Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test in premiera cu noua Toyota Avensis 2.2 D-CAT 177 CP!

Pentru a intelege mai bine ce inseamna pentru Toyota numele de Avensis, trebuie sa ne aducem aminte de mai vechea Toyota Carina, masina care a pus bazele marcii japoneze pe taram european in acest disputat segment.

Carina a aratat in urma cu mai bine de 15 ani ca Toyota poate concura de la egal la egal cu modele de renume precum Opel Vectra, Renault Laguna sau Volkswagen Passat.

Realitatea a fost insa alta si anume ca ultima generatie de Carina, construita in Marea Britanie, nu a facut o figura foarte buna pe piata, insa a demonstrat tuturor concurentilor sai ca Toyota construieste masini capabile de o anduranta desavarsita. Pe scurt, vechea Carina a dovedit din punct de vedere tehnologic o fiabilitate neatinsa de nici un alt brand european.

Sa parcurgi 500.000 km cu o Toyota nu era de domeniul Science Fiction, multi proprietari infocati renuntand cu greu la masinile lor.

EVOLUTIE Carina plus doua generatii de Avensis Chiar daca multi clienti au fost suparati de apritia noului pe atunci Avensis I, acest nume avea la randul sau sa demonstreze tuturor ca Toyota nu si-a pierdut abilitatea de a construi masini de clasa medie functionale, performante si extrem de rezistente.

Prima generatie de Avensis a fost din start catalogata drept o berlina foarte buna calitativ, aceasta fiind echipata in premiera cu primul diesel D4D ce dispune de o injectie directa, dezvoltat in totalitate de Toyota.

Noul Avensis III

Noul Avensis este o masina noua din toate punctele de vedere, marca japoneza dorind o revigorare clara in segmentul mediu. Pentru a incerca si a reusi, sa schimbe o generatie precedenta de succes, inginerii niponi trebuiau sa lucreze cot la cot cu designerii. Rezultatul se numeste tot Avensis, insa acesta nu mai are nicio legatura cu vechiul Avensis, fie vorbind din punct de vedere tehnic cat si optic.

Multi se intreba si acum daca nu cumva aceasta Avensis III are menirea de a inlocui in Europa si mai marele Camry.

Noua masina pare mai degraba un fratior mai mic al modelelor americane Camry si Avalon. De o calitate crescuta, spuma poliuretanica se regaseste pe plansa de bord in acele locuri importante pentru cei care sunt pretentiosi.

Design-ul interiorului este cat se poate de conventional, formula care a adus castig marcii pe acele piete care nu prea pun accent pe detalii sofisticate. Privind pentru prima data interiorul unui Avensis, nu putem sa nu observam faptul ca totul se reduce, din punct de vedere al designului, la detalii pur elementare.

Consola centrala este clasica si este echipata exact cum trebuie, adica cu un sistem de climatizare imprumutat de la fratiorii Corolla si Land Cruiser cat si un sistem de navigatie cu touch-screen functional si relativ usor de utilizat.

In rest, marea parte a comenzilor sunt grupate pe doua randuri in partea stanga a volanului. Aceasta configuratie fiind imprumutata de la modelele de lux Lexus. MOTOR Cea mai remarcabila componenta a noului model, este functionarea impecabila a propulsorului diesel D-CAT intalnit de altfel si pe modelul precedent. Acest detaliu inseamna ca acest propulsor cu patru cilindri in linie si common-rail este atat de performant incat nu a mai trebuit sa fie modificat.

Pur si simplu acest D-CAT este in acest moment unul dintre cele mai rafinate diesel-uri din segmentul de doi litri din lume.

Toyota Avensis 2.2 D-CAT 177 CP

Puterea maxima dezvoltata de 177 CP si momentul motor de 400 Nm sunt mai mult decat suficienti pentru un condus linistit sau sportiv. Rafinamentul diesel-ului Toyota depaste orice limite, acesta dand clasa nu numai TDI-urior grupului VW-Audi dar si celor produse de BMW si Mercedes.

Chiar daca poate parea surprinzator, acest diesel se comporta in viata de zi cu zi aproape ca un motor cu aprindere prin scanteie deoarece are un raspuns foarte bun inca de la turatii joase, insa nici nu-si pierde din vlaga cand acul turometrului se apropie de zona rosie de la 5.000 rpm.

Toyota Avensis 2.2 D-CAT 177 CP

DOTARI

Modelul din acest test a fost echipat in versiune de top Executive Luxury, acest lucru insemnand ca un client de Avensis III primeste aproximativ toate dotarile posibile. Fie ca este vorba de o tapiterie din piele, fie ca este vorba de faruri cu xenon directionale, totul este inclus in pret. Mai mult, Avensis in echiparea Luxury are si un sistem de navigatie cu display touch screen care beneficiaza in premiera pentru Toyota de harta Romaniei. Pretul unui asemenea model ajunge pana la un nivel de 32.000 euro.

CONCURENTA

Noul Avensis reprezinta in acest moment unul dintre cele mai rafinate modele din segmentul mediu, fie ca vorbim de o comparatie cu un VW Passat, Renault Laguna sau Opel Insignia.

Calitatea de fabricatie ridicata, spatiul interior mare si nu in ultimul rand unul dintre cele mai rafinate si echilibrate motoare diesel ale momentului, reprezinta cateva din elementele care fac viata mult mai frumoasa unui posesor de Avensis III.

Pretul de achizitie se gaseste sub limita clasei, fapt care inseamna enorm daca ne gandim sa comparam masina la un nivel de echipare de top cu ceea ce ofera concurenta.

Toyota Avensis 2.2 D-CAT 177 CP

Pro

Calitate de fabricatie ridicata, pret de achizitie foarte bun, dotari de top, spatiu interior bine structurat, motor diesel economic si dosebit de rafinat, timonerie de top a cutiei de viteze manuale.

Contra

Design usor prea indraznet pentru un Avensis, tren de rulare zgomotos la trecerea peste denivelari scurte, pret relativ mare pentru nivelul de top Luxury.

Toyota Avensis 2.2 D-CAT 177 CP

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente