Test Drive cu noua Honda Jazz I-Shift
Pentru a intelege mai bine de ce clientii europeni prefera sa cumpre renumita masina Honda Jazz am testat versiunea cu echiparea de top si noua transmisie robotizata I-Shift.
Despre Jazz putem sa spunem ca reprezinta pentru marca japoneza atat de mult incat de multe ori imaginea marcii este asimilata cu ingeniozitatea si fiabilitatea acestei masini. In Romania Jazz a fost mediatizat doar recent, insa pentru europeni Jazz inseamna mult mai mult respectiv un stil de viata. Caracteristicile de baza care au facut din acest Jazz un best-seller Honda in Europa sunt habitabilitatea de top si nu in ultimul rand o gama de motorizari care au demonstrat o anduranta chiar mai buna decat a unor modele de
Un Jazz pentru Bucuresti
Noul Jazz este o masina atipica pentru piata din Romania deoarece aceasta nu este ieftina, insa pastreaza caracteristicile de baza ale marcii precum performantele motorului sau stabilitatea pe sosea.
Mai mult, aceasta buburuza vine sa implementeze eficient conceptul de Cab-Forward lansat de Chrysler in anii 90, adica inginerii japonezi au incercat si reusit sa conceapa o masina de clasa mica cu un volum al habitaclului cu mult peste ce ofera concurenta. Un Jazz costa cat o masina de clasa mica dar are un interior care rivalizeaza cu cele mai bune MPV-uri de clasa mica precum Opel Meriva, Renault Modus sau Nissan Note.
Pentru aceasta putem sa spunem ca Jazz este atat un concurent al masinilor de clasa mica cat si unul pentru aceste monovolume spatioase. Pur si simplu Honda a reusit sa combine cele mai bune caracteristici ale celor doua segmente, totul in schimbul unui raport pret-performante-dotari de top.
COSTURI
Aici multi o sa vina sa ne contrazica prin simplu fapt ca aceasta masina costa 14.000 euro cu TVA inclus si reprezinta doar o buburuza care ofera mult spatiu insa care se claseaza intr-un segment financiar prohibitiv. Pentru a intelge mai bine de ce Honda cere acesti bani pentru Jazz trebuie sa enumeram faptul ca o asemenea masina vine standat echipata full la capitolul siguranta (VSA-ESP plus toate airbag-urile de serie), si ofera dotari complete la capitolul confort care trebuie platite la modelele concurente.
Cand tragem linie putem sa observam ca masinuta japonezilor este chiar mai ieftina decat cele ale cncurentei fie ca acestea provin din Franta sau Germania.
MOTORIZARE
Sub micuta capota Honda ascunde un propulsor pe benzina de 1.4 litri care dezvolta o putere maxima de 100 CP. Acestia pot parea pe hartie destul de putini insa tehnlogia i-VTEC se traduce in viata reala prin performante care se pot integra lejer in segmentul de motorizari de 1.6 litri.
Placerea de turatii a unui i-VTEC este bine cunoscuta de posesorii Honda, iar la acest Jazz mentalitatea celor de la Honda nu este dezmintita. Micutul 1.4 cu distribute pe lant se incapataneaza si ajunge in plaja de turatii de 6.000 rpm fara mari probleme. Rezultatul este unul imbucurator cand trebuie efectuata o depasire pe ale noastre mioritice sosele.
TREN DE RULARE
Un detaliu care promoveaza noul Jazz drept o masina care poate sa fie utilizata fata mari probleme si in afara orasului este acela ca trenul de rulare este setat exact pentru a face fata in mediul urban dar si cand se ataca mai tare un viraj in extrurban. Directia comunicativa si usor rigida este la randul sau un detaliu care imbie la un condus sportiv.
Cutia robotizata I-Shift
La acest capitol Honda a facut o schimbare de proportii pentru acest nou Jazz prin implementarea in serie a primei transmisii robotizate numite I-Shift. Aceasta inlocuieste vechea CVT care pe modelul precedent a suferit cateva probleme de fiabiliatte. Noul I-Shift este de fapt o cutie de viteze manuala cu 6 rapoarte care beneficiaza de un sistem de asistare hidaulic al schimbarii treptelor. In viata de zi cu zi aceasta cutie de viteze recomanda o acomodare pentru a intelege setarile de schimbare a vitezelor.
Dupa mai bine de 600 km efectuati atat in mediul urban cat si in afara sa putem sa spunem ca aceasta cutie nu este atat de rafinata precum un CVT si ofera o senzatie ciudata la fiecare schimbare a rapoartelor. Timpul schimbarii vitezelor este o problema evidenta daca nu am mai mers cu un asemenea sistem, insa dupa cativa km totul devine aproape normal.
In modul full automatic nou I-Shift doreste sa reduca cat se poate turatie motorului, dar daca este nevoi de un mic sprint aceasta reactioneaza destul de greu. Orice retrogadare este lenta fapt care recomanda fara ezitare transmsia manuala.
Marele avantaj al noii transmisii este acela ca ofera un consum de benzina in oras chiar mai bun decat cel afisat de cutia manuala. O valoare de 6.5 litri in Bucuresti rivalizeaza cu cele mai bune cifre al celor mai bune diesel-uri din lume. Mersul pe autostrada este un alt capitol care avantajeaza un Jazz I-Shift deoarece aceasta dispune in plus de o trapta de viteza.