Istoria lui Renault in segmentul mic incepe in urma cu mai bine de 50 ani cand pe atunci faimosul Renault 4 facea furori in Europa.
Fanii Renault vor spune ca modelul 4 era de fapt un predecesor al modelului Scenic, insa aceasta era prima maisna Renault care avea sa fie un mare hit in clasa citadina din Europa.
Anii 80 au reprezentat pentru francezi un deceniu in care modelul Renault 5 avea sa troneze nu doar clasamentul vanzarilor cat si podiumul din WRC.
In prezent Renault nu doar ca este un specialist in realizarea de masini citadine, acesta imprumuta tehnologia sa unor marci de renume precum Mercedes Benz. Chiar si modelele smart sunt realizate pe baza tehnica a unor model Twingo de la Renault.
RENAULT SI CLASA MICA IN ANUL 2017
Masina din acest test drive este un model cunoscut de toata lumea, repsectiv generatia IV a lui Clio. Pentru a intelege ce inseama un Clio in clasa sa trebuie sa spunem ca de fiecare data cand Renault lanseaza o noua generatie VW, Opel si PSA tin cont si lanseaza imediat noi modele pentru a concura “masinuta” cu romb pe grila.
Noul Clio IV nu mai este o masina noua pentru ca acum francezii comercialieaza acest model de mai bine de 5 ani cu succes si acum a venit timpul ca acesta sa primeasca cateva modificari de substanta.
CE ESTE NOU LA CLIO IV FACELIFT 2017?
In primul rand masina de fata este acum un produs matur care nu mai are problemele tehnice ale copilariei, insa devine si un produs cu echipamente realmente premium.
In timp ce germanii inca se chinuie sa ofere optionale precum farurile cu Bi-LED pe masinile de clasa compacta, francezii au decis ca acest Clio sa primeasca acest tip de faruri. Este de fapt un raspuns dat celor care inca cred ca maisnilor de factura germana sunt cele mai avansate tehnologic in clasele mici.
In plus fata de aceste dotari Renault ofera pe acest nou Clio o calitate de fabricatie superioara pentru ca acum de acest lucru se ocupa in fabricile Renault inginerii de la Mercedes Benz.
In viata de zi cu zi observam o antifonare superioara modelului Clio IV, acum masina mergand fara probleme cu viteze de ordinul a 150-160 km/h fara a atinge un zgomot mare pentru pasageri.
CEL MAI BUN MOTOR DIESEL DIN CLASA SA!
De aceasta data francezii nu s-au mai jenat si au decis sa monteze pe acest Clio facelift cea mai puternica versiune a motorului diesel 1.5 dCI.
Acesta dezvolta o putere maxima de 110 CP si un moment motor de 260 Nm incepand cu o turatie de 1.750 rpm. Aceste date tehnice sunt relativ impresionate pe hartie insa dupa ce mergi cu acest Clio observi ca masina aceasta are reale capacitati sport.
Reprizele de la 60-130 km/h sunt mult peste oferta concurentei, iar reprizele in regim de autostrada de la 130-160 km/h sunt socante pentru o masina din clasa sa diesel. Renault spune ca acest Clio atinge 100 de km/h in doar 11 secunde, insa in realitate acest timp este eronat.
De vina pentru aceste performante de top este noua injectie a lui 1.5 dCi si nu in ultimul rand a transmisiei manuale cu 6 trepte intalnita de noi si pe modelul Captur 110 CP in urma cu ceva vreme.
Un alt mare avantaj al motorizarii de fata este ca masina consuma in medie doar 5.2 litri la o viteza constanta de 140 km/h, si un consum real de aproximativ 3.5 litri cand mergem cu o viteze legale sub granita de 100 km/h.
De fapt cu un singur plin de 45 litri am reusit sa parcurgem peste 1.000 de km fara a aplica un regim de condus economic.
Motorul acesta permite masinii sa ruleze cu viteze mari in regim de autostrada fara a avea probeleme de consum si de putere al versiunii de 90 CP.
CONCLUZIILE AUTOLATEST ROMANIA
Pe scurt avem de fata una dintre cele mai bune versiuni Clio din istorie pentru ca reuseste sa fie cea mai economica din segmentul sau, insa si cea mai performanta. Chiar si VW, Opel sau PSA trebuie sa tina cont de acest Clio 110 CP pentru ca masina francezilor a ajuns la maturitate!
PRO
Imagine de marca
Cel mai bun diesel din clasa sa
Cel mai economic diesel din clasa sa
Cel mai rafinat diesel din clasa sa
Dinamica buna a trenului de rulare
Autonomie foarte mare chiar si cu 45 de litri
Singur masina cu faturi Bi-LED din clasa sa
Sistem audio Bose de top
Antifonare superioara a caroseriei
CONTRA
Pret relativ mare in comparatie cu 1.5 dCI 90 CP
Lipsa sistem de franare cu discuri pentru puntea spate
Valoare mica de revanzare