Masina din acest test drive este, fara doar si poate, mandria industriei auto franceze, respectiv noul DS7 in cea mai performanta versiune a sa.
Vorbim de gama DS7 Crossback E-Tene 4X4 Grand Chic, care are sub capota trei motoare, pentru a duce puterea maxima cumulata undeva la 300 de CP si 520 Nm.
DE CE DS7 SI DE CE E-TENSE4x4?
Pentru ca pana acum daca doreai un DS7 PHEV puteai alege doar versiunea de 225 CP, aceeasi solutie tehnica gasita la noul Citroen C5 Aircross Hybrid, testat tot de noi AICI!.
Acum, masina primeste versiunea de top, respectiv are peste 300 de CP si transmisie pe toate cele patru roti, pentru a intra cum se cuvine in segementul SUV premium european.
Si spunem E-Tense, pentru ca tehnologic, modelul celor de la Stellantis este la un nivel intalnit doar la marci de renume precum BMW sau Mercedes Benz.
DESIGN CHIC SI UN INTERIOR CARE SFIDEAZA MARCILE GERMANE
La fiecare test cu modelele DS trebuie spus faptul ca francezii au avansat incredibil tehnologic, fata de anii 2000, cand vedeta lor era gama Citroen C6, testat de noi cu succes AICI.
Acum, constructorul a desprins complet marca DS de restul marcilor detinute de PSA, pentru a face din aceasta un concurent de seama pentru aproape orice produs premium oferit de germani pe piata, in 2021.
Si zona unde francezii dau lectii de design si calitate a fabricatiei, se observa la interior, unde masina de fata, in echiparea Opera, exceleaza la toate capitolele.
Inca din primele momente in spatele volanului observam faptul ca totul a fost realizat special pentru acest DS, adica masina nu mai utilizeaza elemente comune de la Peugeot sau Citroen ( evident, in afara de maneta schimbatorului cutiei de viteze!).
Butoanele geamurilor electrice au fost mutate de pe fetele de usi direct pe consola centrala, asemenea modelelor BMW din anii ’90, pentru simplul fapt ca portierele au nevoie de un maner serios pentru inchidere si spatii de depozitare imposibil de amplasat pe consola.
Ergonomia butoanelor este exceptionala, daca tinem cont si de faptul ca acestea sunt realizate din aluminiu, asemenea insertiilor principale.
Continuand in partea superioara, vedem materiale nobile precum piele sau spuma poliuretanica de cea mai buna calitate, iar design-ul general “Inspiration DS Opera Mistral” este fara doar si poate, unul realmente premium.
Pana si butonul de pornire este amplasat imediat sub ceasul analog, care se “ascunde” de fiecare data.
DOTARI PREMIUM PENTRU O MASINA PREMIUM
Si aici trebuie spus ca masina de fata, in varianta de echipare Chic, primeste extra un sistem Night Vision care functioneaza fara probleme chiar si cand afara sunt conditii atmosferice vitrege.
Un alt punct forte gasit doar la DS7, este suspensia ACTIVE SCAN, care are amortizare pilotata in functie de suprafata de rulare, sistem care se configureaza automat cand masina este in mers!
Trecand la scaune, vedem o tapiterie de piele de cea mai buna calitate, plus incalzirea si ventilarea acestora.
Sistemul audio este semnat de specialistul Focal, sistem care este la nivelul unui JBL sau Bose de la concurenta germana.
In rest, vorbim de dotari normale in acest segment, precum scaunele cu masaj, trapa panoramica care se deschide sau cele mai high-tech faruri cu LED de pe piata ( 6 LED-uri care se misca individual in functie de trafic!).
TEHNICA-CEL MAI AVANSAT DS AL MOMENTULUI!
Pentru inceput, trebuie spus ca acest PHEV este unul dintre cele mai avansate din lume in acest moment, pentru ca vorbim de un sistem care utilizeaza trei motoare si un acumulator de putere care se poate incarca la orice priza.
Motorul pe benzina este unul clasic 1.6 PureTech de 200 CP ( vezi primul test cu RCS THP AICI!), acesta afisand un cuplu de 300 Nm la o turatie de 3.000 rpm.
In plus fata de acesta mai exista alte doua motoare electrice de 110 CP, unul care este integrat in cutia automata japoneza e-EAT8 Aisin, iar altul este montat direct pe puntea spate pentru a face aceste model unul 4×4.
Ambele motorizari electrice ofera cumulat o putere maxima de 220 CP si un cuplu de 486 Nm. Daca am putea cumula cele trei motorizari ofera pe hartie o putere de 420 CP si 786 Nm!
Exact acesta este si motivul pentru care noul DS7 ajunge la 100 de km/h in doar 5.9 secunde, iar viteza sa maxima este de 240 km/h.
CONCLUZIILE AUTOLATEST
DS este o marca premium relativ noua pe piata care, din fericire, ajunge sa ofere masini care difera complet de oferta germanilor, lucru extrem de imporant pe o piata dominata clar de BMW, Mercedes si Audi.
Germanii au pierdut totul la capitolul imagine si exclsuvitate, in ultimii 20 de ani, iar imaginea unui DS7 este revolutionara cand reusim sa-l comparam cu un GLC sau Q5.
Pur si simplu, masina francezilor arata mai bine, are un interior mult mai bun calitativ si ofera o tehnica de top pentru care germanii cer 100.00 euro cu dotarile echivalente!
PRO
Design revolutionar
Cel mai bun interior din segmentul premium
Trei motoare cu o putere de peste 300 CP si 520 Nm
Cutie automata electrizata cu convertizor de cuplu Aisin
Transmisie integrala extrem de eficienta
Valoare de revanzare
Interior de top Inspiration DS Opera Mistral
Night Vision eficient plus suspensia pilotata Active Scan
Consum extrem de mic cand avem acumulatorul incarcat
Functia e-Charge de stocare si pastrare a energiei din acumulator
CONTRA
Pret de achizitie mare
Dotari extra chiar si la un nivel de echipare de top
Autonomie a acumulatorului relativ mica de 13.2 kwh
Consum relativ mare de benzina cand acumulatorul este descarcat
Rezevor prea mic de benzina-Doar 43 de litri!
FISA TEHNICA
Motor Benzina
Numar de cilindri: 4 in linie Turbo
Injectie: Injectie Directa
Capacitate cilindrica (cm3): 1598 cmc
Alezaj X Cursa (mm): 77,0 x 85,8 mm
Putere maxima CP/KW – rot/min: 200/5500
Cuplu maxim Nm – rot/min: 300/3000
Carburant: Benzina
Rezervor litri: 43
Motoare Electrice
2 motoare electrice de 220 CP
Cuplu motor cumulat de 486 Nm la zero rpm
Acumulator- 13.2 kwh
Autonomie electrica- 58 km (WLTP / EAER)
Timp incarcare –De la 0 la 100% (priza de 7.4kw/32A) -1h45
Transmisie
Punte motoare: 4×4
Cutie de viteze / nr. trepte: e-EAT8 Aisin convertizor cuplu
Dimensiuni
Lungime (mm): 4573
Latime (mm): 1906
Inaltime (mm): 1625
Ampatament (mm): 2738
Portbagaj: 555 / 628 l
Greutate la gol kg: 1825
Performante
0 – 100 km/h (s) – 5.9
Viteza maxima (km/h) –240
Consum mixt (l/100 km) WLTP: 1.3
Anvelope: 205/55R19
Pret
Pret lista cu TVA : 50.300 euro pret baza BASTILLE+ din care scazi Rabla Plus 5.600 euro si ajungi la un total de 44.700 euro!