Acum Fabia generatia III nu are vanzari foarte bune, insa modelul Fabia I a reprezentat pentru Skoda un best seller in Europa.
Noi vorbim de modelul Skoda Fabia I care a fost lansata pe piata in anul 1999, adica exact acum douazeci de ani in urma, model care avea sa devina una dintre cele mai bune masini din segmentul sau.
In principal generatia Fabia I 6Y a avut fara doar si poate cea mai buna calitate de fabricatie, cele mai rezistente motoare si cea mai mare valoare de revanzare de pe piata.
De fapt o Fabia I are pe piata din UE o valoare SH chiar mai buna decat cea a unui VW Polo, Renault Clio sau Peugeot 206.
FABIA REZISTA PENTRU CA ARE MOTOARE DE TOP
Aici nu trebuie decat sa amintim motoarele pe benzina de 1,4 MPI de origine Skoda ( 68 de CP) sau versiunea VW de 75 CP. Ambele motoare sunt extrem de fiabile si merg foarte bine chiar si pe GPL.
Cea mai slaba motorizarea raman cele mici 1.2 THP de 60 CP sau fratiorul sau de 1 litru care a fost in realitate si un esec la capitolul vanzari.
Gama diesel a fost reprezentata de gama 1.9 SDI de 64 CP, motor care este recunoscut si in prezent ca fiind cel mai rezistent diesel al Grupului VAG.
Cea mai rafinata motorizare a fost cea pe benzina de doi litri si 120 CP cuplat la o transmisie autoamta clasica ZF4 cu convertizor, model extrem de scump la achizitie si rar pe piata SH.
Cele mai rapide versiuni au fost cele denumite Fabia RS care aveau motorul 1.9 TDI de 131 CP si 310 Nm, motor extrem de mare pentru o masina de clasa mica.