Este greu de crezut cum una dintre cele mai bune marci auto din lume, nu reuseste sa vanda masini in Europa, indiferent ce model scot pe piata.
Marca se numeste Lexus, si vedeta anonima a japonezilor se numeste ES, adica un Camry cu o caroserie premium, care trebuie sa concureze BMW Seria 5 sau Mercedes Clasa E.
DE CE JAPONEZII NU AU NICI O SANSA?
In primul rand, pentru ca sufera serios la capitolul imagine de marca, adica cum este vazuta o masina Lexus in ochii cumparatorului european, raspunsul fiind una exotica placuta la interior care insa nu merita sa fie cumparata.
Si cand europeanul nu cumpara o masina premium cu renume fie ca se numeste Lexus, Infiniti, Jaguar sau Genesis, se datoreaza incapacitatii producatorului de a da nastere unui produs capabil a concura BMW sau Mercedes Benz.
Adica, noul Lexus ES Luxury 2.5 TNGA HV 25H- CVT 2022 nu se vinde in Europa, si automat si in Romania, pentru ca masina trebuie sa concureze de la egal la egal un BMW Seria 5 de ultima generatie, care din punct de vedere tehnologic este clar superior.
LEXUS ESTE DEPASIT TEHNOLOGIC DE BMW SI MERCEDES!
Fanii Lexus vor spune ca este o marca pionier in segmentul berlinelor cu propulsie hybrid, exemplul unui GS 400h din 2009 fiind suficient, insa acestia uita ca ne aflam in anul 2022 si concurenta a evoluat.
De fapt, concurenta de la BMW a evoluat atat de mult incat un ES 300h pare, din punct de vedere al tehnologiei inglobate, o “masina low-cost” sau una “entry-level”, pentru ca foloseste un sistem hybrid inchis, gasit si pe un vechi IS250h oferit pe piata in urma cu 10 ani.
CUM ARATA TEHNOLOGIA LEXUS VS CEA DE LA BMW?
In primul rand trebuie spus ca noul ES Luxury 2.5 TNGA HV 25H- CVT are sub capota un motor L4 aspirat de 2.5 litri, care ofera doar o putere maxima de 178 CP la 5.500 rpm, in timp ce BMW ofera un L4 turbo de doi litri care afiseaza 184 CP, insa si un cuplu motor de 300 Nm fata de cel de 220 Nm al japonezilor.
Sistemul Hybrid gasit la gama Lexus ES are doua motoare electrice care ofera impreuna o putere cumulata de 120 CP si 202 Nm, insa BMW ofera un singur motor electric de 109 CP care ofera un cuplu real de 265 Nm.
Puterea maxima combinata la roata a modelului Lexus ES300h este de 218 CP, in timp ce BMW se lauda cu o putere maxima de 292 CP.
Este demn de aratat faptul ca ES300h nu are nici o versiune PHEV, pentru ca japonezii nu au dezvoltat un asemenea model, adica aceasta limuzina are un acumulator cu o putere extrem de mica de 1.3 kwh care NU PERMITE MASINII SA RULEZE IN MODUL ELECTRIC.
De partea cealalta, BMW 503e este o masina 100% PHEV, adica are in portbagaj un acumulator de 12 kwh care permite masinii sa ruleze in modul EV chiar si 55 km!
CUTIA ECVT A JAPONEZILOR ESTE INFERIOARA TRANSMISIEI ZF8 DE LA BMW!
Asa cum poate bine stiti, toate masinile Toyota si Lexus Hybrid ofera transmisii CVT electrificate care sunt eficiente, insa care in viata reala ofera performante mediocre si reprize de-a dreptul penibile, cand sunt comparate cu masini traditionale cu transmisii automate clasice.
Aceeasi situatie este si acum, cand ES300h este oferit doar cu transmisia eCVT, care ofera reprize hilare pentru o berlina de peste 70.000 euro, in timp ce BMW ofera pe acest 530e doar cutia ZF8 Plus Hybrid, care are convertizor de cuplu si motorul electric integrat direct in ea!
Adica, BMW nu are compartimentul motor ocupat de electronica sistemului hybrid cum vedem la transmisia eCVT, sistemul germanilor fiind mult mai puternic, mult mai rafinat si ofera si un consum real mult mai mic.
Conform normelor WLTP, gama ES300h are un consum mediu de 5.5 litri la 100 de km, in timp ce BMW 530e are un consum mediu doar de 1.3 litri! BMW ajunge la 100 de km/h in doar 5.9 secunde si are o viteza maxima de 235 km/h, insa ES300h ajunge la 100 in doar 9 secunde si are o viteza maxima de 180 km/h.
CONCLUZIILE AUTOLATEST
In final, putem spune ca BMW 530e este o masina mult mai puternica, mult mai rafinata si mult mai economica decat un Lexus ES300h.
Surpriza cea mare este ca BMW are si un pret de achizitie in medie cu 5.000 euro mai mic decat cel al lui ES300h, iar termenul de livrare al masinii bavareze este de 12 luni, in timp ce un ES300h poate ajunge in Romania chiar si in 24 de luni, pentru ca Toyota are grave probleme cu uzinele din Japonia!
Insa, daca vrei sa iesi in evidenta, recomandam sa-ti cumperi fara discutii un ES300h, cu conditia ca acesta sa fie SH cu maxim 40.000 de km la bord, pentru ca doar asa vei scapa de pierderea valorii de revanzare.
BMW 530e ramane o solutie optima pentru cei care nu mai vor un diesel, iar daca bugetul nu este o problema, germanii ofera si un 545e de aproape 400 CP care ramane si in prezent cel mai bun PHEV de pe piata!