Un motiv pentru care Hyundai a ajuns sa produca un numar atat de mare de masini, este si faptul ca acestia au lansat in anul 2000 primul lor SUV de volum.
Acesta se numea SantaFe si era echipata atat cu motoare pe benzina de doi litri si un V6 de 2.7 litri, cat si cu un diesel de generatie noua CRDI. De atunci si pana in prezent au trecut 18 ani, iar gama Santa Fe a demonstrat ca este o masina care poate concura fara probleme orice model de la VW, Renault sau chiar Toyota.
DESIGN SANTA FE 2019
Masina de fata se prezinta drept un succesor de seama al precedentelor generatii de Santa Fe, masina care face parte din segmentul SUV inca din anii 2000.
Acum, noul Santa Fe a ajuns la cea de-a patra generatie, care reprezinta pentru Hyundai un salt extrem de important in acest segment. Optic, noua masina are un design complet diferit fata de cel al precedentei generatii, pentru ca acum linia optica duce mult cu cea lansata de micutul Kona in urma cu doi ani.
DRLR-urile sunt amplasate orizontal in partea superioara a partii frontate, sistem care nu are nici o legtura fizica cu cea a blocurilor optice. Acestea din urma sunt amplasate in bara fata si sunt gandite sa para ca fiind proiectoarele de ceata.
Singurul inconvenient al amplasarii lor atat de jos este acela ca se murdaresc mult mai repede pe ale noastre sosele extrem de murdare, in special cand ninge.
INTERIOR COMPLET MODIFICAT
Fata de generatia precedenta, noul Santa Fe are o plansa de bord care ofera un display al sistemului de navigatie montat pe consola centrala, iar toate comenzile sunt acum grupate mult mai jos pe consola.
Fanii KIA Sorento vor vedea cum butoanele sistemului de parcare automata si al transmisiei integrale sunt amplasate in spatele manetei schimbatorului de viteze, solutie mult mai ergonomica in comparatie cu o grupare clasica in stanga volanului.
Calitatea de fabricatie este foarte buna si ofera noului Santa Fe capacitatea de a concura si masini premium, care au preturi de achizitie cu mult peste 60.000 euro.
MOTORIZARE SI TRANSMISIE AT8
Sub capota masinii se ascunde un motor clasic Hyundai-KIA, respectiv motorul D4HB care ofera o putere maxima de 200 CP. Cuplul motor este de 440 Nm si este disponibil incepand cu o turatie de 1.750 rpm.
Toate bune si frumoase cand vorbim de acest motor, pentru ca este montat pe toate masinile KIA si Hyundai incepand cu anul 2002 in versiunea 2 litri, insa de aceasta data vorbim de montarea pe acest Santa Fe a noii transmisii automate clasice Hyundai AT8.
Aceasta cutie AT8 a fost echipare standard in urma cu doi ani pe modelele Genesis in SUA, iar acum transmisia a venit in Europa pe modele precum KIA Stinger sau KIA Sorento. Noul Santa Fe, este primul Hyundai care primeste deja celebra cutie automata cu 8 trepte in Europa.
In comparatie cu o transmisie clasica ZF8 gasita pe gama BMW sau Audi, cutia celor de la Hyundai este setata mai mult spre un confort superior in trafic, decat pentru un comportament dinamic.
Insa, daca vrei si reprize de top, trebuie sa treci in modul Sport care aduce o repriza de la 0-100 km/h in doar 9.4 secunde si o viteza maxima de 210 km/h.
DIFERENTE SANTA FE vs SORENTO 2019
In afara de faptul ca modelul KIA are o garantie de 7 ani sau 150.000 de km, iar Hyundai doar 5 ani, insa fara limita de km, cele doua masini sunt construite pe o baza tehnica oarecum identica, adica o platforma care ofera motorul diesel de 2.2 litri si 200 CP, insa si motorizarea pe benzina 2.4 GDI, fara supraalimentare. Pe anumite piete, este oferit si motorul cu 4 cilindri pe benzina turbo T-GDI, care ofera o putere maxima de 240 CP.
Sorento ofera un tren de rulare mult mai confortabil decat Santa Fe, insa acesta din urma are un dinamism superior masinii de la KIA.
Pur si simplu, daca vrei o masina pentru a parcurge distante foarte mari cu intreaga familie, te poti indrepta spre un Sorento, insa daca vrei un full size SUV dinamic trebuie neaparat sa mergi spre un Santa Fe.
Componenta design nu este discutata aici, pentru ca in general, gusturile nu se discuta! Adica, unii vor aprecia formele noului Santa Fe, in timp ce unii vor avea ceva de criticat, pentru ca aceasta genertie noua are un design prea mult schimbat in comparatie cu precedentul model.
CONCLUZIILE AUTOLATEST
Pe scurt, vorbim de un SUV cu reale pretentii de masina premium, pentru ca se conduce foarte rafinat, are un motor diesel de 200 CP ( adica nu exista optiuni de 150 CP low-cost cum gasim la germanii de la Mercedes sau Audi!), iar transmisia automata cu 8 trepte este singura din lume cu o garantie de 5 ani fara limita de km.
Noua transmisie HTRAC este un punct forte al masinii, pentru ca este fara doar si poate una dintre cele mai performante din segmentul sau, noi reusind a vedea cum functioneaza pe zapada, atat in modul ECO, cat si in modul SMART.
PRO
Imagine de marca
Motor diesel rafinat si relativ puternic
Transmisie AT8 eficienta
Transmisie HTRAC cu modul Lock foarte buna pe zapada
Valoare mare de revanzare in Romania
Calitate de fabricatie buna
Sistem audio KRELL
CONTRA
Pret prea mare de achizitie
Lipsa versiune 2.0 Turbo pe benzina in Romania
Lipsa versiune de baza 2.4 GDI pe benzina in Romania