Acest constructor in varsta doar de opt ani a semnat recent cu antrprenorul american Malcom Bricklin un contract in care se doreste intrarea chinezilor pe piata americana incepand cu anul 2007.
Chiar daca suna absurd ca o marca de masini chineze cu o istorie de nici un deceniu sa se lupte pe o piata dominata de constructori care au implinit demult varsta de 100 de ani si care au o productie care insumeaza miloane de unitati anual, forta industriei chineze nu trebuie subestimata.
Motivele pe care mizeaza Chery pentru a ajunge asa de sus sunt in prezent o migrare a inginerilor din Europa spre mica provincie chineza, condusi de ambitia de a construi o industrie de automobile durabila in China. Un alt element al reusitei chinezilor este o buna cooperare cu furnizorii de motoare, piese de schimb si linii de asamblare din Europa si America. Guvernul de la Beijing incurajeaza constructorul de automobile Chery prin credite de export si imprumuturi bancare, suport financiar fara de care Chery nici nu s-ar fi putut gandi sa iasa peste granite.
Anul trecut acestia au comercializat doar 86.000 de unitati, cifra destul de mica pentru ambitiile chinezilor. Cea mai mare problema a celor de la Chery in scurta lor istorie a aparut imediat dupa lansarea micutului QQ ,model care seamana izbitor de bine cu Chevrolet-ul Matiz. In prezent procesul intentat de catre General Motors chinezilor este inca pe rol. Unul dintre cele mai importante modele pentru Chery este limuzina cu nume de cod A 21, o berlina in trei volume cu un design deosebit de echilibrat.