Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test Drive in premiera cu noul Peugeot 5008 Facelift GT 2.0 BlueHDI 180 CP EAT8 Aisin 2022-Ultimul diesel de doi litri BlueHDI

Masina din acest test drive este una extrem de importanta, pentru simplul fapt ca este ultimul SUV Peugeot care inca mai poate sa fie comercializat cu motorul diesel BlueHDI de doi litri si 180 CP.

test drive, pret, drive test, Peugeot 5008 Facelift GT 2.0 BlueHDI 180 CP EAT8 Aisin 2022, autolatest, testeauto, consum, 0-100, cutie aisin at8, review Peugeot 5008, 7 locuri Peugeot 5008, drive test Peugeot 5008, distributie Peugeot 5008, 2wd, garda la sol, test consum romania

Este adevarat ca pana acum doi ani si micutul 3008 avea aceasta motorizare, insa clientii au cerut in proportie coplesitoare motorul mai mic de 1.5 litri, pentru ca era mai ieftin, si de ce nu, mai economic in mediul urban.

Vezi testul nostru mai jos:

Test Drive in premiera nationala cu noul Peugeot 3008 Facelift 1.5 BlueHDI 130 CP AT8 Aisin 2021

Acum, la sfarsit de an 2022 in plina era a electrificarii, cei de la Peugeot nu se sfiesc si arunca in lupta, din segmentul SUV compact, un motor generos cu o cilindree gasita doar la marcile premium BMW sau Mercedes Benz.

test drive, pret, drive test, Peugeot 5008 Facelift GT 2.0 BlueHDI 180 CP EAT8 Aisin 2022, autolatest, testeauto, consum, 0-100, cutie aisin at8, review Peugeot 5008, 7 locuri Peugeot 5008, drive test Peugeot 5008, distributie Peugeot 5008, 2wd, garda la sol, test consum romania

5008 vs CONCURENTA

In primul rand, trebuie spus ca noul Peugeot 5008 ramane o masina spatioasa care este mult mai bine gandita decat un Renault Koleos sau o Skoda Kodiaq, pentru ca are 7 locuri, insa se bazeaza pe un model de clasa compacta, mult mai usor si mult mai eficient.

test drive, pret, drive test, Peugeot 5008 Facelift GT 2.0 BlueHDI 180 CP EAT8 Aisin 2022, autolatest, testeauto, consum, 0-100, cutie aisin at8, review Peugeot 5008, 7 locuri Peugeot 5008, drive test Peugeot 5008, distributie Peugeot 5008, 2wd, garda la sol, test consum romania

La interior, noul 5008 este indentic in partea din fata cu 3008, insa lucrurile se schimba in spate, pentru ca masina are un ampatament marit, portierele din spate fiind mai mari pentru a permite un acces mai facil celor din randul trei.

test drive, pret, drive test, Peugeot 5008 Facelift GT 2.0 BlueHDI 180 CP EAT8 Aisin 2022, autolatest, testeauto, consum, 0-100, cutie aisin at8, review Peugeot 5008, 7 locuri Peugeot 5008, drive test Peugeot 5008, distributie Peugeot 5008, 2wd, garda la sol, test consum romania

Acolo, pe ultimul rand, vedem doua scaune cu o greutate de 11 kg, adica sunt mai usoare decat ceea ce gasim la Renault sau Skoda.

Culisarea banchetei spate cu 15 cm faciliteaza accesul spre randul trei, fara prea mari eforturi, insa chiar si asa, cand vorbim de SUV-uri cu trei randuri de scaune, vorbim totusi de un compromis comparat cu ceea ce vedem la modelele MPV dedicate cu portiere culisante.

test drive, pret, drive test, Peugeot 5008 Facelift GT 2.0 BlueHDI 180 CP EAT8 Aisin 2022, autolatest, testeauto, consum, 0-100, cutie aisin at8, review Peugeot 5008, 7 locuri Peugeot 5008, drive test Peugeot 5008, distributie Peugeot 5008, 2wd, garda la sol, test consum romania

5008 PRIMESTE ULTIMUL DIESEL DE DOI LITRI BLUEHDI

Si daca tot am ajuns la acest capitol, trebuie spus ca acest Peugeot 5008 GT 2.0 BlueHDI de 180 CP este la fel de rafinat si performant in utilizare precum un BMW X3 sDrive 2.0d sau un Mercedes GLB 2.0d.

test drive, pret, drive test, Peugeot 5008 Facelift GT 2.0 BlueHDI 180 CP EAT8 Aisin 2022, autolatest, testeauto, consum, 0-100, cutie aisin at8, review Peugeot 5008, 7 locuri Peugeot 5008, drive test Peugeot 5008, distributie Peugeot 5008, 2wd, garda la sol, test consum romania

Motorul 2.0 BlueHDI ofera 180 CP si un cuplu de 400 Nm incepand cu o turatie de 2.000 rpm, putere transmisa rotilor din fata prin intermediul unei cutii automate Aisin AT8.

Despre aceasta transmisie am tot vorbit la BMW, sau Volvo, insa SUV-ul cu cea mai buna valoare de vanzare, echipat cu acesta cutie, este cel produs de Peugeot si Citroen, pentru ca aici nu platesti imaginea premium a celor de la BMW sau Volvo.

test drive, pret, drive test, Peugeot 5008 Facelift GT 2.0 BlueHDI 180 CP EAT8 Aisin 2022, autolatest, testeauto, consum, 0-100, cutie aisin at8, review Peugeot 5008, 7 locuri Peugeot 5008, drive test Peugeot 5008, distributie Peugeot 5008, 2wd, garda la sol, test consum romania

CUM SE CONDUCE UN 2.0 VS UN 1.5 IN 2022?

Acest 5008 care are o greutate la gol de 1600 kg, adica este mult mai usor decat pare la prima vedere, detaliu care se traduce printr-o dinamica buna mai ales atunci cand are sub capota un “DOI ZERO”.

test drive, pret, drive test, Peugeot 5008 Facelift GT 2.0 BlueHDI 180 CP EAT8 Aisin 2022, autolatest, testeauto, consum, 0-100, cutie aisin at8, review Peugeot 5008, 7 locuri Peugeot 5008, drive test Peugeot 5008, distributie Peugeot 5008, 2wd, garda la sol, test consum romania

Un 3008 cu diesel-ul mic 1.5 BlueHDI de 130 CP este eficient in oras, insa sufera intr-un regim de autostrada, zona unde acest 5008 cu motorul de 180 CP nu intampina nici o problema.

test drive, pret, drive test, Peugeot 5008 Facelift GT 2.0 BlueHDI 180 CP EAT8 Aisin 2022, autolatest, testeauto, consum, 0-100, cutie aisin at8, review Peugeot 5008, 7 locuri Peugeot 5008, drive test Peugeot 5008, distributie Peugeot 5008, 2wd, garda la sol, test consum romania

Reprizele de la 100 la 140 de km/h fiind extrem de facile!

Masina aceasta este construita sa functioneze “de croaziera” pe autostrada, la o viteza de 150 km/h asemenea unui BMW sau Mercedes Benz, insa fara sa platesti in plus cei 30.000 euro pe sigla germana.

Cutia Aisin AT8 reuseste sa afiseze o turatie extrem de mica chiar si la peste 130 de km/h, solutie gandita de Peugeot pentru a avea un consum cat mai mic in acest regim de utilizare.

test drive, pret, drive test, Peugeot 5008 Facelift GT 2.0 BlueHDI 180 CP EAT8 Aisin 2022, autolatest, testeauto, consum, 0-100, cutie aisin at8, review Peugeot 5008, 7 locuri Peugeot 5008, drive test Peugeot 5008, distributie Peugeot 5008, 2wd, garda la sol, test consum romania

Intr-un Bucuresti extrem de aglomerat, noi am reusit sa afisam un consum mediu de 8.8 litri, rezultat mult mai bun decat cel al unui SUV hybrid de ultima generatie, in ciuda promovarii intense in media oficiala!

CONCLUZIILE AUTOLATEST

test drive, pret, drive test, Peugeot 5008 Facelift GT 2.0 BlueHDI 180 CP EAT8 Aisin 2022, autolatest, testeauto, consum, 0-100, cutie aisin at8, review Peugeot 5008, 7 locuri Peugeot 5008, drive test Peugeot 5008, distributie Peugeot 5008, 2wd, garda la sol, test consum romania

Daca vrei in prezent o masina frantuzeasca cu 7 locuri, cu un diesel de doi litri si o cutie automata clasica, singura optiune este acest 5008 2.0 BlueHDI.

test drive, pret, drive test, Peugeot 5008 Facelift GT 2.0 BlueHDI 180 CP EAT8 Aisin 2022, autolatest, testeauto, consum, 0-100, cutie aisin at8, review Peugeot 5008, 7 locuri Peugeot 5008, drive test Peugeot 5008, distributie Peugeot 5008, 2wd, garda la sol, test consum romania

Concurenta sa directa de la VW, Skoda, Nissan, Toyota sau Renault au transmisii secventiale sau CVT compromis, iar 5008 este echipat standard cu excelenta cutie cu convertizor de cuplu Aisin.

Motorul mare si cutia foarte buna duc automat la un comportament rafinat, indiferent de situatia din trafic, iar consumul real de motorina este chiar mai mic si decat al motorizarilor diesel de cilindree mica, cand sunt montate pe masini SUV cu o greutate considerabila.

test drive, pret, drive test, Peugeot 5008 Facelift GT 2.0 BlueHDI 180 CP EAT8 Aisin 2022, autolatest, testeauto, consum, 0-100, cutie aisin at8, review Peugeot 5008, 7 locuri Peugeot 5008, drive test Peugeot 5008, distributie Peugeot 5008, 2wd, garda la sol, test consum romania

Totul se reduce la raportul CP/kg si la raportul putere transmisa prin intermediul unei cutii automate clasice!

Si daca nu crezi, mergi la BMW si testeaza un X3 2.0 d si la Mercedes si testeaza un GLB 2.0d, si dupa aceea vei intelege de ce acest Peugeot 5008 de 180 CP ramane o solutie viabila in 2022.

 

PRO

Imagine de marca

Calitate de fabricatie

Ultimul motor de doi litri care echipeaza un SUV Peugeot

Consum real de motorina

Cutie Aisin AT8 extrem de rafinata

Nivel de echipare GT cuprinzator

Superior unui Renault Koleos sau Nissan X-Trail 2022

Diferential blocabil GripControl si HADAC

 

CONTRA

Pret mare de vanzare

Interior putin diferentiat fata de cel al lui 3008

 

test drive, pret, drive test, Peugeot 5008 Facelift GT 2.0 BlueHDI 180 CP EAT8 Aisin 2022, autolatest, testeauto, consum, 0-100, cutie aisin at8, review Peugeot 5008, 7 locuri Peugeot 5008, drive test Peugeot 5008, distributie Peugeot 5008, 2wd, garda la sol, test consum romania

FISA TEHNICA

Motor

Numar de cilindri: L4 Diesel
Injectie: Directa
Capacitate cilindrica (cm3): 1997 cmc
Alezaj X Cursa (mm): 85,0 mm x 88,0 mm
Putere maxima CP/KW – rot/min: 180 / 3750
Cuplu maxim Nm – rot/min:  400 / 2000
Carburant: Diesel
Rezervor litri: 56

Transmisie

Punte motoare: Fata
Cutie de viteze / nr. trepte: Convertizor cuplu 8 trepte Aisin

Dimensiuni

Lungime (mm): 4641
Latime (mm):  1844
Inaltime (mm): 1646
Ampatament (mm): 2840
Portbagaj: 780-1940 l
Greutate la gol kg: 1600

Performante

0 – 100 km/h (s) – 9.2
Viteza maxima (km/h) –210
Consum mixt (l/100 km) WLTP: 5.3

Pret
Pret lista cu TVA : 44.400 €

test drive, pret, drive test, Peugeot 5008 Facelift GT 2.0 BlueHDI 180 CP EAT8 Aisin 2022, autolatest, testeauto, consum, 0-100, cutie aisin at8, review Peugeot 5008, 7 locuri Peugeot 5008, drive test Peugeot 5008, distributie Peugeot 5008, 2wd, garda la sol, test consum romania

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente