Una dintre cele mai importante loturi de autostrada din Europa este cei din partea de Est a Capitalei, celebrul lor A0 Cernica-Pantelimon-DN3.
Adica, continuarea A0 din zona Palladay pana la conexiunea cu DN3 de unde continua A0 pana in zona Balotesti-Otopeni.
Insa, specialistii spun ca acest lot A0 Cernica-Pantelimon-DN3 poate sa fie dat in trafic pana in decembrie 2025 doar daca UMB reuseste sa finalizeze lucrarile din zona Cernica Pantelimon, insa si daca chinezii de la CCECC aduc mai multi muncitori si utilaje in teren.
Din ceea ce se vede in teren avem mari sanse ca bucurestenii si transportatorii sa merarga de la Balotesti si pana la A2 pe A0 complet abia din 2026, adica cu intarzieri specifice proiectelor CNAIR si Ministerul Transporturilor care nu-i grabesc pe constructori chiar daca au platile la zi.
Lotul 3 al A0 Nord Afumați – Pantelimon (8,60 km) este construit de China Civil Engineering Construction Corporation (CCECC), iar durata contractului este de 30 luni (12 luni proiectare, 18 luni execuție).
Nord a fost semnat cu firma CCECC în martie 2023, iar ordinul pentru începerea proiectării a fost dat începând cu data de 22 mai 2023, durata de realizarea a proiectului tehnic fiind de 12 luni cu 18 luni pentru execuție.
Contractul cu UMB a fost semnat în 31.08.2020. Prima autorizație de construire a fost emisă în aprilie 2023 și cea de-a doua, cea mai importantă, abia în aprilie 2024 care cere execuție în 18 luni, deci termen de finalizare: octombrie 2025.