Actualul presedinte al ANAF a declarat ca a stabilit un parteneriat de colaborare cu RAR pentru indentificarea samsarilor care importa masini SH si care nu vor sa plateasca taxa pe valuare adaugata pentru revanzarea lor in Romania.
De acum, samsaul trebuie sa stie ca atunci cand merge la RAR pentru indentificarea masinii datele sale urmeaza sa fie transmise ANAF, autoritate care se asteapta ca acesta sa plateasca TVA cand vinde masina spre un cumparator de buna credinta.
ANAF este condus de liberarul Lucian Ovidiu Heiuş numit de catre actualul Prim Ministru Ciuca in luna mai 2022.
VEZI DE CE ESTE SUPARAT ANAF PE SAMSARII AUTO?
Iar mecanismul era relativ simplu: te duci și cumperi pe achiziție intracomunitară, ca să eludezi plata TVA vii și o înregistrezi la o factură mai mică în România și atunci nu plătești TVA, sau mai nou și-au deschis firme în Bulgaria încercând cumva să evite Fiscul din România.
Sunt și persoane fizice care aduc zeci de mașini, poate sute de mașini într-un an, evită să plătească, dar care obțin venituri din această activitate. Și acum având acest protocol noi vedem dacă apare pe numele lui Popescu Gheorghe că a dus 60 de mașini într-un an. Nu poți să aduci și să vinzi 60 de mașini că nu îți place ție. Poți să îți cumperi o mașină, să nu fi mulțumit de ea, sau vrei să o vinzi sau ceva.
Una, două, dar când vinzi 60, de fapt tu să nu ai niciun venit e clar că acolo e o activitate care nu este în regulă. Iar cei care merg pe societăți comerciale, tendința lor e de a găsi tot felul de tertipuri pentru a nu plăti TVA, a explicat Lucian Ovidiu Heiuș.
Samsarii de masini nu mai pot trece RAR-ul daca nu arata factura de provenienta pe numele lor!
SAMSARII FUG DE ROMANIA SI DE ANAF IN ALTE TARI
Insa, exista si situatia cand samsarul este “baiat destept” si merge intr-o tara precum Bulgaria de unde printr-o firma pe BG intermediaza legal vanzare masinii SH in Romania.
ANAF spune ca in ceea ce privește societățile deschise de persoane fizice române în alte state pentru a evita plata TVA, pentru identificare au fost analizați furnizorii pentru aproximativ 2.000 de autovehicule, în urma cărora s-au făcut demersuri de cooperare externă (SCAC sau mesaje în baza acordului cu Bulgaria) pentru un număr de : 22 societăți din Bulgaria.
S-au primit date pentru 12 dintre acestea, valoarea achizițiilor intracomunitare fiind de 27,619 milioane de euro, estimat un prejudiciu pe teritoriul României de peste 5,25 milioane de euro.
Pentru 7 societăți deja s-au inițiat demersuri pentru verificare, urmând a se realiza procedurile de înregistrare din oficiu pe teritoriul României.