Foarte multi clienti de Nissan stiu ca modelul Micra reprezinta de ani buni, una dintre cele mai bune masini din clasa, japonezii oferind primul Micra in anii 90, tinand cont ca pe atunci doar francezii si italienii aveau un raspuns la acest model.
Acum, in anul 2017, Nissan face primul pas in utilizarea unei platforme tehnice 100% Renault, adica Micra are o componenta tehnica in mare parte identica cu cea a lui Renault Clio IV.
DESIGN EXTREM DE ATRAGATOR
Vechile modele Micra aveau un design atipic, pentru ca se adresau exclusiv clientilor de sex feminin, lucru greu de atins de modelele germane VW Polo sau Opel Corsa.
Design-ul indraznet si spatiul interior foarte mare, a adus vanzari de top marcii japonezii, insa acum noua generatie face un salt incredibil cand vine vorba de target-ul european.
Acum, Micra devine o maisna de clasa mica, extrem de dinamica, pentru ca are o platforma tehnica noua si o noua gama de motorizari.
MOTORIZARE PE BENZINA RENAULT TCE SAU NISSAN IG-T 2017
Daca in trecut Micra avea sub capota un motor japonez cu un compresor mecanic ( Citeste Testul Autolatest AICI!), acum Micra are sub capota un motor Renault din generatie TCe.
Este vorba de motorul 0.9 TCe de 90 CP care se regaseste si pe gama Dacia si Reault Clio, motor cu 3 cilindri in linie de 900 cmc care ofera un randament surprinzator de bun indiferent de plaja de turatie.
Motorul de fata este cuplat pe noua Micra cu o noua cutie de viteze manuala, complet diferita fata de cea a lui Clio sau Logan, detaliu care ofera masinii japoneze un comportament superior, atat in mediul urban cat si in special cand iesim in afara oraselor.
Motorul ofera tot 140 Nm, insa acest moment motor are o plaja larga pentru ca acesta este oferit incepand cu 2.250 rpm pana la peste 4.000 rpm.
In viata de zi cu zi, motorul IG-T 90 se dovedeste unul placut, pentru ca are un sistem Stop&Start extrem de eficient si un mod ECO care ofera o economie reala de combustibil in marile orase.
Consumul mediu afisat de noua Micra intr-un Bucuresti extrem de aglomerat, a fost de 8.3 litri benzina, cifra care nu este in nici un caz mare daca ne gandim ca viteza de deplasare din Capitala noastra este foarte mica.
In mediul extraurban, consumul a scazut pana undeva in zona de 5.0 litri pentru fiecare 100 de km, cifra de asemenea buna daca ne uitam si la modelele sale concurente.
CEL MAI BUN INTERIOR DIN CLASA
Una dintre cele mai placute suprize la noua generatie de Micra, se gaseste la interior unde japonezii au proiectat o noua plansa de bord foarte buna ergonomic si foarte buna calitativ.
De aceasta data, Micra primeste note maxime la calitate de fabricatie, pentru ca noul sau bord aduce masina in segmentul premium.
Sistemul de navigatie este facil de utilizat, iar sistemul multimedia Bose are integrat un difuzor chiar si in tetiera soferului, pentru a avea cel mai bun sistem audio din segment.
Sistemele de asistare sunt best in class, iar cele patru camere video, ofera o vizibilitate de top atunci cand incercam sa parcam masina chiar si in cele mai ciudate locuri de parcare.
CONCLUZIILE AUTOLATEST ROMANIA
Pe scurt, aici vorbim de una dintre cele mai bune masini din clasa mica din Europa, pentru ca de aceasta data avem un sasiu dinamic imprumutat de la Clio IV ( una dintre cele mai bune din lume in acest segment), avem cele mai bune sisteme de asistare active si pasive si o gama de motorizari fara surprize, extrem de rafinate si economice.
Chiar si pretul de pornire de 11.990 euro cu TVA inclus devine o mare problema pentru toate modelele concurente.
PRO
Imagine de marca
Cel mai bun interior din clasa
Motor IG-T cu distributie pe lant
Sisteme active si pasive de protectie best in class
Valoare mare de revanzare
Cel mai bun sistem audio din clasa ( Bose Personal)
CONTRA
Etajare lunga a ultimei trepte
Lipsa geamuri electrice spate
Pret pentru versiunea Tekna
Lipsa cutie automata
Rezervor de benzina prea mic (41 litri)