor, in segmentul mediu.
Adica avem un motor electric de 204 CP, care ofera un moment motor de 400 Nm, insa si un acumulator extrem de bun, cu o capacitate de 64 kwh, care permite masinii sa mergi sute de km in cel mai aglomerat trafic din Bucuresti, fara nici cea mai mica problema!
eNIRO VS ID3 2021
Multi fani VW vor spune ca noile modele ID3 si ID4 sunt cele mai bune masini electrice din lume, insa acestia nu stiu ca atat ID3, cat si ID4 au mari probleme cu electronica si in general, calitatea de fabricatie.
In timp ce KIA eNIRO este construita 100% in Coreea si are, atat o calitate de fabricatie de top, cat si a materialelor de la interior la fel de buna, atunci cand te urci intr-un ID de la VW parca te intorci in anii `90, cand Golf-ul III avea o plansa de bord problematica si intreaga masina avea un feeling slab conceput.
Toti cei care au condus ID3, in regim de flote Uber in Bucuresti, au fost “socati” cand au descoperit ca eNiro are un interior ergonomic si foarte bun calitativ.
Acestia au declarat ca toate masinile VW ID au avut probleme tehnice grave care au dus la oprirea lor in service, in timp ce produsele celor de la KIA nu au avut niciodata aceste probleme!
Noi, cei de la Autolatest Romania, putem spune ca am testat prima masina KIA electrica in anul 2015, respectiv modelul KIA Soul EV, KIA avand deja experienta in constructia de masini EV de mai bine de 7 ani, in timp ce VW se tot chinuie si in 2021 cu implementarea tehnologiei electrice.
CONCLUZIILE NOASTRE
Masina electrica moderna a ajuns la un nivel greu de anticipat in urma cu 6 ani, iar modelul de fata este fara doar si poate, cea mai buna masina electrica la vanzare din Romania.
Fanii Tesla pot sta linistiti, pentru ca masinile americane nu se vand in aceasta tara, pentru ca nu au unitati service oficiale, respectiv nu pot sa ofere garantie pentru reparatii si mentenanta.
Trecand peste acest subiect, raman in discutie gama VW ID3 si ID4 care au un design exterior surprinzator de placut, insa care sufera la capitolul calitate de fabricatie si motorizari plus acumulatori. Pe langa asta, un ID4X ajunge sa fie vandut chiar si cu peste 54.000 euro in Romania si nu ofera mare lucru in plus fata de acest model KIA.
Cat despre Renault sau modelele Peugeot si Citroen, acestea nu au nici o sansa sa intre in competitie cu cei de la KIA, pentru ca nu au motoare puternice si nu au acumulatori care sa permita autonomii reale, mari.
PRET ACHIZITIE CU RABLA PLUS 2021
Noul KIA eNIRO in varianta de motorizare de baza, de 136 CP si bateria mica de 39 kwh are un pret de achizitie de 29.800 euro TVA inclus.
Varianta din acest test drive, cu motorizarea de top de 204 CP si acumulatorul de putere mare de 64 kwh, are un pret de pornire de 34.580 Euro, pret in care KIA ofera clientului toate dotarile standard necesare.
Singurele dotari optionale recomandate de noi sunt Pompa de Caldura (1.000 euro), care scade drastic consumul iarna cand trebuie incalzit habitaclul, Sistemul Automat de incalzire al acumulatorului (155 Euro), necesar tot iarna pentru un fast charge fara probleme si Sistemul de Incarcare Rapida de Bord (480 euro).
Cu aceste dotari si acumulatorul de 64 kwh, KIA eNIRO devine, fara discutii, cea mai buna masina noua electrica la vanzare din Romania!
PRO
Imagine de marca
Calitatea asamblarii foarte buna
Raport pret performanta autonomie best in class
Motor de 204 CP puternic si totodata economic
Garda la sol mare pentru ca este un crossover
Garantie de 7 ani sau 150.000 km Bumper to Bumper
Performante rutiere superioare unui VW ID3, Skoda Eniaq sau Peugeot e2008
Service KIA bine pus la punct in marile orase din Romania
CONTRA
Pret mare al versiunii de top din acest test drive
Pompa de caldura si sistemul de incarcare rapida doar optionale
FISA TEHNICA
Motor
Numar de cilindri: 1 motor electrica in fata
Injectie: electric
Capacitate cilindrica (cm3): electric
Alezaj X Cursa (mm): electric
Putere maxima CP/KW – rot/min: 204/3800-8000
Cuplu maxim Nm – rot/min: 395/0-3600
Fast Charge-DC 100 kw
Acumulator: 64 kwh LIPB
Autonomie WLTP-455 km WLTP City 600 km
Transmisie
Punte motoare: Fata
Cutie de viteze / nr. trepte: Automata 1 viteza
Dimensiuni
Lungime (mm): 4375
Latime (mm): 1805
Inaltime (mm): 1560
Ampatament (mm): 2700
Portbagaj: 451-1405 l
Greutate la gol kg: 1712
Anvelope: 215/55R17
Performante
0 – 100 km/h (s) – 7.8
Viteza maxima (km/h) –167
Consum mixt (l/100 km) WLTP: 15,9 kWh/100km
Pret
Pret lista cu TVA : 34.580 Euro cu Rabla Plus inclusa