Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test Drive cu noul DS 7 Crossback E-Tense 4X4 Grand Chic 1.6 PHEV AWD 300 CP e-EAT8 2021

Masina din acest test drive este, fara doar si poate, mandria industriei auto franceze, respectiv noul DS7 in cea mai performanta versiune a sa.

Vorbim de gama DS7 Crossback E-Tene 4X4 Grand Chic, care are sub capota trei motoare, pentru a duce puterea maxima cumulata undeva la 300 de CP si 520 Nm.

DS 7 Crossback E-Tense 4X4 Grand Chic Opera Mistral 1.6 PHEV AWD 300 CP e-EAT8 2021, test drive, drive test, ds7 autolatest, testeauto ds7 etense 4x4, autonomie, pret discount, review, 0-100 km/h, date tehnice, consum bucuresti

DE CE DS7 SI DE CE E-TENSE4x4?

Pentru ca pana acum daca doreai un DS7 PHEV puteai alege doar versiunea de 225 CP, aceeasi solutie tehnica gasita la noul Citroen C5 Aircross Hybrid, testat tot de noi AICI!.

Acum, masina primeste versiunea de top, respectiv are peste 300 de CP si transmisie pe toate cele patru roti, pentru a intra cum se cuvine in segementul SUV premium european.

DS 7 Crossback E-Tense 4X4 Grand Chic Opera Mistral 1.6 PHEV AWD 300 CP e-EAT8 2021, test drive, drive test, ds7 autolatest, testeauto ds7 etense 4x4, autonomie, pret discount, review, 0-100 km/h, date tehnice, consum bucuresti

Si spunem E-Tense, pentru ca tehnologic, modelul celor de la Stellantis este la un nivel intalnit doar la marci de renume precum BMW sau Mercedes Benz.

DESIGN CHIC SI UN INTERIOR CARE SFIDEAZA MARCILE GERMANE

La fiecare test cu modelele DS trebuie spus faptul ca francezii au avansat incredibil tehnologic, fata de anii 2000, cand vedeta lor era gama Citroen C6, testat de noi cu succes AICI.

Acum, constructorul a desprins complet marca DS de restul marcilor detinute de PSA, pentru a face din aceasta un concurent de seama pentru aproape orice produs premium oferit de germani pe piata, in 2021.

DS 7 Crossback E-Tense 4X4 Grand Chic Opera Mistral 1.6 PHEV AWD 300 CP e-EAT8 2021, test drive, drive test, ds7 autolatest, testeauto ds7 etense 4x4, autonomie, pret discount, review, 0-100 km/h, date tehnice, consum bucuresti

Si zona unde francezii dau lectii de design si calitate a fabricatiei, se observa la interior, unde masina de fata, in echiparea Opera, exceleaza la toate capitolele.

Inca din primele momente in spatele volanului observam faptul ca totul a fost realizat special pentru acest DS, adica masina nu mai utilizeaza elemente comune de la Peugeot sau Citroen ( evident, in afara de maneta schimbatorului cutiei de viteze!).

Butoanele geamurilor electrice au fost mutate de pe fetele de usi direct pe consola centrala, asemenea modelelor BMW din anii ’90, pentru simplul fapt ca portierele au nevoie de un maner serios pentru inchidere si spatii de depozitare imposibil de amplasat pe consola.

DS 7 Crossback E-Tense 4X4 Grand Chic Opera Mistral 1.6 PHEV AWD 300 CP e-EAT8 2021, test drive, drive test, ds7 autolatest, testeauto ds7 etense 4x4, autonomie, pret discount, review, 0-100 km/h, date tehnice, consum bucuresti

Ergonomia butoanelor este exceptionala, daca tinem cont si de faptul ca acestea sunt realizate din aluminiu, asemenea insertiilor principale.

Continuand in partea superioara, vedem materiale nobile precum piele sau spuma poliuretanica de cea mai buna calitate, iar design-ul general “Inspiration DS Opera Mistral” este fara doar si poate, unul realmente premium.

DS 7 Crossback E-Tense 4X4 Grand Chic Opera Mistral 1.6 PHEV AWD 300 CP e-EAT8 2021, test drive, drive test, ds7 autolatest, testeauto ds7 etense 4x4, autonomie, pret discount, review, 0-100 km/h, date tehnice, consum bucuresti

Pana si butonul de pornire este amplasat imediat sub ceasul analog, care se “ascunde” de fiecare data.

DOTARI PREMIUM PENTRU O MASINA PREMIUM

Si aici trebuie spus ca masina de fata, in varianta de echipare Chic, primeste extra un sistem Night Vision care functioneaza fara probleme chiar si cand afara sunt conditii atmosferice vitrege.

DS 7 Crossback E-Tense 4X4 Grand Chic Opera Mistral 1.6 PHEV AWD 300 CP e-EAT8 2021, test drive, drive test, ds7 autolatest, testeauto ds7 etense 4x4, autonomie, pret discount, review, 0-100 km/h, date tehnice, consum bucuresti

Un alt punct forte gasit doar la DS7, este suspensia ACTIVE SCAN, care are amortizare pilotata in functie de suprafata de rulare, sistem care se configureaza automat cand masina este in mers!

Trecand la scaune, vedem o tapiterie de piele de cea mai buna calitate, plus incalzirea si ventilarea acestora.

Sistemul audio este semnat de specialistul Focal, sistem care este la nivelul unui JBL sau Bose de la concurenta germana.

DS 7 Crossback E-Tense 4X4 Grand Chic Opera Mistral 1.6 PHEV AWD 300 CP e-EAT8 2021, test drive, drive test, ds7 autolatest, testeauto ds7 etense 4x4, autonomie, pret discount, review, 0-100 km/h, date tehnice, consum bucuresti

In rest, vorbim de dotari normale in acest segment, precum scaunele cu masaj, trapa panoramica care se deschide sau cele mai high-tech faruri cu LED de pe piata ( 6 LED-uri care se misca individual in functie de trafic!).

TEHNICA-CEL MAI AVANSAT DS AL MOMENTULUI!

Pentru inceput, trebuie spus ca acest PHEV este unul dintre cele mai avansate din lume in acest moment, pentru ca vorbim de un sistem care utilizeaza trei motoare si un acumulator de putere care se poate incarca la orice priza.

DS 7 Crossback E-Tense 4X4 Grand Chic Opera Mistral 1.6 PHEV AWD 300 CP e-EAT8 2021, test drive, drive test, ds7 autolatest, testeauto ds7 etense 4x4, autonomie, pret discount, review, 0-100 km/h, date tehnice, consum bucuresti

Motorul pe benzina este unul clasic 1.6 PureTech de 200 CP ( vezi primul test cu RCS THP AICI!), acesta afisand un cuplu de 300 Nm la o turatie de 3.000 rpm.

In plus fata de acesta mai exista alte doua motoare electrice de 110 CP, unul care este integrat in cutia automata japoneza e-EAT8 Aisin, iar altul este montat direct pe puntea spate pentru a face aceste model unul 4×4.

Ambele motorizari electrice ofera cumulat o putere maxima de 220 CP si un cuplu de 486 Nm. Daca am putea cumula cele trei motorizari ofera pe hartie o putere de 420 CP si 786 Nm!

DS 7 Crossback E-Tense 4X4 Grand Chic Opera Mistral 1.6 PHEV AWD 300 CP e-EAT8 2021, test drive, drive test, ds7 autolatest, testeauto ds7 etense 4x4, autonomie, pret discount, review, 0-100 km/h, date tehnice, consum bucuresti

Exact acesta este si motivul pentru care noul DS7 ajunge la 100 de km/h in doar 5.9 secunde, iar viteza sa maxima este de 240 km/h.

CONCLUZIILE AUTOLATEST

DS este o marca premium relativ noua pe piata care, din fericire, ajunge sa ofere masini care difera complet de oferta germanilor, lucru extrem de imporant pe o piata dominata clar de BMW, Mercedes si Audi.

Germanii au pierdut totul la capitolul imagine si exclsuvitate, in ultimii 20 de ani, iar imaginea unui DS7 este revolutionara cand reusim sa-l comparam cu un GLC sau Q5.

Pur si simplu, masina francezilor arata mai bine, are un interior mult mai bun calitativ si ofera o tehnica de top pentru care germanii cer 100.00 euro cu dotarile echivalente!

DS 7 Crossback E-Tense 4X4 Grand Chic Opera Mistral 1.6 PHEV AWD 300 CP e-EAT8 2021, test drive, drive test, ds7 autolatest, testeauto ds7 etense 4x4, autonomie, pret discount, review, 0-100 km/h, date tehnice, consum bucuresti

PRO

Design revolutionar

Cel mai bun interior din segmentul premium

Trei motoare cu o putere de peste 300 CP si 520 Nm

Cutie automata electrizata cu convertizor de cuplu Aisin

Transmisie integrala extrem de eficienta

Valoare de revanzare

Interior de top Inspiration DS Opera Mistral

Night Vision eficient plus suspensia pilotata Active Scan

Consum extrem de mic cand avem acumulatorul incarcat

Functia e-Charge de stocare si pastrare a energiei din acumulator

 

CONTRA

Pret de achizitie mare

Dotari extra chiar si la un nivel de echipare de top

Autonomie a acumulatorului relativ mica de 13.2 kwh

Consum relativ mare de benzina cand acumulatorul este descarcat

Rezevor prea mic de benzina-Doar 43 de litri!

DS 7 Crossback E-Tense 4X4 Grand Chic Opera Mistral 1.6 PHEV AWD 300 CP e-EAT8 2021, test drive, drive test, ds7 autolatest, testeauto ds7 etense 4x4, autonomie, pret discount, review, 0-100 km/h, date tehnice, consum bucuresti

FISA TEHNICA 

Motor Benzina

Numar de cilindri: 4 in linie Turbo
Injectie: Injectie Directa
Capacitate cilindrica (cm3): 1598 cmc
Alezaj X Cursa (mm): 77,0 x 85,8 mm
Putere maxima CP/KW – rot/min: 200/5500
Cuplu maxim Nm – rot/min:  300/3000
Carburant: Benzina
Rezervor litri: 43

Motoare Electrice

2 motoare electrice de 220 CP
Cuplu motor cumulat de 486 Nm la zero rpm
Acumulator- 13.2 kwh
Autonomie electrica- 58 km (WLTP / EAER)
Timp incarcare –De la 0 la 100% (priza de 7.4kw/32A) -1h45

Transmisie

Punte motoare: 4×4
Cutie de viteze / nr. trepte: e-EAT8 Aisin convertizor cuplu

Dimensiuni

Lungime (mm): 4573
Latime (mm):  1906
Inaltime (mm): 1625
Ampatament (mm): 2738
Portbagaj: 555 / 628 l
Greutate la gol kg: 1825

Performante

0 – 100 km/h (s) – 5.9
Viteza maxima (km/h) –240
Consum mixt (l/100 km) WLTP: 1.3
Anvelope: 205/55R19

Pret
Pret lista cu TVA : 50.300 euro pret  baza BASTILLE+ din care scazi Rabla Plus 5.600 euro si ajungi la un total de 44.700 euro!

 

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente