In Europa de Vest exista o mare problema despre care se vorbeste foarte putin, respectiv scaderea profitului dealerilor auto in ciuda faptului ca acestia au cifre de afaceri din ce in ce mai mari.
De vina sunt preturile foarte mari ale masinilor noi, preturi care au dus asa cum era de asteptat la scaderea vanzarilor, adica si la scaderea profitului total pentru simplul fapt ca sunt mai putine masini care intra anual in service.
Dealerii din Vest sunt cei mai afectati pentru ca inflatia si costurile reale ale vietii din Europa forteaza cumparatorii de masini noi sa ramana cu modelele vechi in fata casei, masini mai trainice si care au costuri reale anuale mult mai mici.
In aceasta situatie cei mai avantajati sunt dealerii care au trecut la vanzarea de masini SH cu garantie, masini care au o marja de profit mult mai mare decat cele noi.
“The market is retreating further, while costs continue to rise. The prices of parts and labour are strongly influenced by inflation, and the costs of working capital and stocks are increasing due to the high interest rate.”
Pe piata din Romania situatia este si mai tragica pentru ca 70% din intreaga piata auto este Second Hand, zona unde clientii nu vor merge niciodata in service-urile tip reprezentanta sa plateasca suma exagerate pentru reparatii sau revizii ieftine intr-un service de cartier.
In prima parte a anului viitor vom vedea si cateva falimente in acest domeniu, dealeri auto care vor inchide portile pentru ca politicile importatorilor nu sunt coroborate cu situatia “din teren” unde o masina premium SH cu 80.000 de km si 2 ani garantie este mult mai buna decat una nou cu 3 pistoane, mai scumpa si tot cu 2 ani garantie.