Despre acestea trebuie spus ca sunt SUV-uri adica automobile cu transmisie integrala de obicei permanenta care au garda la sol suficient de mare pentru incursiunile pe cararile montane insa doar atat.
Mai incolo, unde incep adevaratele capcane ale naturii, cu denivelari pronuntate si cu aderenta aproape nula, este teritoriul indicat de parcurs doar cu automobile de teren veritabile, printre care se numara Mitsubishi-ul Pajero, Toyota Land Cruiser, Mercedes-ul clasa G si nu in ultimul rand Nissan-ul Patrol.
Despre acesta din urma se pot spune multe, ba ca este un adevarat cal de povara al firmelor care trebuie sa se aventureze in salbaticie, ba ca este o masina de teren foarte eleganta, care ofera un confort desavarsit calatorilor, indiferent de suprafata pe care se ruleaza.
Adevarul insa nu este departe deloc, Nissan prin modelul Patrol demonstrand lumii ca este in satare sa construiasca un off-road foarte capabil. Ajuns la cea de-a sasea generatie, Nissan Patrol a suferit recent un pronuntat facelift al caroseriei si al interiorului, actiune care a intinerit complet gama de automobile Patrol.
Chiar daca a avut de infruntat competitori renumiti si performanti din punct de vedere tehnic, tot timpul gama Patrol a iesit in evidenta prin performantele sale foarte bune in conditii extreme, de trecere prin locuri considerate imposibil de strabatut de masini 4X4.
Actuala generatie, care a fost lansata in anul 1998 si care a suferit o usoara modificare la inceputul anilor 2000 prin introducerea unui nou propulsor diesel de trei litri, inca se descurca bine pe o piata invadata de modele noi ale concurentei.
Motivul acestui succes se datoreaza faptului ca masinile Nissan Patrol au fost bine primite de europeni, care au fost deosebit de multumiti de rezistenta si performantele Patrolului. Anul care tocmai s-a incheiat a fost momentul intineririi gamei Patrol prin efectuarea celui mai drastic facelift al actualului model.
Au fost schimbate, in partea frontala, blocurile optice si grila radiatorului.
Aripile au fost evazate, avand acum un nou design, iar partea posterioara a primit noi stopuri. In interior plansa de bord a fost schimbata in toatalitate, acum plasticul avand o mai buna caliatate, iar pe consola centrala au fost montate noi butoane ale instalatiei de climatizare si nu in ultimul rand un element nou la Patrol, un display central LCD pe care sunt afisate indicatiile sistemului de navigatie prin satelit (GPS).
MOTORIZARE
La trenul de rulare si la transmisia intergrala nu s-a umblat, deoarece Patrol-ul precedent a fost deosebit de performant. Nou este modificarea propulsorului de trei litri care acum dezvolta 160 de CP. Acesta ofera soferului un cuplu motor marit, de 380 de Nm la o turatie de 2000 de rpm.
Bara stabilizatoare decuplabila electric de pe puntea spate ramane un element tehnic de mare valoare, capacitatea de trecere in teren accidentat a Patrol-ului fiind punctul forte al masinii asiatice.
Cei de la Nissan Europa spera sa-si pastreze clientii traditionali de Patrol, fapt care dupa noul facelift, se pare ca va fi realizat fara nici o problema. 22 Ianuarie 2005