Masina din acest test drive este una extrem de importanta, pentru simplul fapt ca este ultimul SUV Peugeot care inca mai poate sa fie comercializat cu motorul diesel BlueHDI de doi litri si 180 CP.
Este adevarat ca pana acum doi ani si micutul 3008 avea aceasta motorizare, insa clientii au cerut in proportie coplesitoare motorul mai mic de 1.5 litri, pentru ca era mai ieftin, si de ce nu, mai economic in mediul urban.
Vezi testul nostru mai jos:
Test Drive in premiera nationala cu noul Peugeot 3008 Facelift 1.5 BlueHDI 130 CP AT8 Aisin 2021
Acum, la sfarsit de an 2022 in plina era a electrificarii, cei de la Peugeot nu se sfiesc si arunca in lupta, din segmentul SUV compact, un motor generos cu o cilindree gasita doar la marcile premium BMW sau Mercedes Benz.
5008 vs CONCURENTA
In primul rand, trebuie spus ca noul Peugeot 5008 ramane o masina spatioasa care este mult mai bine gandita decat un Renault Koleos sau o Skoda Kodiaq, pentru ca are 7 locuri, insa se bazeaza pe un model de clasa compacta, mult mai usor si mult mai eficient.
La interior, noul 5008 este indentic in partea din fata cu 3008, insa lucrurile se schimba in spate, pentru ca masina are un ampatament marit, portierele din spate fiind mai mari pentru a permite un acces mai facil celor din randul trei.
Acolo, pe ultimul rand, vedem doua scaune cu o greutate de 11 kg, adica sunt mai usoare decat ceea ce gasim la Renault sau Skoda.
Culisarea banchetei spate cu 15 cm faciliteaza accesul spre randul trei, fara prea mari eforturi, insa chiar si asa, cand vorbim de SUV-uri cu trei randuri de scaune, vorbim totusi de un compromis comparat cu ceea ce vedem la modelele MPV dedicate cu portiere culisante.
5008 PRIMESTE ULTIMUL DIESEL DE DOI LITRI BLUEHDI
Si daca tot am ajuns la acest capitol, trebuie spus ca acest Peugeot 5008 GT 2.0 BlueHDI de 180 CP este la fel de rafinat si performant in utilizare precum un BMW X3 sDrive 2.0d sau un Mercedes GLB 2.0d.
Motorul 2.0 BlueHDI ofera 180 CP si un cuplu de 400 Nm incepand cu o turatie de 2.000 rpm, putere transmisa rotilor din fata prin intermediul unei cutii automate Aisin AT8.
Despre aceasta transmisie am tot vorbit la BMW, sau Volvo, insa SUV-ul cu cea mai buna valoare de vanzare, echipat cu acesta cutie, este cel produs de Peugeot si Citroen, pentru ca aici nu platesti imaginea premium a celor de la BMW sau Volvo.
CUM SE CONDUCE UN 2.0 VS UN 1.5 IN 2022?
Acest 5008 care are o greutate la gol de 1600 kg, adica este mult mai usor decat pare la prima vedere, detaliu care se traduce printr-o dinamica buna mai ales atunci cand are sub capota un “DOI ZERO”.
Un 3008 cu diesel-ul mic 1.5 BlueHDI de 130 CP este eficient in oras, insa sufera intr-un regim de autostrada, zona unde acest 5008 cu motorul de 180 CP nu intampina nici o problema.
Reprizele de la 100 la 140 de km/h fiind extrem de facile!
Masina aceasta este construita sa functioneze “de croaziera” pe autostrada, la o viteza de 150 km/h asemenea unui BMW sau Mercedes Benz, insa fara sa platesti in plus cei 30.000 euro pe sigla germana.
Cutia Aisin AT8 reuseste sa afiseze o turatie extrem de mica chiar si la peste 130 de km/h, solutie gandita de Peugeot pentru a avea un consum cat mai mic in acest regim de utilizare.
Intr-un Bucuresti extrem de aglomerat, noi am reusit sa afisam un consum mediu de 8.8 litri, rezultat mult mai bun decat cel al unui SUV hybrid de ultima generatie, in ciuda promovarii intense in media oficiala!
CONCLUZIILE AUTOLATEST
Daca vrei in prezent o masina frantuzeasca cu 7 locuri, cu un diesel de doi litri si o cutie automata clasica, singura optiune este acest 5008 2.0 BlueHDI.
Concurenta sa directa de la VW, Skoda, Nissan, Toyota sau Renault au transmisii secventiale sau CVT compromis, iar 5008 este echipat standard cu excelenta cutie cu convertizor de cuplu Aisin.
Motorul mare si cutia foarte buna duc automat la un comportament rafinat, indiferent de situatia din trafic, iar consumul real de motorina este chiar mai mic si decat al motorizarilor diesel de cilindree mica, cand sunt montate pe masini SUV cu o greutate considerabila.
Totul se reduce la raportul CP/kg si la raportul putere transmisa prin intermediul unei cutii automate clasice!
Si daca nu crezi, mergi la BMW si testeaza un X3 2.0 d si la Mercedes si testeaza un GLB 2.0d, si dupa aceea vei intelege de ce acest Peugeot 5008 de 180 CP ramane o solutie viabila in 2022.
PRO
Imagine de marca
Calitate de fabricatie
Ultimul motor de doi litri care echipeaza un SUV Peugeot
Consum real de motorina
Cutie Aisin AT8 extrem de rafinata
Nivel de echipare GT cuprinzator
Superior unui Renault Koleos sau Nissan X-Trail 2022
Diferential blocabil GripControl si HADAC
CONTRA
Pret mare de vanzare
Interior putin diferentiat fata de cel al lui 3008
FISA TEHNICA
Motor
Numar de cilindri: L4 Diesel
Injectie: Directa
Capacitate cilindrica (cm3): 1997 cmc
Alezaj X Cursa (mm): 85,0 mm x 88,0 mm
Putere maxima CP/KW – rot/min: 180 / 3750
Cuplu maxim Nm – rot/min: 400 / 2000
Carburant: Diesel
Rezervor litri: 56
Transmisie
Punte motoare: Fata
Cutie de viteze / nr. trepte: Convertizor cuplu 8 trepte Aisin
Dimensiuni
Lungime (mm): 4641
Latime (mm): 1844
Inaltime (mm): 1646
Ampatament (mm): 2840
Portbagaj: 780-1940 l
Greutate la gol kg: 1600
Performante
0 – 100 km/h (s) – 9.2
Viteza maxima (km/h) –210
Consum mixt (l/100 km) WLTP: 5.3
Pret
Pret lista cu TVA : 44.400 €