Se pare ca Olanda are mari sanse sa devina tara din UE care este afectata de Efectul Havana, adica olandezii vor merge cu masini din ce in ce mai vechi pentru ca refuza sa-si cumpere modele electrice proaste si scumpe.
Guvernul olandez a fortat in ultimii cinci ani electrificarea prin oferirea de ajutoare sociale precum parcare, impozitul si reduceri de pret la achizitia de masini electrice, insa chiar si asa olandezii au preferat sa-si pastreze vechile modele diesel.
Taxarea aberanta a motoarelor diesel NOI a dus la disparitia din oferta a lor, olandezii preferand sa ramana cu cele vechi care pot avea in continuare un consum extrem de mic la 100 de km indiferent ca afara este frig sau cald.
ELECTRIFICARE ESUATA!
Acesta este și motivul pentru care vârsta medie a unei mașini casate în Olanda a crescut la 19,7 ani până la sfârșitul anului 2023. Iar acum s-a stabilizat la exact 20 de ani.
Așadar, suntem martorii unei dinamici cu adevărat extraordinare care merge mână în mână cu îmbătrânirea parcului auto olandez.
Există mai puține mașini noi, cele mai vechi sunt conduse mai mult timp și există importuri record din Germania – toate acestea arată cât de mult se schimbă piața sub greutatea ideologiei electrficarii.
În 2003, această vârstă de casare a masinior a crescut la 15 ani, iar în 2014, a ajuns la 17,5 ani. Până la sfârșitul anului 2023, vârsta medie a fost de 19,7 ani, iar in 2024 varsta medie a unei mașini casate a atins acum pragul de 20 de ani.
Paul Dietz: „Producția unei mașini noi costă multă energie și generează emisii. Având în vedere acest lucru, sunt un susținător al utilizării mai lungi a bunurilor pe care le avem deja. Lumea nu este atât de inepuizabilă pe cât am crezut. Reutilizarea pieselor poate contribui, de asemenea, la reducerea costurilor ridicate de reparații.”
Astfel, Olanda are mari sanse sa devina prima tara industrializata din Europa care va avea un parc auto precum cel din Cuba cand, capitalismul a fost inlocuit peste noapte cu un comunism retard.
In Cuba inca circula vechile masini V8 GM, Buick, Cadillac, Pontiac sau Oldsmobil abandonate de catre americani in anii 60 la venirea comunistilor la putere.
In Romania se doreste mascat o trecere la electrificarea totala a parcului auto, insa guvernantii uita ca cine “se atinge” de masina romanului pierde la alegeri, exemplul de baza si cel mai elocvent fiind Taxa Oxigen Firea PSD.
Definiții
-Vârsta medie a unui autoturism casat (sfârșit de viață) = vârsta medie la care un autoturism este înmatriculat în vederea dezmembrării.
-Vârsta medie a unui autoturism = vârsta medie a tuturor autoturismelor înmatriculate care se află în circulație la un anumit moment de măsurare.
Presa auto din Romania nu spune nimic despre Efectul Havana care urmeaza sa loveasca Europa!