Acesta nu este altceva decat un Mitsubishi Outlander, fapt care poate parea condamnabil la inceput, insa povestea nu se termina aici.
Spunem aceasta deoarece in prezent mentaliteata de a utiliza o platforma comuna pentru mai multe modele ale unor constructori diferiti nu este cea mai condamnabila cale de urmat.
Remintim pentru cei care prefera individualitatea succesul unor modele care impart aceeasi platforma tehnica: Ford Galaxy-VW Sharan, Ford Ka-Fiat Panda, Lincoln LS-Jaguar S-type, Eurovan-ul si multe altele. Aceasta strategie nu este gresita, ci doar eficienta din punct de vedere al reducerii costurilor de fabricatie.
4007 vs Outlander si C-Crosser
Pentru a comercializa un produs corect in fata unor modele aseamnatoare din punct de vedere tehnologic un constructor trebuie sa mizeze in principal pe un pret de achizitie diferit si un design cat mai individual.
Cine a uitat faptul ca Skoda Octavia este aceeasi masina cu VW-ul Jetta sau Audi-ul A3? Se pare ca multi daca modele sunt incadrate pe piata in aceelasi segment insa au preturi de achizitie complet diferite.
Pe scurt Peugeot-ul 4007 este din acest trio mentionat mai sus cel mai aratos si de ce nu cel mai ieftin. Mitsubish-ul este caracterizat de un design colturos si este echipat cu un motor galagios de provenienta VW, iar Citroen-ul C-Crosser joaca cartea rafinamentului in fata lui 4007.
Chiar daca aceste diferente exista si sunt vizibile, toate cele trei masini sunt identice la interior si la componenta tehnologica.
De ce o alinanta Francezo-Japoneza?
Intelegerea grupului PSA (Peugeot-Citroen) cu japonezii de la Mitsubishi a fost cimentata prin faptul ca francezii nu au avut parte de o platforma tehnica adecvata construirii unui SUV compact, si nu in ultimul rand de o transmisie integrala inteligenta, iar de partea cealalta Mitsubishi nu beneficia de un motor diesel propriu si de o transmisie manuala cu 6 rapoarte exacat si rafinata.
Asadar cele doua concerne s-au completat reciproc pentru a da nastere unei game de SUV-uri complete si extrem de atractive.
Revenind la componenta tehnica trebuie spus faptul ca modelul testat a fost echipat cu diesel-ul HDI de 2.2 litri care dezvolta o putere maxima de 160 CP.
Acesta s-a dovedit foarte civilizat atat in mendiul urban cat si in special intr-un regim de autostrada. Etajarea transmisiei manuale cu 6 rapoarte este foarte buna, ultimul raport permitand o viteza de croaziera foarte mare intr-un regim de turatie economic.
Momentul motor de 380 Nm este foarte bun, fapt care permite transmisiei integrale un comportament off-road peste asteptari.
Transmisie
Sub caroseria destul de masiva a masinii se ascunde un sistem de tractiune integrala nepermanent destul de eficient. Spunem aceasta deoarece inginerii japonezi au dorit ca acest SUV sa fie cu adevarat foarte economic intr-o utilizare normala.
Acest fapt a atras de la sine conceperea transmsiei integrale drept nepermanenta, insa cu avantajul ca aceasta permite utilizarea masinii doar cu tractiune pe puntea fata.
In caz de nevoie se poate cupla si puntea spate, iar cand situatia o cere se poate bloca raportul distribuirii momentului motor intre cele doua punti.