Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test Drive cu Skoda Fabia Sport 1.6 16V 105 CP-Nu cumparati motorul de 1.6 litri!

In comparatie cu precedenta generatie noua Fabia este mai rafinata chiar daca dimensiunile caroseriei par extrem de compacte.

Spatiu Interior

Daca luam noua Fabia si o comparam cu ceea ce ofera concurenta vom vedea ca la capitolul habitabilitate Skoda a dorit sa ofere clientilor maximum posibil.

Astfel, atat pasagerii din spate beneficiaza de un spatiu lateral bun cu un accent evident spre o inaltime cat mai mare a habitaclului. Vazuta de afara noua Fabia pare mai compacta decat predecesorul sau, efect datorat inaltimii superioare. Aceasta nu se traduce in schimb si printr-un comportament rutier mai instabil.

Calitate de fabricatie Skoda si-a cimentat imaginea drept un fabricant de automobil foarte fiabile fapt care s-a datorat intodeauna unei calitati a materialelor aflate peste media clasei. De fapt Skoda Fabia se doreste sa reprezinte la acest capitol tot ceea ce este mai bun pe piata in comparatie cu modele franceze. Calitatea materialelor de pe plansa de bord intregesc acest lucru.

Skoda Fabia pierde jumatate de motor-Fabia din 2002 avea un motor 2.0 MPI, iar Fabia din 2022 are un micut motor 1.0 TSI

MOTORIZARE

Sub micuta capota a noii Skode am testat motorizare de top, respectiv cea de 1.6 litri care dezvoltat o putere maxima de 105 CP.

Acest propulsor este unul clasic cu 16 supape si a fost conceput de inginerii Volkswagen pentru a avea un comportament cat mai rafinat in special in mediul urban. Puterea de 105 CP este insuficienta chiar si pentru Fabia deoarece masina cantareste la gol peste 1300 kg.

Transmisia manuala cu 5 rapoarte este exacta insa nu contribuie foarte mult la un mers sportiv astepatat de la acest motor.

Consumul de benzina s-a situat la un nivel mediu pentru aceasta clasa fapt care recomanda tot timpul alegerea unei motorizari TDI.

Dacia bate Skoda! Test Comparativ Dacia Sandero 1.0 SCe vs Skoda Fabia 1.0 MPI 2021

De fapt pe autostrada la o viteza constanta de 130 km/h consumul nu a scazut sub granita a 10 litri iar cand am mers in oras acesta a fost uneori chiar si de 14 litri/100 de km. 


In concluzie acest motor MPI este de generatie veche si nu merita sa fie achizitionat din considerente de consum!

PRET

Modelul testat este Skoda Fabia Style si costa fara TVA 11.752 euro, insa daca mai tinem cont si de optionale precum Pachtul Dinamic ( 382 euro), sasiul sport (99),instalatie de aer conditionata automata, geamuri electrice si sistem de stabilitate ESP, pretul fara TVA ajunge lejer undeva in jurul valorii de 14.700 euro fara TVA.

PRO

Calitatea de fabricatie a masinii convinge inca din primul moment, iar motorul ofera un moment motor mare inca de la o turatie joasa. Comportament rutier sigur si echilibrat.

CONTRA

Pretul de achizitie este totusi prea mare, iar costul optionalelor duce masina intr-o clasa unde poate concura lejer chiar si cu fratiorul sau mai mare Skoda Octavia II. Consum foarte mare de benzina!

Ultimul, insa nu cel din urma, este designul caroseriei.

Skoda Fabia 6Y a implinit 20 de ani din momentul lansarii pe piata

Skoda Fabia1.6 16V 105 CP, test drive Skoda Fabia 2008, drive test, consum mare, autolatest, review, teste auto Skoda Fabia

 

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente