Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test Drive cu noul Seat Toledo IV KG Referance 1.2 TSI 86 CP 2013

CE REPREZINTA NOUA GENERATIE TOLEDO?

Punem aceasta intrebare perfect normala pentru ca de aceasta data cei de la Volkswagen, respectiv Seat au dat nastere unei noi masini care reprezinta o schimbare completa de mentalitate. Spunem acest lucru pentru ca noul Toledo nu mai are nici o legatura cu modelele precedente datorita faptului ca acesta nu se mai bazeaza pe o platforma tehnica inrudita cu cea a lui VW Golf.

Prima generatie de Seat Toledo era de fapt un VW Vento mult schimbat ca design, masina care in ciuda acestor diferente stilistice utiliza totusi o componenta tehnica a lui Volkswagen Golf III. Si generatia urmatoare Toledo II avea sa utilizeze o platforma tehnica a lui Golf IV, model  care a reusit sa afiseze cele mai bune cifre de vanzari pentru marca Seat din momentul preluarii sale din parteneriatul cu Fiat.

Penultima generatie de modele Toledo avea sa utilizeze o platforma tehnica a lui VW Golf V, insa intreaga masina dispune de o caroserie cu un design dus mult spre conceputul de MPV.

De fapt multe guri rele spun ca aceasta schimbare radicala de caroserie a permis scaderea vanzarilor marcii pentru ca masina nu mai era un concurent direct pentru Skoda Octavia, ci chiar un concurent pentru gama VW Touran. 

Chiar si asa, ibericii au reusit prin acest Toledo III sa prezinte si versiuni speciale precum Altea, si de ce nu Altea Freetrack echipata cu transmisia integrala 4Motion a lui Golf V.

UNDE SE INTEGREAZA NOUL SEAT TOLED IV 2013?

Aici trebuie sa spunem ca noul Toledo IV este in mare parte indetic cu noua Skoda Rapid, ambele masini fiind construite in aceeasi fabrica Skoda din Mladá Boleslav din Republica Ceha. 

Din punct de vedere tehnic masina utilizeaza noua platforma tehnica denumita de germanii de la VW A05+.

Aceasta este de fapt o platforma tehnica A05 (PQ25) ( aceeasi care este utilizata la modelele Volkswagen Polo generatia 5 si noul Audi A1), insa care are un ampatament mult mai mare pentru a facilita un spatiu interior mai mare si un volum al portbagajului best in class.

CAROSERIE


Toledo 2013 este o masina moderna care ofera clientilor atat o caroserie in trei volume la prima vedere cat si un model hatch atunci cand deschidem portbagajul. Avantajul este evident pentru cei care doresc sa transporte obiecte voluminoase. In total volumul portbagajului gamei Toledo este de 550, insa care poate ajunge la o valoare de 1490 litri atunci cand rabatam bacheta.

La interior masina are o latime interioara mult mai mica decat cea a precedentei generatii bazate pe VW Golf V datorita utilizarii platformei tehnice de VW Polo, masina din segmentul mic.

Chiar si asa, viata la bordul lui Toledo este cat se poate de comfortabila pentru ca ampatamentul mai mare al caroserie permite un spatiu suficient pentru 4 pasageri si bagajele lor chiar si cand se merge in excursii de lunga durata.

Cine vrea sa transporte 3 adulti pe bancheta din spate pe distante lungi trebuie sa le recomandam modelul Exeo din gama superioara care are o caroserie mult mai mare fiind bazat pe vechiul Audi A4.

CALITATE DE FABRICATIE


De fiecare data cand vorbim de calitatea de fabricatie multi se raporteaza la calitatea materialeleor, fapt care este gresit din start deoarece atunci trebuie sa discutam de calitatea perceputa a interiorului. Modelul de fata are o calitate de fabricatie foarte buna, in multe cazuri greu de diferentiat fata de cea a unei masini VW Polo mult mai scumpe la achizitie.

Cand ne raportam la calitatea perceputa a lui Toledo trebuie sa spunem cu regret ca masina este de fapt un prim pas al ibericilor de a iesi dintr-un moment destul de dificil al vanzarilor nu foarte bune din ultimii ani, detaliu care se regaseste la interior prin utilizarea de materiale din plastic dur, foarte rezistent in timp insa cu putine sanse de a cataloga masina drept un produs premium.

De fapt aceeasi situatie se regaseste si la fratiorul Skoda Rapid care sufera la randul sau de aceeleasi materiale dure la atingere.

All around masina are un pret de achizitie bun, un nivel al dotarilor satisfacator pentru materialele din care este realizata plansa de bord, devenind astfel un compromis bine de luat in seama.

MOTORIZARE TSI de 85 CP

Inca din primii km parcursi cu noul Toledo nu am putut sa nu observam faptul ca motorul TSI de 1.2 litri este viori, are prformante foarte bune si un consum satisfacator in orice plaja de turatie.

Conform fisei tehnice motorul TSI de 85 CP are un handicap mare in comparatie cu fratiorul de 105 CP, insa putina lume tine cont de faptul ca momentul motor al propulsorului de fata care atinge o valoare de 160 Nm este doar cu 15 Nm mai mic decat cel al versiunii de 105 CP. 

In viata reala acest TSI de 85 CP se comporta pe sosea aproape la fel de bine precum o face versiunea de 105 CP, iar diferenta de pret dintre cele doua puteri nu se merita sa fie platita. Consumul motorului de 85 CP este de 5.1 litri pentru fiecare 100 de km, cifra mult mai mica decat cea a lui 1.2 TSI de 105 CP si datorita echiparii versiunii de top cu o transmisie manuala cu 6 rapoarte care ofera performante mai bune doar in regim de autostrada in comparatie cea manuala cu 5 viteze care se descurca mai bine pe sosele din Romania.

VEZI CAT COSTA NOUL TOLEDO 2013 AICI!

PRO

Masina  eleganta cu un pret de achizitie foarte bun in versiunea 1.2 TSI 85 CP

Motor cu distributie pe lant puternic si economic

Cutie de viteze cu 5 trepte mai buna in Romania decat cea cu 6 rapoarte

Tren de rulare elegant si totodata sportiv

Portbagaj imens

Calitate de fabricatie foarte buna

Fabricat in uzina Skoda asemenea lui Rapid

CONTRA

Calitate perceputa de nivel mediu

Pret de achizitie in versiunea de top

Spatiu lateral mult mai mic decat precedent generatie

Diferente foarte mici in comparatie cu Skoda Rapid

Valoare mai mica de revanzare decat modelul Skoda

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente