APIA a prezentat ultimele date oficiale cu vanzarile reale de masini electrice din Romania, si aceste date coroborate cu cele de la ACAROM si DRPCIV arata dezastrul in care se afla acest segment auto in Romania.
Datele arata ca lune iulie 2024 romanii au cumparat cu pana la 68% mai putine masini electrice in comparatie cu anul trecut, de vina fiind preturile exagerate si lipsa unui ajutor social de tipul RablaPlus de peste 10.000 euro cum era pana anul trecut.
Conform datelor cea mai vândută mașină electrică în luna iulie a fost Tesla Model 3, cu 168 de unități, care a înregistrat o creștere de 15% față de anul trecut. Dacia Spring, care a dominat piața în ultimii doi ani, a fost doar a doua cea mai vândută mașină electrică, cu 67 de unități vândute și un declin de 92%. Locul trei este ocupat de catre Hyundai Kona, cu 56 de unități.
Privita in ansamblu piata auto din Romania arata ca în luna iulie Dacia are o scădere de -16%, Toyota (creștere de 9%) și Hyundai (creștere de 40,2%), iar cele mai vândute modele au fost Logan (scădere de -4,2%), Duster (creștere de 24,5%) și Sandero (scădere de -13,6%).
Segmentul electric in Romania devine irelevant daca ne uitam la cifrele de vanzari care sunt intr-o continua scadere in primele 6 luni ale anului 2024.
Aceelasi trend este vazut si in Germania unde in luna iulie vanzarile de masini electrice au scazut cu 36% fata de aceeasi perioada din 2023, iar vanzarile de masini diesel si hybrid sunt intr-o continua crestere.
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA SI OBIECTIVA sustine Autolatest Romania: Donează prin Patreon AICI
In primul rand piata de mașini electrice nu a fost o piata naturală, vânzările fiind “impulsionate” de statul român în cârdășie cu anumiți constructori de E.V.
Apoi, oamenii au realizat faptul că mașinile electrice sunt cum sunt, nu mai reiau.
Lumea se va întoarce din nou la termice, cel mult hibride.