Multi dintre fanii Mazda au fost suprinsi de faptul ca japonezii au scazut puterea maxima a motorului 2.5 e-Skyactiv G de la 194 CP la 141 CP, insa Mazda a modificat acest motor pentru a face fata viitoarelor norme Euro 7.
Astfel, noul 2,5 e-Skyactiv G 141 înlocuiește unitatea de bază anterioară de 2,0 litri din noua Mazda CX-5.

Dezvoltat la sediul global din Hiroshima și reglat fin pentru condițiile de conducere europene la centrul de cercetare și dezvoltare a branding-ului din Oberursel (Germania), puterea motorului și vârful cuplului la 141 CP (104 kW) și, respectiv, 238 Nm.
În testele oficiale de performanță, versiunea cu tracțiune față a modelului CX5 cu acest motor atinge 0-100 km/h în 10,5 secunde.
Cresterea de la 2.0 la 2.5 litri contribuie la o experiență de conducere mai sigură, în special la viteze mici și medii ale motorului de până la 4.000 rpm. În comparație cu e-Skyactiv G de 2,0 litri, livrarea cuplului sub 4.500 rpm este îmbunătățită cu 8-19%, în funcție de sarcină și de condițiile de conducere.
Acest lucru are ca rezultat o accelerare mai sigură și un comportament mai lin în special în medii urbane și cu utilizare mixtă.
Plus ca, noul CX-5 va avea o transmisie automata AT6 cu convertizor cu cartografiere revizuită a schimbării și un control actualizat al convertizorului de cuplu hidraulic. Aceste îmbunătățiri reduc frecvența schimbării și permit tranziții mai ușoare sau mai clare, în funcție de încărcătură și de preferințele șoferului.

Pentru a reduce și mai mult consumul de combustibil în timpul condusului de zi cu zi, fără a compromite manevrabilitatea sau rafinamentul, motorul încorporează un sistem de dezactivare a cilindrilor care oprește doi dintre cei patru cilindri din spatele scenei în condiții de sarcină redusă.

Consumul țintă de combustibil WLTP pentru modelele cu tracțiune față este de 7,0l/100 km, cu emisii CO₂ de 157159 g/km.

Variantele cu tracțiune integrală returnează 7,4-7,5 l/100 km și, respectiv, 168-169 g/km CO₂. Clasa CO2 (Germania): F.













Am inteles. Euro 7 iti da in loc de motor un polonic de propaganda. Si noi vom da fabricilor EU aplauze in loc de bani.
Progres ingineresc de exceptie, o scadere de performanta de 42%/l pentru cele 5 min de incalzire a motorului dis de dimineata toamna si iarna.