Masina din acesta prezentare este fara discutii una dintre cele mai importante din Franta pentru ca vorbim de noul Peugeot 5008 2024.
Noul model se bazeaza tehnic pe actuala generatie 3008 testata de noi in urma cu putin timp, model care este deja un best-seller in Europa.
Insa, acum cand vorbim de noul 5008 trebuie spus ca avem de fata o masina cu 7 locuri, adica vorbim de un concurent direct pentru noul Renault Espace 2023 insa si gama MPV cu aceelasi numar de locuri.
Sub capota se gaseste motorul de baza 1.2 Turbo care are distributie pe lant si care ofera o putere maxima cumulata de 136 CP pentru ca in transimisia cu dublu ambreiaj se gaseste un motor electric de 28 CP.
MOTORIZAREA HYBRID COMPETENTA
Stim ca atunci cand vorbim de un SUV de 1.5 tone, toti critica cand producatorul monteaza sub capota un motor cu 3 cilindri, insa de aceasta data vorbim de noua generatie 1.2 Turbo cu distributie pe lant, care are in plus si un motor electric de 28 CP integrat in cutia cu dublu ambreiaj Punch.
Benzina are un cuplu de 230 Nm la 1.750 rpm, iar motorul electric din transmisie mai are si el 51 de Nm de la 750-2499 rpm, in total cele doua motorizari afisand o forta de 300 Nm, tipica unui diesel de 1.5 litri BlueHDI de generatie veche.
Insa, marele avantaj al lui 3008 Hybrid este eficienta sa in oras, unde masina poate merge 50% din timp in modul electric, situatie unde consumul real scade chiar si sub 6 litri de benzina la 100 de km.
Pe autostrada la peste 140 de km/h motorul are o turatie destul de scazuta, adica poti avea un parcurs cu viteze serioase chiar si pe autostrazi in vacanta.
PRET DE ACHIZITIE INTERESANT
Si cand spunem asta ne uitam la pretul de baza al unui 5008 Allure care se vinde acum in Romania cu un pret real de 34.800 euro cu TVA inclus, pret mult prea apropiat de cel al unei Dacia Bigster Hybrid cu dotari care are mari sanse sa fie comercializat cu un pret de 32.000 euro.
Aici este de fapt marea problema a celor de la Dacia si Renault, si cand spunem Renault ne uitam la un Espace de baza care are un pret incepand cu 45.000 euro, si aici nici macar nu vorbim de o versiune PHEV.
Spunem PHEV pentru ca viitorul 5008 PHEV de 195 CP va avea un pret mai mic de 45.000 euro cu TVA inclus.
Cumpara masina de la concesionarul Eurial Pantelimon.
PRO
Interior cu 7 locuri
Interior cu materiale de mai buna calitate decat la VW, Skoda sau Renault
Comportament rutier sigur
Motor de 1.2 litri Turbo de 136 CP cu performante bune
Distributie pe lant
Rezervor mare de 55 litri de benzina
Cutie electrificata Punch cu 28 CP si 51 Nm
Functioneaza 30-40% din timp electric in mediul urban
Pret de 34.800 euro TVA inclus cu toate dotarile importante standard
Dotari de masina premium precum jantele pe 19 inch, sistem audio Focal
Optional motor 1.6 PHEV de 195 CP
CONTRA
Vizibilitate precara in spate
Motor cu putere discutabila in modul Sport
Lipsa punte spate multilink
FISA TEHNICA
Motor Benzina
Numar de cilindri: 3 in linie turbo
Injectie: Injectie Directa
Capacitate cilindrica (cm3): 1199 cmc
Alezaj X Cursa (mm): 75,0 mm x 90,5 mm
Putere maxima CP/KW – rot/min: 130/5500
Cuplu maxim Nm – rot/min: 230/1750
Carburant: Benzina
Rezervor litri: 55
Transmisie
Punte motoare: Fata
Cutie de viteze / nr. trepte: Dublu Ambreiaj 6 trepte electrificata 28 CP/51 Nm
Dimensiuni
Lungime (mm): 4791
Latime (mm): 1895
Inaltime (mm): 1694
Ampatament (mm): 2739
Portbagaj: 348-2234 l
Greutate la gol kg: 1680
Performante
0 – 100 km/h (s) – 11.3
Viteza maxima (km/h) –200
Consum mixt (l/100 km) WLTP: 5.7
Anvelope: 235/50R20
Pret
Pret lista cu TVA : 31.800 euro