Mazda ramane singurul constructor auto din Europa care nu a realizat un motor cu 3 pistoane pentru a face fata trend-ului downsizing, insa acum Mazda spune ca si motorul de baza cu 4 pistoane de doi litri este prea mic.
In locul sau japonezii monteaza pe gama Mazda 3 noul motor 2.5L E-SKYACTIV-G 140, propuslor care deja corespunde normelor Euro7 si care are o putere maxima de 140 CP si un cuplu de 238 Nm.
Mazda renunta la motorul 2.0 Skyactiv pentru noul motor 2.5 e-SKYACTIV G PY-VPS Euro 7 2024
Acesta nu are performantele unui 2.5 de 194 CP de pe CX-5, insa chiar si asa sa pui un motor de 2.5 litri pe o compacta de volum este o palma data atat celor de la VAG, Renault sau Stellantis cat si BMW sau Mercedes care nu mai au motoare mai mari de 1999 cmc cu patru pistoane.
Mazda CX-5 KF SkyActiv-G 194 CP 2.5 cmc Edition 100 AT6 2021 ramane ultimul SUV cu motor aspirat
Noua motorizare 2.5L E-SKYACTIV-G 140 este aspirata si nu are nici o legatura cu motorul 2.0 Skyactiv X care are un compresor mecanic pentru a duce puterea maxima pana la 186 CP.
Cireasa de pe tort este ca Mazda ofera pe gama 3 si CX30 o cutie automata cu convertizor care ofera un rafinament tipic unei transmisii ZF8 sau 9G Tronic de la producatorii premium germani.
Autolatest recomanda achizitia masinilor Mazda de la Radacini Motors:
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA SI OBIECTIVA sustine Autolatest Romania: Donează prin Patreon AICI