Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Dacia Logan sau VW Golf IV?

Intr-o zi normala din aceasta primavara redactorii uneia dintre cele mai de seama reviste auto din Germania, respectiv Auto Bild, se hotaresc sa faca un test comparativ intre doua automobile , unul de origine romaneasca si altul de origine teutona.

Este vorba de acum bine cunoscuta Dacie Logan, masina care arata pe computerul de bord aproximativ 500 de km rulati si concurentul Daciei, la fel de cunoscut, un VW Golf IV care insa are o varsta de cinci ani si inregistreaza la bord 50.000 de km. Redactorii germani au decis sa faca acest test pentru ca modelul romanesc este singura masina care ameninta vanzarile de automobile noi si second hand din Germania si culmea ea nu este construita la ei ci intr-o tara din estul Europei care pana acum 15 ani nu stia ce-i ala Internet sau Mc Donalds.

Criteriul de baza al comparatiei este pretul de achizitie de 8.800 de euro(Germania). Atunci cand presedintele lui Renault, domnul Luis Schweitzer, a anuntat ca va produce o masina de 5000 de euro moderna si performanta, presedintele lui VW, domnul Pischetsrieder a spus ca exista tot timpul o oferta mai buna respectiv un Golf la mana a doua. Singura si cea mai mare problema care evident nu este luata de fiecare data in seama este garantia unei masini noi si a uneia la mana a adoua sau a zecea, masina care se poate strica dupa achizitionare chiar si dupa 100 de km parcursi, depinde cum esti de norocos. In cazul Logan-ului treaba cu norocul nu exista , aceasta avand garantie completa atat pentru parte mecanica cat si pentru caroserie si vopsea.

Dacia Logan testata de Auto Bild era echipata cu motorul de 1,4 litri si 75 de CP de origine Renault , iar VW-ul Golf tot cu un 1,4 litri insa care cu 16 supape si o putere maxima identica de 75 de CP. Motorizarea lui VW este mai buna din punctul de vedere al cuplului motor si al vitezei maxime care sunt mai mari decat cele ale Daciei. La capitolul performante VW pierde in fata Daciei deoarece la repriza de la 0 la 100 de km/h Dacia scoate 12,9 secunde cu o secunda mai putin decat Golful. La repriza de la 0 la 130 de km/h diferenta de aproape doua secunde in favoarea Logan-ului arata ca Dacia, in ciuda unei calitati de fabricatie inferioare unui VW, este mai performanta decat Golf-ul echipat cu motorul de 1,4 litri. Chiar si cu 50.000 de km rulati VW-ul Golf IV este o masina completa care dispune de un tren de rulare bine conceput, insa continua sa reprezente un automobil second hand dorit doar daca este echipat cu un TDI de cel putin 110 CP. La franarea de la viteza de 100 de km/h Logan-ul a inregistrat distante destul de mari, de peste 50 de metri in timp ce Golf-ul echipat cu ABS a inregistrat distante sub 40 de metri. La capitolul consum Dacia Logan consuma minim 5,9 litri si maxim 12,8 litri , media fiind de 8 litri la 100 de km parcursi. VW-ul Golf este putin mai economic, insa, in mediu urban acesta consuma la randul lui aproximativ 12 litri la 100 de km.

In interior Dacia Logan este mult mai confortabila decat VW-ul , pasagerii din spate avand loc mult mai mare la genunchi si cap decat in Golf . Caroseria Logan-ului cu ampatamentul si latimea mai mari decat cele ale vechiului Golf IV, fac din Dacia un partener foarte bun la drum lung, confortul oferit pasagerilor fiind asemanator cu ceea ce oferea vechiul VW Passat, limuzina dintr-o clasa superioara. Soferul are o vizibilitate mai buna in Logan decat in Golf, capota motorului plonjata asemanatoare MPV-urilor facilitand un condus mai relaxant in special in traficul aglomerat al marilor orase. Plansa de bord a Daciei chiar daca nu are un design revolutionar este foarte bine asamblata, accentul punandu- se pe rezistenta si functionalitate. Plansa de bord a Golf-ului mult mai bine asamblata este calitativ superioara insa nu dispune de dotari in plus fata de cea a Logan-ului, sistemul de climatizare este manual si nu Climatronic iar sistemul audio nu dispun de CD-Player precum cel din Dacia. La capitolul spatiu de depozitare, Dacia bate clar VW-ul, portbagajul de peste 500 de litri reprezentand o valoare foarte buna asemanatoare celor intalnite in clasa mare in care concureza un BMW seria 5 , Audi A6 sau Merecdes clasa E.

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente