TOYOTA HILUX 2017
Despre acest model putem spune ca este de generatie noua si ofera in premiera o noua parte exterioara si un interior mult mai modern decat cel al precedentei generatii.
Singura problema a lui Hilux este ca japonezii ofera doar o motorizare diesel de 2.4 litri cu o putere maxima de 150 CP in timp ce un model Isuzu ofera inca de la cel mai mic nivel de echipare un motor diesel cu o cilindree mai mica (taxe extrem de mici anuale) care si dezvolta o putere maxima de 164 CP.
Mai mult decat atat un model Hilux entry level costa in versiunea Cabina Dubla Comfort 2.4L Diesel un pret de achizitie de 34.000 euro cu toate taxele incluse, in timp ce un Isuzu D-Max Classic Cabina Dubla porneste de la suma de 24.931 euro cu toate taxele incluse.
Adica Isuzu este mai ieftin inca din start cu peste 9.000 euro, diferenta pentru care fanii D-Max pot sa-si configureze o versiune Premium Double Cab cutie automata si mai raman si cu o diferenta de 3.357 euro in favoarea clientului de Isuzu.
Lansand la o parte aceste calcul vedem ca masinile de fata sunt complet diferite din punct de vedere al conceptiei pentru ca pentru un Hilux sa fie placut la condus trebuie echipat cu o transmisie automata care implica nivelul de echipare Style, respectiv un pret de achizitie de peste 37.000 euro, in timp ce Isuzu ofera toate echipamentele optionale la Hilux inca de la un nivel de echipare de baza si pentru un pret de achizitie mult mai mic.
DE CE SA ALEGEM UN D-MAX IN DEFAVOAREA UNUI HILUX?
Aici trebuie spus ca ambele masini sunt modele pick-up veritabile, insa doar Isuzu se adreseaza si laturii comerciale a segmentului, adica D-Max este un pick-up care are o caroserie mult mai mare, un spatiu interior best in class si o motorizare de baza de peste 164 CP.
Daca vrei un grad de confort superior trebuie sa te indrepti spre un Amarok V6 sau Navara 2.0 TwinTurbo, insa cei care merg pe santiere si pe drumurile forestiere vor alege tot timpul un D-Max pentru robustetea sa.
MOTORUL 1.9 DDI de 165 CP PARE MIC INSA ESTE CU ADEVARAT SUPRINZATOR
Putina lume stie ca marca japoneza Isuzu este cel mai mare fabricant de motoare diesel din lume, acestia realizand sute de versiuni a celebrului motor cu aprindere prin compresie inventat de catre R Diesel.
Motorul de fata este unul de generatie noua si se numeste RZ4E-TC, motor cu 4 cilindri in linie supraalimentat cu o singura turbina si care are o cilindree reala de 1.898 cmc.
Propulsorul de fata vine sa inlocuiasca in gama un mai vechi 2.5 diesel TwinTurbo extrem de agreat de fanii Isuzu, insa noua motorizare ofera din start un consum in medie chiar si cu 20% mai mic decat cel al precedentului motor pe D-Max.
In comparatie cu motorizarea Toyota de 2.4 litri acest propulsor Isuzu ofera o putere maxima mai mare si un timp de raspuns in utilizare mult mai bun.
Un exemplu clar unde motorul celor de la Isuzu este superior este atunci cand suntem in off-road si momentul motor dezvoltat de 360 Nm este oferit inca de la o turatie de 1.800 rpm.