Si cand spunem asta, nu putem sa uitam faptul ca in ultimele 6 luni preturile masinilor electrice a explodat, iar oferta europenilor a devenit din ce in ce mai greu de ales.
Ne uitam, evident, spre ceea ce ofera VW cu al sau ID.3, insa si Renault cu un ZOE revigorat exterior si interior, masina care din pacate nu mai este ieftina la achizitie cum era ZOE I.
O solutie pentru cei care doreau sa-si cumpere un asemenea model este masina de fata, vechiul, insa si extrem de apreciatul Soul de la Kia.
DE CE KIA E-SOUL IN 2022?
Pentru ca vorbim de o Kia e-Soul care nu mai are sub capota o motorizare termica cum vedeam pana la facelift-ul de anul trecut, cei de la Kia dorind ca in Europa masina sa fie exclusiv comercializata in varianta electrica.
Tehnic, vorbim de cea mai ieftina masina Kia electrica, insa cand ne uitam la Kia e-Soul vs ZOE sau ID-3, vedem ca modelul de fata are ce arata.
Din punct de vedere optic, noul e-Soul pastreaza linia caroseriei care este in continuare un best-seller in SUA, iar calitatea de asamblare Made in Coreea este fara cusur.
DE CE ZOE SI ID3 NU AU NICI O SANSA IN FATA LUI e-SOUL?
In primul rand, modelul Kia e-Soul este o masina mult mai spatioasa in comparatie cu ID3 sau ZOE, lucru usor trecut cu vederea de catre fanii electricelor europene.
Inca din primul moment realizezi ca un e-Soul este mai mare decat un e-Niro, are un interior de MPV compact, iar trenul de rulare ne aduce aminte de comportamentul lui EV6 care se vinde mult mai scump.
Cireasa de pe tort este, insa, si capacitatea celor de la Kia de a da clientilor aceeasi masina in varianta de baza Kia e-Soul cu acumulatorul mic 39 kWh, care se vinde cu 27.000 TVA si Rabla inclusa, insa si acest e-Soul cu bateria mare de 64 kWh care se vinde cu un pret de 30.750 euro.
CAT MERGE NOUL e-SOUL IN VIATA REALA?
Noi am preluat masina dupa ce aceasta a castigat o etapa intr-un raliu al masinilor EV, computerul de bord afisand un range de 364 km. Evident ca dupa ce am realizat cativa km in modul ECO, autonomia nu a crescut, insa a ramas in mare parte aceeasi si pentru urmatorii 100 de km.
Intr-un mediu urban si un stil de condus normal, cu regenerarea la un nivel Level2, puteti merge fara probleme peste 450 km cu o singura alimentare, si aici nu trebuie uitat faptul ca pe intreg parcursul am folosit sistemul AC.
In zona extraurbana, pe autostrada, eficienta masinii scade si pentru ca aerodinamica lui e-Soul nu este cea mai buna ( caroserie inalta de crossover cu garda la sol mare), insa si aici Kia reuseste sa afiseze performante superioare unui VW ID-3 aproape in orice situatie.
Motorul electric de 204 CP si cuplul sau mare de 400 Nm sunt doua elemente care vor face orice depasire un deliciu la bordul lui e-Soul, in afara de acestea masina putand ajunge la 100 de km/h in doar 7.9 secunde, performanta superioara unui mai vechi BMW 320d E90 considerat etalon in Romania in urma cu 10 ani!
CE ALEGEM e-SOUL 64 KWH SAU EV6 STANDARD RANGE 2WD 54 KWH?
La aceasta intrebare raspunsul nostru este e-Soul, pentru ca are un motor electric de 204 CP, in timp ce EV6-ele de baza doar unul de 170 CP si 350 Nm, iar bateria mai mare permite in medie o autonomie superioara micutului e-Soul cu pana la 70 km fata de EV6.
Insa, fanii Kia vor raspunde ca cea mai buna masina dintre cele doua este EV6-ele 2WD Long Range cu bateria de 74 kwh, model care, din pacate, este mai scump cu 10.000 euro fata de masina din acest test drive.
In perioada urmatoare, pe piata din Europa, apare noul Niro EV care va avea aceeasi tehnica cu cea a lui e-Soul, care insa va avea o caroserie mai spatioasa si o plansa de bord cu multe gadgeturi imprumutate de la EV6.
CONCLUZIILE AUTOLATEST
Efectiv, masina aceasta reuseste sa ofere comportamentul rutier de top al unui crossover modern (EV6), interiorul exceptional al unei masini de familie (e-Niro) si un look interior care nu sufera de politica de reducere a materialelor cum vedem la marcile europene!
Acestea sunt principalele caracteristici care fac din e-Soul una dintre cele mai bune masini electrice de pe piata din Romania, in prezent, Ford, VW, Renault sau Stellantis neavand in realitate nici un concurent direct.
Si daca tot nu crezi ca un e-Soul este una dintre cele mai bune masini electrice de pe piata, incearca un EV6 2WD Long Range sau un viitor Niro EV 2022.
PRO
Masina electrica cu cel mai bun raport pret-performante-autonomie din Romania
Calitate de fabricatie Made in Coreea
Interior cu design conventional
Singura masina capabila a concura ZOE si ID3
Autonomie reala de aproape 450 km in Bucuresti
Valoare foarte mare de revanzare
Motor electric de 204 CP economic insa si suficient de rapid
Imagine de marca si garantie de 7 ani bumper-to-bumper
CONTRA
Design cu care trebuie sa te obisnuiesti
Lipsa portbagaj frontal asemenea masinilor Tesla
Exista si o versiune cu acumulator mic de 39.2 kwh nerecomandata!
Pret mare al echipamentelor optionale
Pachet
FISA TEHNICA
Motor
Numar de cilindri: Electric
Injectie: Electric
Capacitate cilindrica (cm3): Electric
Alezaj X Cursa (mm): Electric
Putere maxima CP/KW – rot/min: 204/8000
Cuplu maxim Nm – rot/min: 400/0-3600
Carburant: EV
Rezervor litri: Acumulator de 64 kwh
Transmisie
Punte motoare: FWD
Cutie de viteze / nr. trepte: 1 singura viteza
Dimensiuni
Lungime (mm): 4195
Latime (mm): 1800
Inaltime (mm): 1605
Ampatament (mm): 2600
Portbagaj: 315-1339 l
Greutate la gol kg: 1.657
Anvelope: 215/55R17
Performante
0 – 100 km/h (s) – 7.9
Viteza maxima (km/h) –167
Consum mixt (l/100 km) WLTP: 15,7 kWh/100km
Pret
Pret lista cu TVA : 42.225 € din care scazi Rala Plus 11.469 €: Final- 30.756 €