Asa cum poate nu era de asteptat, am ales sa testam una dintre cele mai bune masini de clasa mica, care se vinde si pe piata din Romania.
Evident ca vorbim de noul Hyundai i20, insa de aceasta data suntem la volanul versiunii de baza, masina care este o mare problema pentru cei de la Dacia si Renault.
In ultimele luni, foarte multi cititori ne-au rugat sa testam si masini “mai normale” ca motorizari si nivel de echipare, acest i20 fiind primul dintr-o noua serie Autolatest de Masini Corecte pentru Romania.
DE CE i20 ESTE O PROBLEMA PENTRU DACIA?
Foarte multi poate se intreaba de ce punem fata in fata un Hyundai si o Dacia, cand masina celor din Coreea este mult mai scumpa, insa acestia nu cunosc faptul ca masina lui Hyundai are un pret de vanzare in Romania, asemanator cu cel al unui model Sandero.
Daca diferenta de pret a disparut in defavoarea masinii romanesti, avem libertatea de a compara si recomanda un i20 in loc de un Sandero sau chiar si Logan.
Noul Hyundai i20 in versiunea de baza Comfort, are un pret de vanzare de 13.102 euro, insa daca scadem Programul Rabla 2022 ajungem la un pret final cu TVA de 10.429 euro.
La acest nivel putem cumpara doar un Sandero Comfort TCe 90 cu un pret, fara dotari, de 12.850 euro, adica cu doar 250 de euro mai ieftin decat un Hyundai i20 2022.
Pe scurt, vorbim de un Hyundai i20 2022 care se vinde in Romania cu acelasi pret cu o Dacia Sandero, insa romanii uita cu desavarsire ca Dacia este un brand low-cost din toate punctele de vedere, iar Hyundai un brand de clasa medie ca performante, garantii si valoare de revanzare superioara.
Aici este de fapt marea problema a celor de la Dacia care, de cativa ani vand produse din ce in ce mai scumpe fara sa creasca calitatea materialelor si cea de fabricatie!
MOTOR CLASIC VS MOTOR TURBO
Sub capota noului i20 in versiunea de baza se ascunde un motor cu 4 CILINDRI in linie de 1.2 litri, care ofera 84 CP si un cuplu de 118 Nm, in timp ce Dacia ofera un 3 CILINDRI de 999 cmc si 90 CP.
Pe hartie motorul romanescului Sandero are performante superioare, insa in viata reala, cilindreea mai mare si 1 cilindru in plus fac viata mult mai placuta la volanul lui i20.
Coreenii au dezvoltat aceasta noua generatie de motoare 1.2 SmartStream G cu doua injectoare de benzina pe fiecare cilindru, solutia fiind un comportament extrem de rafinat in mediul urban.
Atunci cand iesi in afara orasului, reprizele in zona de 6.000 rpm a turometrului se efectueaza fara probleme la i20, in timp ce motorul Renault turbo are o plaja de putere mult mai mica.
MOTORUL MAI MARE CONSUMA MAI PUTIN!
Cea mai mare surpriza din acest test a fost, in schimb, consumul real de benzina al motorizarii 1.2 MPI de la Hyundai care nu depaseste 6.5-7 in mediul urban si 4.2 litri in cel extraurban.
Cu un plin de 42 de litri poti parcurge fara probleme 800 de km, in timp ce motorul lui Sandero consuma in medie cu 2-3 litri de benzina mai mult. Acesta este si motivul pentru care Dacia vinde 1.0 TCe cu GPL de fabrica!
Cutia de viteze a lui Hyundai este cu 5 trepte extrem de bine etajate, iar comportamentul ambreiajului hidraulic este exemplar in traficul aglomerat!
CONCLUZIILE AUTOLATEST
Noul Hyundai i20 merita sa fie achizitionat chiar si in versiunea de baza, in detrimentul unei masini Dacia, pentru ca are o calitate de fabricatie superioara, un motor mai puternic, o cutie de viteze mai buna si un tren de rulare dinamic.
Garantia lui i20 este de 5 ani fara limita de km, iar valoarea sa de revanzare este clar superioara unui Sandero, in ciuda nostalgiei romanilor pentru acest brand.
POTI CONDUCE ACEASTA MASINA DACA OPTEZI PENTRU SERVICIILE FIX AUTO SERVICE!
PRO
Imagine de marca
Calitate buna a asamblarii
Tren de rulare setat foarte bine pentru soselele din Romania
Motor MPI rafinat in utilizare
Consum extrem de mic pentru un motor pe benzina
Pret care incepe de la 10.400 euro TVA inclus
O alternativa viabila la Dacia Sandero 1.0 TCe 90 CP
Motorul 1.2 MPI permite montarea de GPL
CONTRA
Motor de 84 CP corect in utilizare insa fara performante dinamice
Calitate buna a asamblarii insa materialele sunt low-cost
Lista mare de echipamentel optionale
Lipsa cutie automata AT4 pe motorul 1.2 MPI
Antifonare slaba a caroseriei, zgomote la viteza
FISA TEHNICA
Motor Benzina
Numar de cilindri: 4 in linie ASPIRAT
Injectie: Injectie Multipunct
Capacitate cilindrica (cm3): 1197 cmc
Alezaj X Cursa (mm): 71,0 x 78,8 mm
Putere maxima CP/KW – rot/min: 84/6000
Cuplu maxim Nm – rot/min: 118/4200
Carburant: Benzina
Rezervor litri: 40
Transmisie
Punte motoare: 4×2
Cutie de viteze / nr. trepte: 5 trepte manuala
Dimensiuni
Lungime (mm): 4040
Latime (mm): 1775
Inaltime (mm): 1450
Ampatament (mm): 2580
Portbagaj: 452-1165 l
Greutate la gol kg: 1088
Performante
0 – 100 km/h (s) – 13.1
Viteza maxima (km/h) –173
Consum mixt (l/100 km) WLTP: 5.2
Anvelope: 185/65 R15