Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test Drive cu DACIA SANDERO 1.5 dCI 85 CP

Mai mult, in anul 1999 Dacia era preluata de marele Renault iar rezultatele grupului roamno-francez se pot observa cel mai bine pe sosele unde masinile marca Dacia au impanzit Romania si de ce nu Europa de Vest.

In momentul preluarii de catre Renault managerul Dacia Constantin Stroe spunea ca anul 1997 a reprezentat pentru marca romanesca un an de varf insa se vedea nevoit sa-si arate ingrijorarile datorita gamei foarte invechita de modele produse la Colibasi. Pe atunci Stroe spunea ca singurul viitor al romanilor in aceasta industrie era doar sa se alieze cu un fabricant puternic din afara tarii. 10 ani de succese!

In prezent suntem obisnuiti sa ne urcam la volanului unei Dacii si sa parcurgem lejer peste 100.000 de km fara sa mergem la service cu mari probleme de ordin tehnic, insa in urma cu 10 ani masinile Dacia care ieseau pe poarta fabricii erau realizate de francezi in urma cu mai bine de trei decenii. Singurul proiect relativ nou era Dacia Nova, insa aceasta suferea de grave probleme de fabricatie si de conceptie.

Acum daca mergem in Europa de Vest vom putea vedea fara probleme pe sosele masini marca Dacia, clientii europeni devenind chiar fani Logan MCV.

Si daca tot ne aducem aminte de istoria marcii auto romanesti nu trebuie sa uit va mentiona primul teste drive cu Logan-ul diesel dCI de 65 CP din anul 2005. Pe atunci subsemnatul scria intr-un cotidian national ca masina aceasta va deveni pentru Romania cu adevarat o locomotiva care se na scoate din anonimat. Dupa mute luni de critici dCI-urile au inceput sa impanzeasca soselele nationale si sa demonstreze romanului obisnuit cu moturul cu aprindere prin scanteie ca un motor diesel este mult mai economic si de ce nu fiabil.

Sandero dCI

Revenind insa la test-ul din acest numar trebuie sa mentionez faptul ca Dacia, respectiv Renault afiseaza o strategie de marketing destul de invechita si cu acest Sandero.

Dacia este singura marca auto din Europa care lanseaza o masina noua ci cele mai nedorite motorizari, iar dupa un an sunt montate si propulsoarele care ofere performante superioare. Aceelasi lucru s-a intamplat si cu block-busterul Logan in anul 2004 cand a mai trebuit sa asteptam ceva vreme si pentru versiunea diesel. Oricum, masina din teste este noua Dacia Sandero in versiunea de motorizare diesel de 85 CP. Aceasta este in prezent cea mai scumpa varianta a masinii romanesti insa performantele de top o recomanda drept best-seller.

Motor si Comportament Rutier

Cu acest dCI de 85 CP Dacia Sandero este o masina cu adevarat perfromanta, o viteza maxima de aproximativ 190 km/h este atinsa fara probleme pe autostrada, iar momentul motor de 200 Nm faciliteza depasiri in deplina siguranta. De vina pentru aceste caracteritici este doar greutatea la gol mai mica decat a fratiorului sau Logan. Cele aproximativ 100 de km se simt atat pe acul vitezometrului cat si la pompa de realimentare.

Consumul mediu de motorina nu a depasit o valoare de 6 litri in mediul urban cu aerul conditionat pornit. Pe autostrada la o viteze cu mult pestea cea legala consumul nu a depasit o vloare de 8.5 litri pe un parcurs de peste 300 km.

Pret Masina de fata este de fapt un Sandero dCI (cu I-ul Rosu) in nivel de echipare Prestige, adica top of the line. Aceste detalii anunta de fapt cea mai scumpa varianta a lui Sanderi datorita motorizarii de top si a nivelului de echipare complet. Suma de bani pe care trebuie sa o scoateti din buzunar este de 11.500 euro cu TVA inclus, cifra destul de mare pentru o masina romaneasca insa care este corecta.

Spunem aceasta deoarece in acest moment pe piata auto nu exista o masina de oras diesel cu 85 CP si care sa aibe toate dotarile posibile platite. Concurenta vine undeva in jurul sumei de 15.000 euro, iar acest lucru inseamna ca acest Sandero va pune probleme marilor nume auto chiar la ele acasa fie ca aceasta casa se numeste Italia sau Germania.

PRO

Design modern, calitate de fabricatie imbunatatita, diesel puternic si economic, spatiu interior mare, pret corect

CONTRA

Design-ul plansei de bord, comportamentul rutier pe drumurile virajate, nivel de echipare de to destul de scump. Test Drive realizat in anul 2009

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente