Una dintre cele mai bune masini electrice care se poate cumpara in prezent din Romania, nu este UNA NOUA asa cum poate te-ai asteptat, ci un SH care are o baterie atat de mare incat toti fanii fenomenului EV o respecta.
Este vorba asa cum poate te-ai prins deja, de vechea Tesla Model S 90D, o masina care se produce si in prezent cu un facelift amplu la interior, insa cand vorbim de Model S 2018 vorbim in mare parte de aceeasi Tesla Model S produsa in 2023.
Fanii Tesla ne vor critica prin faptul ca Tesla avanseaza tehnologic cu fiecare masina in parte la fiecare cateva luni, insa cand vorbim de platforma tehnica S/X a lui Model S, vorbim de aceeasi masina.
DE CE MODEL S 90D DIN 2018?
Pentru ca masina de fata, preluata de la partenerii Auto Concept, este o masina SH care avea un pret de achizitie initial de 105.000 de euro, insa care se vinde cu mult mai putin, iar performantele sale reale au ramas la acelasi nivel.
De fapt, un 90D are sub capota doua motoare electrice care ofera impreuna o putere maxima de 422 CP si 660 Nm, adica masina aceasta de peste 2.2 tone ajunge la 100 de km/h in doar 4.4 secunde plus o viteza maxima limitata la 250 de km/h.
Exista fani Tesla care prefera un P90D care este, de fapt, versiunea Performance si care are un plus 47 CP si un cuplu de 967 Nm, cifre importante doar pe circuit nu si pe sosele in viata de zi cu zi!
CE BATERIE ARE O TESLA PREMIUM DIN 2018?
In partea inferioara a caroseriei, Tesla a montat pe acest 90D una dintre cele mai mari baterii din lume in acel moment, un acumulator cu o capacitate neta de 85.5 kwh. Aceasta cifra poate parea mica, insa cand ne uitam acum la masinile electrice NOI, vedem ca media lor este de 60 kwh, adica vor avea o autonomie reala mult mai mica.
Tesla spune ca un Model S 90D are un consum mediu de 15.5 kwh la 100 de km, insa noi trebuie sa fim realisti si sa anuntam un consum real cu AC-ul on de 25 kwh in conditii dinamice de rulare.
Cu un “plin” poti parcurge in medie 350 km fara menajamente, insa daca chiar vrei sa mergi eco in oras, poti sa mergi peste 400 km fara prea mari probleme.
Tesla declara un range NDEC de 557 km care este mult mai mic in realitate, insa chiar si asa masina aceasta are o autonomie mult mai mare decat a multor modele EV noi cu preturi de peste 70.000 euro.
CE NE PLACE LA MODEL S?
Calitatea de fabricatie mult blamata este surprinzator de buna la interiorul lui Model S in versiunea de top, iar comportamentul rutier al masinii cu suspensia pe perne de aer si cei peste 420 CP sunt elemente care te fac repede sa renunti la o masina EV noua cu 150 CP in “care bate vantul” pentru ca este low-cost.
Din primul moment la bordul lui 90D observi faptul ca masina este premium, adica are materiale la interior la nivelul celor dintr-un BMW Seria 5 sau Mercedes Clasa E, chiar daca asamblarea lor nu se ridica la nivelul germanilor.
Daca treci cu vederea peste cateva mici inconveniente, constati repde ca tu conduci una dintre cele mai performante masini de pe sosea, reprizele de la 60-150 km/h fiind la nivelul unui Ferrari sau Porsche de 600 CP!
La capitolul negativ, amintim de limitarea vitezei de incarcare de 120 kw, in prezent fiind modele Tesla care pot incarca cu 250 kw la statiile V3, insa daca nu te deranjeaza aceasta “lentoare” atunci te vei bucura deplin de performantele americanei.
Tesla spune ca incarcarea se face de la 20 la 80% din capacitea bateriei in doar 44 de minute, adica timp suficient pentru a avea o autonomie de 320 km in deplina siguranta.
Masina poate sa fie cumparata de la dealerul de masini premium Auto Concept.
PRO
Bateria are garantie de 8 ani sau 240.000 de km
Imagine de marca
Materiale premium la interior
Performante de supercar
Tren de rulare pe perne de aer
Poti merge 500 km fara probleme fara alimentare
Valoare mare de revanzare
5 stele la capitolul siguranta
CONTRA
Viteza de incarcare de maxim 120 kw
Asigurare scumpa de tipul Casco