In ciuda faptului ca avem cititori fani Audi, BMW sau Lexus, cea mai buna masina din istorie vanduta si in Romania ramane celebrul Mercedes Clasa S W140.
Exact in urma cu 30 de ani Mercedes lansa pe piata cea mai buna masina din lume, si spunem asta pentru ca W140 a fost cea mai elaborata masina tehnic din istorie, a fost singura masina germana cu motoare cu 6, 8 si 12 cilindri atat pe benzina cat si diesel, iar fiabilitatea sa a atins cote imposibil de gandit pentru un mai vechi W126.
La Salonul Auto de la Geneva din anul 1991 a debutat Mercedes-Benz S-Class W140 – nava amiral care a devenit legendară şi a marcat anii ’90 cu prezenţa sa impunătoare.
Mercedes-Benz S-Class W140 a fost conceput pentru reciclabilitate şi utilizarea materialelor reciclate, ceea ce i-a adus premiul “Stratospheric Ozone Protection Award” şi titlul Automobilul Anului 1992 în Lume (The World Car 1992).

DESIGN NEMURITOR
Ca o marcă caracteristică, grila radiatorului a fost reinterpretată pentru această clasă S, în timp ce forma sa tradițională a fost menținută, la fel ca la vehiculele SL din seria 129. A marcat pentru prima dată când conturul radiatorului integrat in capotă. Pentru prima dată, steaua Mercedes nu mai era instalată pe grila radiatorului, ci fusese montată puțin mai în spate pe capotă.
Deplasarea într-un astfel de automobil a fost din nou considerabil mai confortabilă decât în seria de modele predecesoare 126. În plus față de mulți alți parametri, acest lucru a implicat faptul că zgomotul și vibrațiile provenite de la anvelope, care pătrundeau în habitaclu, au fost reduse semnificativ.
Geamurile izolante din sticlă au fost utilizate pentru prima dată într-o serie de modele de autoturisme, asta pentru a preveni practic condensarea sau aburirea geamurilor, contribuind în același timp la zgomot și la izolația termică.

Seria 140 este un pionier al producției auto ecologice, deoarece toate componentele din plastic sunt reciclabile și marcate clar. Așa cum a fost în cazul modelului lansat cu ampatament lung 300 SE în 1963 (din seria W 112) și pentru toate generațiile următoare S-Class, seria 140 a fost disponibilă și în variantă cu ampatament alungit.
W140 a fost prima masina de serie din lume cu sistem de stabilitate ESP standard insa si BAS care ajuta soferul la franarea de urgenta.
Mercedes pregatea pe W140 un motor W18 de 9.6 litri si 690 CP in 1991-800 SEL
La început, au conceput un motor V16 pe baza motorului V12 de 6.0 litri, volumul unui cilindru fiind acelaşi, de 0.5 litri. Iar când înmulţim toată treaba cu 16 cilindri, inevitabil ajungem la o cilindree imensă de 8.0 litri.
Practic, acestui motor îi mai fuseseră adăugaţi câte 2 cilindri pe fiecare din cele două blocuri, faţă de propulsorul V12. Se zice că-n epoca aia de overengineering, Mercedes-Benz a construit tocmai 85 de automobile de test cu noul propulsor.
Cea mai buna cutie automata Mercedes Benz ramane 4G-Tronic model 722 1979-1996!
Pe langa faptul ca Mercedes este recunoscut ca avand cele mai slabe transmisii manuale din istorie, este extrem de apreciat cand vorbim de realizarea cutiilor automate.
Daca Audi si BMW cumpara de la ZF sau GM transmsiii pentru ca nu au, cei de la Mercedes construiesc de zeci de ani cutii automate 100% realizate de catre Mercedes iar fanii au inceput sa se laude cand vorbim de aceste cutii.
Ei bine fanii din anii 90 vor spune ca cea mai buna cutie era cea 5G Tronic, iar mai aproape de prezent mult laudata 7G Tronic. In realitate cea mai slaba cutie automata Mercedes ramane cea secventiala 7 si 8 DCT construite la Cugir, insa si cea mai noua cunoscuta sub numele de 9G Tronic.
Specialistii spun ca cea mai buna ( fiabila, rafinata, idestructibila) cutie automata Mercedes Benz ramane cea clasica cu 4 trepte 722 cunoscuta in zona Mercedes drept 4G Tronic.