Aceasta se numeste Stonic si vine in oferta KIA pentru a sustine vanzarilor din segmentul crossover, masina fiind ca dimensiuni intre noul Picanto si noul Rio.
Fanii KIA vor compara acest model cu masini concurente precum Renault Captur sau Peugeot 2008 care deja au vanzari foarte bune pe Batranul Continet.
Pentru a contracara acest avans al francezilor KIA Motors aduce pe toate pietele din Europa noul lor model Stonic care trebuie sa ofere cea mai mare garantie din segment ( 7 ani sau 150.00 de km) si o gama de motorizari de top la capitolul fiabilitate.
DESIGN
Noul Stonic se prezinta drept un crossover clasic pentru segmentul din care face parte pentru ca are o lungine maxima de 4.140 so o capacitate a portbagajului de 350-1150 litri.
Interiorul masinii aduce mult ca design cu optica intalnita pe noile Picanto si Rio, adica o plansa de bord traditionala care dispune de un display generos pe consola centrala care afiseaza toate caracterisicile masinii.
Sistemul de navigatie KIA este unul dintre cele mai performante din Europa, acesta avand o harta completa si cu Romania.
MOTORIZAERE T-GDI 120 CP si EURO 6
Sub capota de mici dimensiuni a lui Stonic se ascunde motorizarea pe benzina 1.0 T-GDI de cu doar 3 cilindri in linie. Acest motor de 1 litru a fost testat de echipa Autolatest pe gama Ceed GT Line si putem spune ca merge fara probleme indiferent de plaja de turatie sau de zona de trafic abordala.
Motorul ofera pe Stonic o putere maxima de 120 CP si un moment motor de 172 Nm care este constant pe o plaja de turatie care incepe la 1.500 si care se plafoneaza la 4.000 rpm.
In viata de zi cu zi acest motor este extrem de rafinat si ofera un consum suprinzator de mic pentru acest tip de vehicul.
Un mare avantaj al lui Stonic este ca cei de la KIA ofera standard o cutie manuala cu 6 trepte si un rezervor de 45 litri, adica masina este capabila de o autonomie mare chiar si cand se circula pe autostrazi cu viteze de peste 130 km/h.
KIA spune ca noul Stonic are o viteza maxima de 183 km/h si atinge 100 de km/h in doar 10.3 secunde, adica este unul dintre cele mai sportive din clasa sa.
FIABILITATE MOTOR 1.0 T-GDI KIA MOTORS!
Cand vorbim de noul motor al celor de la KIA trebuie sa reamintim tuturor ca acest propulsor a fost realizat pentru a se monta pe masinile KIA care au o garantie reala de 7 ani sau 150.000 de km, sau 5 ani fara limita de km.
Adica putem realiza in primii 5 ani peste 300.000 de km fara ca masina sa iasa din garantie, respectiv motorul a fost gandit sa fie suficient de rezistent.
Concurenta sa precum Ford EcoBoost sau VW 1.0 TFSI nu au decat o garantie reala de 2 ani fara limita de km, lucru de care trebuie sa tinem cont in aceste zile cand industria auto realizeaza masini aproape de unica folosinta din dorinta de a avea cat mai multi clienti.
PRO
Imagine de marca
Interior bun calitativ
Sistem de navigatie eficient si cu harta Romaniei
Motorizare 1.0 T-GDI de 120 CP sportiva
Dotari de top precum volanul incalzit
Motor de baza 1.2 MPI optional cu GPL
CONTRA
Pret de achizitie al versiunii din acest test
Lipsa cutie automata DCT pe toate versiunile de motorizari