Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Ultimul Test Drive cu Renault Clio V 1.0 TCe 91 CP Esprit Alpine 2025-In loc de Fiesta, Polo, i20, Yaris sau Rio

Masina din acest test drive este una cunoscuta de foarte multi romani, care pur si simplu au cumparat acest model pentru ca erau convinsi ca Renault nu are cum sa “greseasca” citadina lor de baza.

Este vorba de ultima generatie de Clio, masina francezilor care se regaseste pe piata din anul 2019, insa despre care toti stim ca este vorba de generatia IV lansata in anul 2012, din care au fost produse peste 4 milioane de exemplare.

Test Drive cu Renault Clio V 1.0 TCe 91 CP Esprit Alpine 2025, test romania, renault roadhill, service roadhill, dealer roadhill, autolatest roadhill, review clio 2025, drive test clio 2025

DESIGN

Tehnic, Clio IV este aceeasi masina cu Clio V, adica masina de fata este doar un amplu facelift al predecesorului sau, insa tot aici trebuie sa vorbim de faptul ca Renault a operat schimbari si de substanta.

Pur si simplu, nu trebuie sa uitam faptul ca francezii au realizat un interior complet nou, care a crescut in calitate, plus aparitia in premiera a motorizarii Full Hybrid 1,6 MPI E-Tech de 141 CP.

Test Drive cu Renault Clio V 1.0 TCe 91 CP Esprit Alpine 2025, test romania, renault roadhill, service roadhill, dealer roadhill, autolatest roadhill, review clio 2025, drive test clio 2025

Pentru acest an, Renault a prezentat deja viitorul Clio VI, masina care urmeaza sa fie prezenta si pe piata auto din Romania, insa abia din luna februarie 2026.

Astfel, actualul Clio inca se mai poate achizitiona si acest lucru este unul bun, pentru ca vorbim de o citadina cu un raport pret/performante/costuri best in class.

Test Drive cu Renault Clio V 1.0 TCe 91 CP Esprit Alpine 2025, test romania, renault roadhill, service roadhill, dealer roadhill, autolatest roadhill, review clio 2025, drive test clio 2025

MOTORIZARE CLASICA

Sub capota se afla motorul 1.0 TCe de 90 CP, care are codul H4D E4 la Renault si codul de HR10DET la Nissan, insa vorbim de aceeasi motorizare, care inca mai poate sa fie achizitionata si la multe modele Dacia.

Despre 1.0 TCe s-au tot vorbit multe, noi testand aici pe Autolatest atat masinile Dacia, Renault cat si veteranii precum Nissan Micra cand se vindea pe piata din Romania.

CUM SE CONDUCE SI DE CE NU MERITA GPL?

Toti stim ca pe gama Dacia acest motor este echipat cu o instalatie de GPL Landirenzo care reduce consumul, insa cand vorbim de un Clio cu o greutate la gol de doar de 1.170 kg, sistemul GPL devine irelevant pentru ca avem un consum mediu exceptional de mic de 6.8 litri la 100 de km.

Test Drive cu Renault Clio V 1.0 TCe 91 CP Esprit Alpine 2025, test romania, renault roadhill, service roadhill, dealer roadhill, autolatest roadhill, review clio 2025, drive test clio 2025

Adica, atat pe autostrada, cat si in cel mai aglomerat oras, acest motor de 90 CP si 160 Nm reuseste sa fie aproape la fel de economic ca un sistem full hybrid, insa costurile de achizitie sunt mult mai mici.

In afara de trenul de rulare rigid al versiunii Esprit Alpin, acest Clio ramane fara discutii cea mai dinamica citadina, care inca mai poate sa fie achizitionata in Europa.

Test Drive cu Renault Clio V 1.0 TCe 91 CP Esprit Alpine 2025, test romania, renault roadhill, service roadhill, dealer roadhill, autolatest roadhill, review clio 2025, drive test clio 2025

De altfel, Renault a ramas pragmatic si a pastrat in gama masinile Clio, chiar daca VW, Ford, Kia si Hyundai au renuntat la aceasta clasa de masini, pentru a favoriza modelele crossover mai scumpe.

In concluzie, putem spune ca daca te gandesti la achizitia unei Dacia Sandero fabricata in Maroc, mai bine te uiti la un Clio V Made in France, pentru ca vorbim de aceeasi motorizare, insa de o calitate de fabricatie superioara, plus o siguranta de 5 stele EuroNCAP.

Test Drive cu Renault Clio V 1.0 TCe 91 CP Esprit Alpine 2025, test romania, renault roadhill, service roadhill, dealer roadhill, autolatest roadhill, review clio 2025, drive test clio 2025

Un Renault Clio V 1.0 TCe 90 CP MT6 in versiunea de baza are un pret de 15.800 euro cu TVA inclus.

Autolatest recomanda Renault Roadhill:

renault roadhill

PRO

Imagine de marca

Utima citadina cu un pret corect de achizitie

Comportament rutier dinamic

Motor economic chiar daca nu este hybrid

5 stele de siguranta EuroNCAP

Sistem multimedia usor de utilizat

Timonerie cutie manuala exacta

Calitate de fabricatie imbunatatita

Valoare de revanzare

 

CONTRA

Spatiu in spate modic

Rezervor prea mic de benzina

Versiune Esprit Alpine scumpa

Test Drive cu Renault Clio V 1.0 TCe 91 CP Esprit Alpine 2025, test romania, renault roadhill, service roadhill, dealer roadhill, autolatest roadhill, review clio 2025, drive test clio 2025

FISA TEHNICA 

Tipul motorului Otto
Codul motorului H4D E4
Putere maximă 91 CP
Cuplu  160 Nm
Tip combustibil Super
Tipul transmisiei manuale
Numărul de trepte 6
Clasa de emisii Euro 6e (WLTP) 36EA
Numărul de cilindri  3
Injecție Multipunct
Turbo
Numărul de supape  4
Cilindree  999 cc
Putere / Cuplu (motor cu ardere internă) 67 kW (91 CP) / 160 Nm

Accelerare 0-100km/h 12.2 s
Viteza maximă 174 km/h
Zgomot de conducere 70 dB
Călătorie scurta consum combustibil (WLTP) 6.9 l/100 km
Consumul de combustibil în zonele urbane (WLTP) 5.0 l/100 km
Consumul de combustibil pe drumurile de țară (WLTP) 4,5 l/100 km
Consumul de combustibil pe autostradă (WLTP) 5,6 l/100 km
Consum mixt de combustibil (WLTP) 5,3 l/100 km
Valoarea CO2 combinată (WLTP) 120 g/km
Dimensiunea rezervorului 42.0 l

Lungime 4053 mm
Lățime 1798 mm
Lățime (inclusiv oglinzi exterioare) 1988 mm
Înălțime 1440 mm
Ampatament 2583 mm
Garda maximă la sol 142 mm
Raza de bracaj 10,4 m
Volumul portbagaj 391 l- 1.069 l
Greutate neîncărcată (UE) 1.172 kg
Greutate totală admisă 1.570 kg
Sarcina utila 398 kg
Încărcătură remorcă frânată 12% 900 kg
Capacitate de tractare nebracata 585 kg
Greutatea totală a trenului 2.470 kg
Încărcătură de sprijin 63 kg
Sarcina acoperișului 80 kg

Test Drive cu cel mai puternic Renault Clio diesel din istorie! Noul Clio Energy dCi 110 CP si cutia manuala cu 6 trepte

Test Drive cu Renault Clio V 1.0 TCe 91 CP Esprit Alpine 2025, test romania, renault roadhill, service roadhill, dealer roadhill, autolatest roadhill, review clio 2025, drive test clio 2025

Test Drive cu Renault Clio V 1.0 TCe 91 CP Esprit Alpine 2025, test romania, renault roadhill, service roadhill, dealer roadhill, autolatest roadhill, review clio 2025, drive test clio 2025

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente