Test Drive Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D 2007-Rafinament si calitate japoneza

Articole Interesante

Modelul in cauza se numeste Toyota Land Cruiser si apartine segmentului 4×4 superior unde are drept concurenta modele renumite precum Land Rover Discovery, Nissan Patrol, Mitsubishi Pajero sau Jeep Grand Cherokee.

Despre marca japoneza se pot spune multe insa cand vine vorba de automobilele de teren Toyota toata lumea recunoaste ca asiaticii, indiscutabil stiu sa construiasca automobile off-road, ingredientul pricipal al modelelor precedente fiind fiabilitatea de top si capacitatea mare de trecere prin cele mai inaccesibile locuri din lume.

Ultima genratie de Land Cruiser vine in schimb si cu ceva nou pentru acest segment clasic respectiv un nivel al confortului extrem de bun si nu in ultimul rand un lux interior intalnit doar in interiorul limuzinelor de top. Cand se achizitioneaza un Land Cruiser clientul stie din start ca va cumpara un off road veritabil singura problema fiind alegerea nivelului de echipare si eventualele optionale.

COMPORTAMENT OFF ROAD

Pentru a vedea daca aceste considerente corespund renumelui modelului am facut dreapta si ne-am aventurat prin salbaticie.

In ciuda faptului ca masina noastra nu era echipata cu pneuri adecvate pentru astfel de incursiuni, aceasta ne-a demonstrat prin transmisia integrala deosebit de performanta ca la volanul unui asemenea model echipat corespunzator soseaua poate deveni o suprafata de rulare optionala.

Diferentialul Torsen blocabil manual si cutia de transfer cu multiple demultiplicari fac minuni chiar si pe cele mai extreme suprafete.

Noroiul, gheata si bolovanii sunt ingrediente care plac masinii japoneze, iar cand se ruleaza pe asfalt comportamentul rutier este predictibil, stabilitatea fiind cu mult superioara concurentei.

Acest off road se poate conduce chiar si sportiv in comparatie cu automobilele concurente care ofera un grad de confort comparabil cu cel al Land Cruiser-ului dar care dau insa soferului impresia ca sunt la volanul unui camion de 7.5 tone. Sistemul de franare este dimensionat corect pentru performantele oferite de motorul diesel de trei litri.

MOTORIZARE

Sub capota marele japonez ascunde un motor diesel clasic de trei litri D-4D cu doar 4 cilindri in linie. Acesta dezvolta o putere maxima de 173 CP si 410 Nm ,performante suficiente pentru a misca elegant masina de peste doua tone la gol.

De vina pentru un comportament rutier foarte bun este si transmisia automata cu 5 rapoarte care este identica cu cea care echipeaza si modelele din SUA recunoscute pentru anduranta si fiabilitatea lor.

Consumul afisat in mediul urban este de 14 litri pentru 100 de km, in timp ce consumul extraurban atins de noi a fost in medie de 7.5 litri.  

PRET ACHIZITIE

In ciuda faptului ca are doar patru cilindri, acest diesel este foarte rafinat si liniar, iar in combinatie cu transmisia automata cu cinci rapoarte acesta ofera senzatii asemenea automobilelor 4×4 echipate cu motoare V8 pe benzina.

Pretul de achizitie CIP al masinii testate este de 34.390 de euro dar, daca se opteaza pentru nivelul de echipare VIP acesta poate ajunge cu toate taxele la suma de 63.600 euro. Luni, 6 Februarie 2006


Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Galerie Foto

Articole Recente