Pentru a continua ofensiva inceputa in urma cu mai bine de cinci ani, Hyundai a realizat cea de-a doua generatie a SUV-ului Santa Fe cu pretentii mult mai mari. Spunem aceasta deoarece noua generatie se prezinta intr-o forma mult mai sportiva decat predecesorul sau, catacteristicile sale tehnice fiind up-to-date.
Masina din test s-a ridicat la nivelul asteptarilor, cele mai importante puncte printre care enumeram motor, habitaclu si nivelul luxului din interior fiind la nivelul concurentei. Astfel, pentru inceput trebuie spus ca masina din test a fost echipata cu transmisia manuala cu cinci rapoarte fapt care a penalizat-o intr-o oarecare masura la capitolul confort. Aici, mult lume ar dori sa ne contrazica, insa nu trebuie sa uitam ca un SUV din acest segment este cumparat de clienti doar pentru ca ofera un singur lucru si anume un grad foarte ridicat al confortului in utilizare.
Pentru a intelege cum de a ajuns un constructor pentru mase sa construiasca un SUV atat de bun trebuie sa ne intoarecem putin in timp, si anume la sfarsitul anilor 90, cand Hyundai a inceput sa ofere clientilor off-roaderul Galloper.
Test Drive in premiera cu noul Hyundai Santa Fe TM 2019! 2.2 CRDI 200 CP AT8
Acesta era doar un Mitsubishi Pajero prima generatie cu multe inbunatatiri insa foarte performant pe teren accidentat. Succesul nu a fost unul de proportii insa pentru acel segment de piata care ar cumpara orcand un Mitsubishi Pajero mai ieftin, masina a prins.
Anul 2000 a constituit marea schimbare pentru Hyundai datorita prezentarii primei generatie Santa Fe conceputa in studiourile marcii din California. Datorita succesului inregistrat Hyundai a decis ca generatia urmatoare sa fie mult imbunatatita si sa atace si alte segmente ale categoriei SUV. Din punct de vedere conceptual Hyundai, prin SUV-ul compact Tucson a plasat Santa Fe o clasa mai sus, pentru a ameninta si mai serios si modele renumite ale concurentei.
Clientii au de ales acum intre un Land Rover Freelander extrem de capabil in off-road si foarte rafinat, dar care costa cu 10.000 de euro mai mult decat un Santa Fe, un model Honda CRV foarte bun insa si foarte scumpa si nu in ultimul rand un Mitsubishi Outlander corect motorizat de Volkswagen insa nu foarte atragator ca design.
Alegerea devine directionata in acest moment de situatia financiara a clientilor, insa categoric masina cu cel mai ridicat nivel al confortului, cu cel mai mare interior si o motorizare performanta este Hyundai-ul Santa Fe.
INTERIOR
La acest capitol putem spune ca in sfarsit Hyundai a reusit sa creeze o plansa de bord ergonomica si buna calitativ. Fata de vechea generatie parca plasticul a devenit de mai buna calitate insa cu siguranta nu se ridica la nivelul unui , Freelander sau BMW X3 (facelift pentru ca prima varianta era situata la nivelul actualului Santa Fe).
De ce spunem BMW X3 si nu Ssangyong Kyron este datorita faptului ca in ciuda brand-ului afisat pe capota, ne-am simtit la fel de bine precum in modelul bavarezilor.
Noul Hyundai Santa Fe 2021 2.4 GDI are un pret de 21.600 euro
Pe bancheta din spate se sta foarte confortabil si totul este bine gandit. De criticat trebuie sa criticam faptul ca Santa Fe inspira un feeling de rafinament insa chair si asa, coreeni nu au reusit la capitoul detalii sa creeze un SUV de lux. Plasticul de pe panourile usilor arata elevat insa la prima atingere nu este chiar asa, iar materialul care imbraca panoul comenzior geamurilor electrice este foarte enervant.
Pentru cei care doresc sa transforme uneori masina intr-un people-carrier noul Santa Fe poate avea si 7 locuri cu cele doua din portbagaj rabatabile in podea. Un element important care ne-a placut este instalatia de climatizare si pentru pasagerii din spate, acestia putand regla cu ajutorul aeratoarelor laterale fluxul de aer dar si puterea cu care care acesta raceste habitaclu. Nivelul de echipare al masini testate a fost cel de top si despre tapiteria de piele nu putem spune decat ca este foarte buna si ne reaminteste un pic de feeling-ul oferit de marcile de lux.
TEHNIC
Daca nu achizitonati transmisia automata atunci sigur nu veti gusta din placerile soferului american care porneste la drumuri lungi si doreste pe deasupra si sa admire peisajul inconjurator. Motorul este un 2,2 litri CRDI care dezvolta o putere maxima de 150 CP la o turatie de 4.000 rpm ofera un moment motor corect de 335 Nm. Chiar daca motorul primeste aproape nota maxima despre transmisie nu putem spune aceelasi lucru. Daca nu tinem cont de acest detaliu suparator pentru un SUV cu pretentii, atunci masina este clar un succes pentru Hyundai.
Viteza maxima este conform producatorului de 179 km/h, insa masina depaseste granit celor 180 de km/h. Consumul de carburant este in limitele clasei si anume 10-12 in mediu urban si 8 litri pe autostrada. Daca se merge economic computerul de bord ne-a arata chiar si un consum de 5-6 litri, insa la o viteza de 80 km/h.
La capitoul off-road Santa Fe nu este un cutezator precum sunt modelele Ssangyong & Co, insa capacitatea de a oferii si o demultiplicare scurta face ca masina sa se descurce admirabil pe cararile de munte. Oricum locul de joaca al unui Santa Fe nu este muntele ci aglomeratiile urbane.
Noul Santa Fe al coreenilor este un raspuns clar dat firmelor traditionale de SUV-uri, acestia trebuind sa faca masini din ce in ce mai performante si nu in ultimul rand sa ofere si o gama de preturi apropiata de cea afisata de Hyundai.
Chiar daca 34.966 euro (pret cu TVA) nu este o suma mica, Hyundai a reusit sa conceapa o masina buna capabila sa-si duca pasagerii intr-un confort deplin indiferent de situatie.
Noul Hyundai Santa Fe are un pret de pornire de 25.500 dolari