In urma cu putin timp cei de la VAG au lansat in Europa cu relativa intarziere noul SUV de clasa compacta Volkswagen Tayron 2025.
Aceasta este de fapt un VW Tiguan cu un ampatament marit, solutie intalnita si la Renault Rafale si Espace care sunt modele cu ampatament marit bazate pe Austral sau chiar si la Dacia Bigster care nu este nimic altceva decat un Duster cu cativa cm in plus la lungime.
Noul Volkswagen Tayron este de fapt o copie a lui Skoda Qodiaq, model care este insa mai scump decat oferta celor de la Skoda.
Acest Tayron a fost creat pe platforma MQB Evo, care este utilizată, printre altele, și de modelul mai mic Tiguan, insa Tayron este mai lung (479 cm vs. 454 cm) și are un ampatament mai lung (278 cm vs. 268 cm).
Tayron poate găzdui 5 persoane in echipare standard, insa daca platesti extra primesti inca doua locuri in portbagaj, locuri pe care pot sta doar persoanele scunde.
Izolarea fonică este în general bună, iar suspensia DCC are o gamă foarte largă de setări, in modul cel mai moale, aceasta absoarbe majoritatea denivelărilor destul de ușor și funcționează silențios.
Cu toate acestea, nu vă puteți baza pe confortul „premoul” oferit standard la gama Touareg.
MOTOR 1.5 TSI DE 150 CP
Motorul de bază 1.5 eTSI cu 150 CP oferă performanțe suficiente cu un consum redus de combustibil. În medie, pe un traseu variat (autostradă, orașe, teren accidentat) de aproximativ 120 km, a avut nevoie de 6,9 l/100 km.
Este păcat, însă, că nu este mai bine amortizat și domină prea mult habitaclul, deja de la aproximativ 4000 rpm.
Solutia optima pentru acest Tayron este motorul 2.0 TDI de 193 CP cu 4×4 care oferă o accelerație mai bună (0-100 km/h în 8,0 vs. 9,4 s) și nu este niciodată prea zgomotos.
La fel ca eTSI, are o cutie de viteze DSG eficientă, dar în condiții similare se dovedește ca motorul diesel este extrem de economic.
Acest motor de 150 CP este insa prea slab pentru un SUV cu 7 locuri, iar consumul de benzina creste vertiginos cand Tayton este incarcat.
O alta problema despre care putini vorbesc este pretul de achizitie de aproape 60.000 euro cu TVA inclus, pret cu dotari de top insa care este mult prea mare pentru o compacta non-premium cum este Tayron 2025.
Cum erau versurile la melodie: o tu dulce autodistrugere…cam asa si cu industria auto europeana…