Am testat cea mai buna masina PHEV din lume! Test Drive cu BMW 545e xDrive G30 de 394 CP

Articole Interesante

In urma cu mai bine de un an, am testat in premiera pentru Romania, primul model PHEV de ultima generatie a celor de la BMW. Modelul se numeste 320e si pe atunci spuneam ca noua generatie de Seria 3 PHEV este, fara doar si poate, cea mai buna masina din lume in acest segment.

BMW 545e xDrive G30 PHEV 394 CP, test drive BMW 545e xDrive G30 PHEV 394 CP, drive test, autolatest, automobile bavariam review BMW 545e xDrive G30 PHEV 394 CP, 0-100 km/h , consum real BMW 545e xDrive G30 PHEV 394 CP, viteza maxima, test romania BMW 545e xDrive G30 PHEV 394 CPbmw 545e xDrive, test drive bmw 545e xDrive, drive test bmw 545e xDrive, automobile bavaria 2021 bmw 545e xDrive, review bmw 545e xDrive, 0-100 km/h bmw 545e xDrive, consum real bmw 545e xDrive, teste auto bmw 545e xDrive, test drive romania bmw 545e xDrive

Ei bine, a mai trecut un an si acum putem spune ca modelul 330e ramane unul de top, indiferent ca este comparat cu Mercedes sau Audi, insa regele segmentului PHEV a devenit fratele mai mare, Seria 5.

Vedeta germanilor se numeste 545e si este pe buna dreptate cea mai performanta si economica masina PHEV din lume, in acest moment.

BMW PUNE MIZA PE MODELELE PHEV IN DETRIMENTUL CELOR ELECTRICE!

bmw 545e xDrive, test drive bmw 545e xDrive, drive test bmw 545e xDrive, automobile bavaria 2021 bmw 545e xDrive, review bmw 545e xDrive, 0-100 km/h bmw 545e xDrive, consum real bmw 545e xDrive, teste auto bmw 545e xDrive, test drive romania bmw 545e xDrive

Stim ca bavarezii au deja in gama un iX3 electric si ca urmeaza sa ofere europenilor noul i4, insa acestea raman masini de imagine, pentru ca volumele sunt realizate de catre modelele Mild Hybrid si in special de cele Plug In Hybrid sau PHEV.

BMW recunoaste faptul ca masina electrica este inca departe de necesarul unui sofer modern, adica nu are o autonomie foarte mare si lipsa statiilor de incarcare continua sa fie problematica chiar si in Germania.

Raspunsul este evident gama PHEV care trebuie sa fie inca de actualitate, chiar si in 2035 cand se preconizeaza o atingere a maturitatii de masini electrice in Europa.

bmw 545e xDrive, test drive bmw 545e xDrive, drive test bmw 545e xDrive, automobile bavaria 2021 bmw 545e xDrive, review bmw 545e xDrive, 0-100 km/h bmw 545e xDrive, consum real bmw 545e xDrive, teste auto bmw 545e xDrive, test drive romania bmw 545e xDrive

DE CE UN BMW E IN 2021?

Pentru simplul fapt ca avem cel mai bun sistem hybrid din lume, mult superior unui hybrid de la Lexus LS sau orice ofera Mercedes sau Audi.

Pur si simplu, cei de la BMW au ales sa pastreze pe acest 545e cel mai bun motor cu 6 cilindri pe benzina, de pe piata, faimosul B58B30 care este cuplat la cea mai buna cutie automata din lume, faimoasa ZF8, iar puterea este transmisa celor patru roti prin intermediul celei mai performante transmisii integrale de pe o maisna de serie, faimoasa xDrive.

bmw 545e xDrive, test drive bmw 545e xDrive, drive test bmw 545e xDrive, automobile bavaria 2021 bmw 545e xDrive, review bmw 545e xDrive, 0-100 km/h bmw 545e xDrive, consum real bmw 545e xDrive, teste auto bmw 545e xDrive, test drive romania bmw 545e xDrive

Adica, avem cel mai bun motor, cea mai buna cutie automata si cea mai performanta transmisie integrala!

Si ca sa fie totul in regula, avem si un consum mediu oficial de 1.7 litri de benzina la fiecare 100 de km si emisii reale doar de 38 g/CO2.

DE CE TEHNICA BMW ESTE SUPERIOARA CELEI DE LA MERCEDES, AUDI SAU LEXUS?

In primul rand, pentru ca motorul L6 de trei litri ( fiind PHEV impozitul este 40 de lei pe an), ofera o putere maxima de 286 CP si un cuplu de 450 Nm incepand cu 1500 rpm, iar cutia ZF8 electrizata mai are integrata in ea un motor electric de 109 CP si 265 Nm, oferiti incepand cu 100 rpm!

bmw 545e xDrive, test drive bmw 545e xDrive, drive test bmw 545e xDrive, automobile bavaria 2021 bmw 545e xDrive, review bmw 545e xDrive, 0-100 km/h bmw 545e xDrive, consum real bmw 545e xDrive, teste auto bmw 545e xDrive, test drive romania bmw 545e xDrive

In total, acest 545e ofera cumulat o putere maxima de 394 CP si un moment motor de 600 Nm, cifre care permit masinii sa atinga 100 de km/h in doar 4.5 secunde (cu putin peste 1 secunda mai lent decat un M5 Competition de 635 CP!!!) si sa atinga o viteza maxima limitata de 250 km/h.

Cutia ZF8 electrizata este in continuare una clasica cu convertizor de cuplu, lucru care face din acest BMW un GT veritabil, indiferent ca mergi in oras bara la bara, sau cu peste 240 km/h pe autobahn in modul Sport.

bmw 545e xDrive, test drive bmw 545e xDrive, drive test bmw 545e xDrive, automobile bavaria 2021 bmw 545e xDrive, review bmw 545e xDrive, 0-100 km/h bmw 545e xDrive, consum real bmw 545e xDrive, teste auto bmw 545e xDrive, test drive romania bmw 545e xDrive

Transmisia electrizata si motorizarea pe benzina, extrem de rafinata si puternica, permit masinii sa afiseze un comportament rutier mult mai economic decat un 530d, insa aproape la fel de dinamic precum un M5 de peste 600 de CP.

Exact datorita acestor caracteristici, noul 545e merita titlul de CEA MAI BUNA MASINA PHEV din lume, indiferent de ceea ce ofera concurenta, fie ca aceasta se numeste Mercedes sau Porsche.

CUM SE CONDUCE IN ROMANIA UN 545e?

bmw 545e xDrive, test drive bmw 545e xDrive, drive test bmw 545e xDrive, automobile bavaria 2021 bmw 545e xDrive, review bmw 545e xDrive, 0-100 km/h bmw 545e xDrive, consum real bmw 545e xDrive, teste auto bmw 545e xDrive, test drive romania bmw 545e xDrive

Inca din momentul plecarii de la Automobile Bavaria, am observat ca masina merge aproape tot timpul in modul EV, respectiv sistemul de aer conditionat este complet electrizat pentru a nu avea pierderi de energie inutila.

In modul STANDARD, care este si recomandat de noi, maisna poate merge pana la 140 de km/h doar electric, pentru o distanta de 54 km, insa atunci cand acumulatorul este epuizat ( 12,0 kWh), masina intra intr-un mod de functionare FULL HYBRID, care permite un consum real in medie de doar 5.4 litri pentru fiecare 100 de km parcursi.

bmw 545e xDrive, test drive bmw 545e xDrive, drive test bmw 545e xDrive, automobile bavaria 2021 bmw 545e xDrive, review bmw 545e xDrive, 0-100 km/h bmw 545e xDrive, consum real bmw 545e xDrive, teste auto bmw 545e xDrive, test drive romania bmw 545e xDrive

Insa, daca vrem sa aratam oricarui diesel de top cum se comporta cel mai bun PHEV din lume, accesam modul SPORT, care aduce instantaneu 394 de CP si 600 de Nm incepand cu 1.500 rpm.

De fapt, in aceasta situatie, noi nu mai vedem sensul achizitiei unui M550i xDrive pe bezina de 530 CP!

bmw 545e xDrive, test drive bmw 545e xDrive, drive test bmw 545e xDrive, automobile bavaria 2021 bmw 545e xDrive, review bmw 545e xDrive, 0-100 km/h bmw 545e xDrive, consum real bmw 545e xDrive, teste auto bmw 545e xDrive, test drive romania bmw 545e xDrive

CONCLUZIILE AUTOLATEST

Noul BMW Seria 5 facelift 2021, in varianta de fata, primeste note maxime pentru ca NU ESTE O MASINA ELECTRICA cu autonomie limitata, pentru ca are aproape 400 de CP si pentru ca afiseaza un consum mediu de benzina de 1.9 litri pentru 100 de km.

Fanii Tesla Model S sau cine stie ce masina 100% EV pot sta linistiti, pentru ca fanii BMW care au renuntat la un 530d vor trece automat tot la un BMW Seria 5, insa care nu este penalizat de lipsa unei retele de incarcare EV in Romania.

bmw 545e xDrive, test drive bmw 545e xDrive, drive test bmw 545e xDrive, automobile bavaria 2021 bmw 545e xDrive, review bmw 545e xDrive, 0-100 km/h bmw 545e xDrive, consum real bmw 545e xDrive, teste auto bmw 545e xDrive, test drive romania bmw 545e xDrive

Si daca pretul este oarecum prea mare ( masina din acest test costa undeva in jur de 95.000 euro cu toate dotarile posibile), BMW ofera si alte versiuni PHEV, mai ieftine, precum 520e de 204 CP, 530e de 252 CP insa si un 530e xDrive de 292 CP! Solutii exista si acestea sunt, fara doar si poate, cele mai bune de pe piata, cand luam in calcul raportul pret-performante-autonomie-consum .

bmw 545e xDrive, test drive bmw 545e xDrive, drive test bmw 545e xDrive, automobile bavaria 2021 bmw 545e xDrive, review bmw 545e xDrive, 0-100 km/h bmw 545e xDrive, consum real bmw 545e xDrive, teste auto bmw 545e xDrive, test drive romania bmw 545e xDrive

Si in final putem spune ca singurul detaliu de criticat (pe langa pretul poate prea mare de vanzare) a fost rezervorul extrem de mic de benzina (doar 26  de litri), care penalizeaza autonomia masinii in mediul extraurban! Aceasta poate parcurge cu 26 de litri doar 500 de km.

bmw 545e xDrive, test drive bmw 545e xDrive, drive test bmw 545e xDrive, automobile bavaria 2021 bmw 545e xDrive, review bmw 545e xDrive, 0-100 km/h bmw 545e xDrive, consum real bmw 545e xDrive, teste auto bmw 545e xDrive, test drive romania bmw 545e xDrive

PRO

Imagine de marca

Cel mai performant sistem PHEV din lume

PHEV cuplat la o cutie electrizata cu convertizor de cuplu ZF8

Transmisie integrala xDrive extrem de eficienta

Consum real extrem de mic indiferent de situatie

Performante la nivelul unui M550i xDrive sau chiar si M5

Reprize 100-200 de km/h de top

Impozit in Romania de 40 lei la un motor de trei litri

Este PHEV deci nu platesti parcarea in Bucuresti

 

CONTRA

Pret al versiunii testate foarte mare

Rezervor de benzina prea mic

Volumul portbagajului micsorat pentru a introduce acumulatorul

Greutate la gol de aproape 2 tone

bmw 545e xDrive, test drive bmw 545e xDrive, drive test bmw 545e xDrive, automobile bavaria 2021 bmw 545e xDrive, review bmw 545e xDrive, 0-100 km/h bmw 545e xDrive, consum real bmw 545e xDrive, teste auto bmw 545e xDrive, test drive romania bmw 545e xDrive

FISA TEHNICA

Motor

Numar de cilindri: 6 in linie
Injectie: Benzin 1 turbina + Electric
Capacitate cilindrica (cm3): 2998 cmc
Alezaj X Cursa (mm): 82,0 x 84,6
Putere maxima CP/KW – rot/min: 286/6000 +109 Electric
Cuplu maxim Nm – rot/min:  450/1550 +265 Electric
Carburant: Benzina
Rezervor litri: 26

Transmisie

Punte motoare: 4WD
Cutie de viteze / nr. trepte: Automata 8 trepte convertizor cuplu ELECTRIZATA

Dimensiuni

Lungime (mm): 4963
Latime (mm):  1868
Inaltime (mm): 1483
Ampatament (mm): 2975
Portbagaj: 410 l
Greutate la gol kg: 1920

Anvelope: 245/45R18

Performante

0 – 100 km/h (s) – 4.5
Viteza maxima (km/h) –250
Consum mixt (l/100 km) WLTP: 1.7

Pret
Pret lista cu TVA : 70.000 €

 

 

Alte Stiri

1 COMMENT

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Galerie Foto

Articole Recente