Autolatest a testat una dintre cele mai putin cunoscute masini de clasa mini, care se vinde cu succes pe piata din Romania, modelul Hyundai i10 2024.
In primul rand, trebuie spus ca modelul i10 a primit la sfarsitul anului trecut un facelift meritat, producatorul realizand cateva modificari de ordin optic, care sunt realizate pentru a pastra acest model unul inca de actualitate.
De fapt, Hyundai este printre ultimii producatori de automobile de clasa mini din Europa, dupa ce Ford a renuntat la Ka, Renault la Twingo, Citroen la C1 si Toyota la un Aygo cu pret decent de achizitie, pentru ca noul Aygo X este o masina prea scumpa.
Doar Kia si Hyundai inca mai au o masina din acest segment, cu un pret decent de achizitie, lucru care ne face sa aratam faptul ca acesti producatori vor domina intreaga piata pana in 2035.
DE CE i10 IN 2024 SI NU UN CLIO, POLO SAU AYGO X?
Pentru simplul fapt ca i10 ramane in continuare o masina de clasa mini, cu o greutate sub 1 tona, si care este inca echipata cu motoare clasice cu injectie multipunct, extrem de fiabile in timp.
Pe langa acestea, noul i10 ramane in continuare singura masina din segment care se vinde cu un pret de 10.250 euro cu toate taxele incluse, adica o masina chiar mai ieftina si decat cea mai ieftina masina Dacia produsa la Mioveni.
Concurenta din segmentul mic precum Clio, Colt, Aygo X sau Polo deja sunt masini care, daca pui ceva dotari optionale, ajung la un pret real de peste 20.000 euro, cifra complet nerealista intr-o Europa lovita de inflatie si o economie fragila.
CUM SE CONDUCE i10 CU NOUA CUTIE AMT?
In primul rand, cand vorbim de noul i10, vorbim de motorizarea cu 4 cilindri de 1.2 litri aspirata de 84 CP, motor care a mai fost testat de noi pe vechiul i20 sau Kia Stonic, motor care a demonstrat ca este extrem de economic si rafinat in utilizare.
Acum, pe i10 vorbim de un motor care face din comportamentul masinii unul dinamic, iar echiparea sa cu transmisia robotizata devine o solutie demna de luat in seama, pentru orasele aglomerate.
Fata de vechile transmisii robotizate, cum erau cele Easy-R de la Dacia, noua cutie Hyundai este produsa in-house si are sistemul hidraulic inlocuit cu unul 100% electric, adica unul mult mai rapid si fiabil in timp.
Ambreiajul este acelasi ca si la o transmisie manuala, adica are costuri de mentenanta mici in comparatie cu reparatia unei cutii CVT sau cu dublu ambreiaj, care ajung la 4.000 euro dupa ce masina iese din garantie.
CONSUM SI RAFINAMENT
Fata de o transmisie CVT sau una cu convertizor de cuplu, orice cutie robotizata este penalizata de schimbarile lente, insa aici Hyundai a lucrat mult la rafinarea schimbarii rapoartelor, care se fac aproape la fel de bine precum la o cutie secventiala de tipul 7DCT de la i10 1.0 T-GDI.
Insa, fata de aceasta, cutia AMT afiseaza un consum real cu pana la 2 litri mai putin in oras, pentru ca motorul 1.2 MPI este aspirat si poate sta oprit la semafor mult mai mult decat un motor turbo cu injectie directa.
Intr-un regim de trafic draconic din Bucuresti, am avut un consum mediu sub 7 litri la 100 de km, adica cu un rezervor de 36 litri poti merge 600 km fara probleme.
Pe autostrada, la viteza de 130 km/h, motorul este totusi prea turat, motiv pentru care Hyundai parca trebuia sa ofere cutiei AMT sase rapoarte, insa atunci schimbarile de trepte erau mai dese in oras si consumul mult mai mare.
CONLCUZIILE AUTOLATEST
Din start, am plecat cu preconceptia ca aceasta cutie urmeaza sa fie un dezastru la capitolul rafinament, insa dupa cateva sute de km prin Capitala, am inteles ca cei de la Hyundai au realizat cea mai buna cutie robotizata de pe piata, care ofera real un consum foarte mic de benzina.
Cei care vor un i10 dinamic, sunt sfatuiti sa-si cumpere cutia manuala, insa pentru cei care vor confort, cutia AMT ramane singura solutie.
Sfatul nostru este sa conduci masina si sa vezi care sunt avantajele acestei transmisii intr-un oras cum este Bucurestiul.
CUMPARA HYUNDAI CU REDUCEREA AUTOLATEST
SUNA: Tel 0791.396.666
Ce consum are in Bucuresti noul i10 AMT?
PRO
Cea mai FIABILA MASINA Hyundai din oferta!
Singurul motor cu 4 cilindri din segmentul citadin din Europa
Calitate de fabricatie/asamblare
Garantie de 5 ani fara limita de km
Consum real de benzina la nivelul unui Yaris Hybrid de 23.000 euro
Cutie AMT eficienta in utilizare
Valoare mare de revanzare
Pret foarte bun de achizitie
CONTRA
Cutie automata AMT care inca nu este la nivelul unui AT4 de la vechiul i10
Sisteme electronice de siguranta agasante in utilizare si greu de anulat
Pret mare al versiunii de top AMT Highway
FISA TEHNICA
Motor Benzina
Numar de cilindri: 4 in linie ASPIRAT
Injectie: Injectie Multipunct
Capacitate cilindrica (cm3): 1197 cmc
Alezaj X Cursa (mm): 71,0 x 78,8 mm
Putere maxima CP/KW – rot/min: 84/6000
Cuplu maxim Nm – rot/min: 117/4200
Carburant: Benzina
Rezervor litri: 36
Transmisie
Punte motoare: 4×2
Cutie de viteze / nr. trepte: 5 trepte robotizata AMT
Dimensiuni
Lungime (mm): 3670
Latime (mm): 1680
Inaltime (mm): 1485
Ampatament (mm): 2425
Portbagaj: 252-1010 l
Greutate la gol kg: 1010
Performante
0 – 100 km/h (s) – 15.8
Viteza maxima (km/h) –180
Consum mixt (l/100 km) WLTP: 4.8
Anvelope: 175/65R14