Aceasta este intrebarea pe care nici un sofer de Dacia noua nu are de gand sa o auda pentru simplul fapt ca acest client este unul care deja a facut un compromis fata de achizitia de acum 5 sau 10 ani.
Si cand spunem asta, ne uitam putin la gama de motorizari a marcii Dacia si vedem ca in 2024-2025 au disparut motoarele diesel, celebrul 1.5 dCI care a facut din Dacia in Occident ceea ce este ea astazi, adica o marca de volum.
Lipsa motorului diesel pe Sandero, Logan si Duster plus preturile exagerat de mari din ultimii doi ani au facut ca multi dintre clientii de Dacia traditionali sa renunte la aceasta marca in favoarea unui Renault, Opel, Peugeot, Citroen sau chiar si Ford.
Este incredibil cum o decize proasta a celor de la Renault de a scoate diesel-ul din oferta Dacia a dus la o schimbare complet a unui segment mare de clienti traditionali Dacia, clienti care in trecut cumparau doar masini Dacia diesel pentru ca era ieftine, fiabile si aveau un consum exagerat de mic in orice situatie.
Acesta este un motiv pentru care vedem pe soselele din Europa foarte multe masini Dacia diesel de generatie veche, masini care sunt intretinute de clienti fara ca acestia sa aleaga sa-si cumpere un model nou pe GPL mult mai slab si mult inferior la capitolul fiabilitate.
ESTE DACIA DUSTER HYBRID UN ESEC?
Lansata cu mare fast pe data de 1 decembrie 2023, adica acum mai bine de 1 an masinile Dacia Duster 3 se vad in mare parte doar la clientii tip flote auto care erau obligati sa-si cumpere masini noi pentru a le casa pe cele vechi cu sute de mii de km.
Insa, clientul persoana fizica a ales in mod real sa spuna NU noului Duster pentru ca nu mai are diesel, iar pretul unei versiuni hybrid poate ajune la 30.000 euro, zona unde deja poti sa-ti cumperi un Hyundai Tucson sau un Ford Kuga Hybrid cu motorul de 2.5 litri de 200 CP.
Aici Dacia a pierdut ce mai mult, iar viitorul Bisger cu un pret de 36.000 euro are sanse sa fie comercializat si mai putin daca Dacia nu scade pretul cu cel putin 10.000 euro fata de cel din prezent.
De fapt, la 35.000 euro pleci acasa cu un VW Tiguan NOU NOUT, masina care este mult superiora unei Dacia produsa la Mioveni.
La un pret de 31.000 euro cu Rabla Plus inclusa ( Dacia nu are masini compatibile Rabla Plus) poti pleca acasa chiar si cu un Ford Kuga PHEV de 253 CP, masina care merge electric 50 km, iar un Duster 3 Hybrid cu dotari inferioare si doar 140 CP se vinde cu 29.300 euro.
De fapt, un Peugeot 3008 hybrid de 136 CP ( Peugeot SUV 3008 ALLURE 1.2 Hybrid 136 e-DCS6 FWD) cu dotari complete se vinde acum la Bucuresti cu 31.800 euro, adica un pret decent pentru un SUV de clasa compacta care, de fapt concureaza Renault-ul Austral.
CONCLUZIILE AUTOLATEST
Marca Dacia va avea in continuare vanzari anuale bune pe majoritatea pietelor nu pentru ca produce masini bune si sigure, ci pentru simplul fapt ca ceilalti producatori auto nu mai ofera in Europa masini ieftine.
Insa, marea problema a celor de la Dacia este gama “scumpa” precum Duster, Jogger si Bigster care din pacate nu vor avea sanse de succes pe piata pentru ca sunt prea scumpe pentru imaginea de marca a argesenilor.
Singurul best-seller continua sa fie Dacia Sandero care este produs in Africa in uzinele Renault, o masina de oras cu un pret decent de achizitie, masina care din pacate nu mai este Made in Romania!
Singura solutie pentru revigorarea vanzarilor de Duster este ca sa revina in gama motorul 1.5 BlueHDI in versiunea Euro 7, si ca Dacia sa scada in medie cu cel putin 5.000 euro pretul de achizitie al masinilor Duster, respectiv versiunea de baza sa fie vanduta cu 14.000 euro TVA inclus, iar cee hybrid 140 CP cu maxim 24.000 euro!
Daca nu vor face aceste schimbari trebuie spus ca vom asista la un viitor incert al producatorului de la Mioveni mai ales acum cand Stellantis are o noua conducere si cand VW AG a inceput sa scada preturile masinilor noi.
Soc si Groaza-O Dacia Sandero a ajuns sa fie vanduta in Romania cu peste 20.290 de euro