Noi ne-am mai intalnit cu acest model in urma cu cativa ani, cand am realizat in premiera in Romania un test de consum prin toata tara, moment cand am descoperit cum functioneaza o masina PHEV in traficul de la noi.
Citeste primul test cu Outlander PHEV 2015 AICI
De atunci si pana acum, japonezii au trecut prin ample schimbari si au realizat si un facelift masinii care poarta numele de Outlander.
DE CE OUTLANDER PHEV 2017?
La aceasta intrebare, multi vor spune ca este mai bine sa-ti cumperi o Tesla X pentru ca are 600 CP si o transmisie integrala, insa realitatea crunta este ca modelul american are un pret de achizitie de peste 100.000 de euro, deci devine o masina irelevanta pentru cei care doresc sa treaca de la un automobil conventional spre unul electric, insa tot cu un pret conventional.
Japonezii de la Mitshibishi, ofera acest Outlander PHEV in Romania cu un pret care este de 33.434 eur cu TVA inclus, adica cam cat costa un VW Tiguan 2.0 TDI cu ceva dotari sau Nissan X-Trail diesel din aceeasi clasa.
Diferenta dintre un Outlander PHEV 2017 si acesta, este ca japonezii ofera o masina electrica la un pret de masina diesel cu ceva dotari, lucru incredibil daca tinem cont de trend-ul industriei auto care anunta o crestere a modelelor electrice.
Ei bine, daca Fiat, PSA, VW, Skoda sau chiar si marile companii germane premium incearca acum sa-si dezvolte o gama serioasa de masini electrice, Mitsubishi vine si spune ca masina de fata este PRIMA DIN EUROPA in segmentul SUV 4×4.
CUM FUNCTIONEAZA OUTLANDER PHEV? SI IN CAT TIMP SE INCARCA ACUMULATORII?
La aceasta intrebare avem nevioe de un raspuns amplu si extrem de tehnic, insa pe scurt, avem de fata un model ELECTRIC, NU UNUL HIBRID, pentru ca are doua motoare electrice care actioneaza cele patru roti si un motor pe benzina care functioneaza drept generator pentru a incarca acumulatorii.
In orice fel de situatie, puterea la roti este transmisa de unul sau doua motoare electrice, pentru ca doar acestea sunt eficiente.
Motorul pe benzina, este unul clasic Mitsubishi cu 4 cilindri in linie, de doi litri, cu injectie clasica multipunct si o distributie pe lant. Puterea sa este de 121 CP si 190 Nm.
Outlander PHEV are in mod real mai multe moduri de functionare, EV DIRVE, HYBRID MODE si PARALLEL DRIVE.
Acestea sunt acompaniate de comenzi date de sofer, precum Charge Model sau ECO Model, care ne permit sa alegem un anumit stil de conducere, in functie de nivelul acumulatorului sau de traficul rutier.
Inginerii japonezi s-au gandit chiar si la un mod de incarcare fortata in mers, prin intermediul energiei cinetice care se pierde la franare sau cand avem de coborat un versant, modul B3, devenind un adevarat ajutor cand vrem o incarcare fortata a acumulatorilor.
Ultimul si poate cel mai important mod in care ne putem controla fluxul de energie al lui Outlander PHEV, este incarcarea exterioara a bateriei prin cele doua prize de putere.
Noi am reusit o incarcare de 80% a bateriei la o priza 220V in doar 5 ore, insa daca optam pentru un charger de putere putem reduce acest timp chiar si pana la 30 de minute.
TREI MOTOARE SI UN CONSUM MEDIU DE 1.9 LITRI/100 DE KM
Outlander PHEV este creditat cu un consum in mediul aglomerat de 1.9 litri pentru fiecare 100 de km, cifra care este socanta cand este comparata cu cea a unui SUV diesel din aceasta clasa.
Noul Outlander PHEV, vine echipat standard cu doua motorizari electrice, ambele dezvoltand o puterere maxima de 163 CP si un moment motor de 332 Nm incepand cu o turatie de ZERO rpm.
Unul este montat in partea din fata intre motor si transmisia CVT, iar cel de-al doilea face corp comun cu diferentialul spate.
Cand acumulatorul este consumat, masina functioneaza preponderent pe benzina, iar consumul este situat undeva in zona de 7-8 litri pentru fiecare 100 de km.
Acest consum poate parea mare la prima vedere, insa trebuie sa tinem cont de faptul ca un Outlander PHEV cantareste la gol 1.9 tone si aerodinamica este specifica unui SUV.
Pe scurt, vorbim de un adevarat tur de forta al celor de la Mitsubishi, primii din lume care au introdus in productia de masa o masina SUV electrica, care are o garantie reala, un pret bun de achizitie si care ofera performante de top chiar si in mediul off road, datorita sistemului electric Twin 4WD si S-AWC!
PRO
Primul SUV Plug-In din lume
Motor pe benzina clasic de doi litri cu distributie pe lant
Cel mai bun sistem electric pentru o masina 4×4
Putere maxima dezvoltata foarte mare 121+82+82 CP
Tractiune integrala Super All Wheel Drive Control extrem de eficienta ( gama Evo)
Valoare mare de revanzare
Aplicatie Android si Ios pentru modul Charging
Rafinament general foarte bun, atat in oras cat si in mediul extraurban
Masina fara lista de optionale ( toate echipamentele sunt standard!)
Fiabilitate mult superiora unei motorizari diesel
Ecotichetului de 20.000 lei cu TVA si prima de casare de 6.500 lei cu TVA
CONTRA
Rezervor prea mic de benzina
Retea infima de chargere de putere in Romania
Autonomie redusa a acumulatorului