Ford a demonstrat in ultima perioada ca nu prea sufera de idei si de ce nu de planuri de expansiune (vezi fabrica din Craiova), iar pentru a demonstra ca marca americana se descurca bine si pe taram european aceasta a dezvoltat doua automobile in aceelasi timp.
Este aproape clar ca gigantul american Ford USA se descurca mai bine in acuta criza auto din SUA in comparatie cu brandurile concurente GM si Chrysler, iar o dovada a abilitatii manageriale a diviziei din Europa este lansarea simultana a doua noutati.
Cea mica si realizata in colaborare cu Fiat se numeste Ka, iar cea cu adevarat importanta si dezvoltata 100% de Ford Koln se numeste Fiesta.
6 generatii de succes
Focus si-a creat o imagine bine pusa la punct de automobil capabil de a se lupta de la egal la egal cu maretul VW Golf, iar micuta Fiesta a invins clar VW-ul Polo.
Noua generatie se prezinta in acest moment drept unul dintre cele mai bine gandite Ford-uri din istorie, o masina care afiseaza atat o imagine foarte atragatoare cat si o componenta tehnica de ultima generatie. Mai mult, noua Fiesta este cel mai bun Ford de clasa mica din punct de vedere al calitatii de fabricatie.
Noua vs Vechea
Noua Fiesta este in comparatie cu modelul precedent o masina cu totul schimbata. Adica inca din primul moment cand te urci la volan sesizezi ca Ford a incercat si a reusit sa dea o alura premium micutei Fiesta.
Totul este parca mai bine gandit, iar calitatea de fabricatie si comportamentul rutier sunt peste ceea ce ofera concurenta fie ca ne gandim la un Opel Corsa sau un Renault Clio. Design Privind masina din toate pozitiile putem sa tragem concluzia ca inginerii au fost subordonati clar designerilor Ford deoarece noua Fiesta este mai atragatoare din punct de vedre optic decat tehnic. Chiar daca fraza de mai sus suna putin ciudat trebuie sa spunem ca este complet adevarata datorita noii mentalitati Kinetic. In anii 90 Ford a fost caracterizat de curentul Bio urmat indeaproape de cel Edge, insa adevarata imagine de marca Ford este cel mai bine caracterizata de acest
Kinetic Streem. Caroserie
Aceasta utilizeaza in premiera sistemul Cab-Forword fapt care aduce rotie din fata cat mai apropiate de faruri pentru a permite un habitaclu de mari dimensiuni. Noua linie a designului se regaseste poate si mai evident la interior unde Ford a dezvoltat o plansa de bord cu linii futuriste insa si functionale. Consola centrala este minuscula dar expresiva, iar ergonomia nu a are de suferit.
Comfort
Modelul testat a beneficiat de un nivel de echipare Titanium fapt care permite celui de la volan sa aibe in trafic un comportament cu adevarat sportiv. Setarile trenului de rulare ale unei Fiesta Titanium sunt caracterizate de o rigiditate imbunatatita si un feedback mai bun al directiei. Jantele din aliaj cu talon mic sunt echipate cu anvelope de vara sport marca Hankok Ventus Prime.
Motor
Sub capota de mici dimensiuni se ascunde un propulsor TDCi de 1.6 litri dezvoltata impreuna cu francezii de la PSA (Peugeot-Citroen), agregat care dezvolta fara prea mari probleme o putere maxima de 90 CP.
Aceasta pare la prima vedere destul de mica insa, in comparatie cu modelele concurentei Ford a reusit sa pastreze la aceasta noua generatie o greutate sub media clasei. Acest lucru se traduce in viata reala printr-un comportament rutier fara probleme. Consumul de combustibil este foarte mic, fie ca este vorba de o rulare in mediu urban.
PRO
Design realmente atragator, comportament rutier foarte bun, spatiu interior bine structurat, calitate de fabricatie, diesel puternic si economic
CONTRA
Pret usor peste media clasei, optionale multiple si scumpe, lipsa discuri frana spate, vizibilitate scazuta in spate.