Francezii de la Renault sunt recunoscuti drept marca care stie sa reduca cel mai mult costurile de productie ale unei masini.
Drept urmare vedem in premiera cu modelul Dacia Spring pe benzina ( Renault Kwid pe alte piete in afara Europei) se vinde cu motorul 1.0 SCe gasit si pe Logan 2021 insa care utilizeaza in premiera o baie de ulei din plastic.
Socant este si ca filtrul de ulei este integrata in aceeasi baie de ulei din plasitc, iar dupa uzura fileului se inlocuieste automat si baia de ulei.
Marea problema a solutiei utilizarii plasticului este faptul ca masina nu are nici un scut de protectie, iar aceasta baie se poate sparge la orice soc pentru ca este realizata dintr-un plastic casant care sa reziste la temperaturi insa nu si la socuri mecanice.
Acesta este si motivul pentru care in India soferii de Kwid au inceput sa-si construiasca ei bai de ulei din tabla care sa ofere o protectie superioara in timp si in special pe drumurile fara asfalt.
Renault nu este singurul constructor care utilizeaza o baie de ulei din plastic, insa la marcile de renume acestea sunt realizate dintr-un compozit special mult mai rezistent plus ca toate acele marci au si scuturi speciale pentru a proteja aceasta baie de socuri.
Renault, de ce nu renunțați la motoare și să luați câini 4×4 de la adăpost pentru a trage caroseria, că vă costă mai putin?