KIA ramane si in acest an, unul dintre cei mai dinamici constructori de automobile din Europa, pentru ca are in gama deja modele full electrice precum Soul sau eNiro, modele full hybrid precum Sorento sau modele Mild Hybrid precum Rio, Stonic, Ceed si Sportage.
Si in final, mai spunem ca aceeasi KIA ofera in 2021 si motoare clasice MPI, cum este celebrul 1.2 care echipeaza modelele de baza citadine, insa chiar si un diesel Mild Hybrid pe Sportage.
Adica, in acest an, in timp ce concurenta a renuntat la modelele diesel si, din pacate, inca nu au o gama de modele hybrid sau mild hybrid bine pusa la punct, cei de la KIA ofera clientului din Romania o gama vasta de modele si nu in ultimul rand, motorizari.
Si daca tot a venit vorba de modele de nisa, nu avem cum sa trecem cu vederea peste masina din acest test care se numeste Stonic, are un amplu facelift si este produsa in Coreea de Sud.
CAROSERIE STONIC FACELIFT 2021
Asa cum era de asteptat, cei de la KIA ofera pe modelul crossover Stonic o gama si mai larga de echipamente standard si optionale, care acum 10 ani erau disponibile doar pentru masini de lux, cu preturi de peste 100.000 euro.
Noul Stonic facelift are aceeasi caroserie cu Stonic-ul testat de noi AICI si AICI, insa acum putem relata ca masina a ajuns la maturitate si este mai bine asamblata avand o optica mult imbunatatita.
Inca din primele momente observam noua parte frontala, cu noua grila, faruri si proiectoare cu LED pentru o vizibilitate de top, indiferent de vreme.
La interior, noul Stonic 2021 are un sistem multimedia cu un display de 8 inch, cu cel mai nou soft al celor de la KIA.
Adica avem noua grafica a meniului si noua harta a sistemului de navigatie, harta completa si extrem de eficienta, chiar si pentru piata din Romania.
In plus fata de acestea, noul Stonic 2021 are optionale sisteme de top precum Drive Model Select pentru cutia 7DCT, Smart Cruise Control sau volanul si scaunele incalzite.
DE CE STONIC IN DEFAVOAREA LUI PUMA , T-ROC sau KAMIQ?
Pentru simplul fapt ca aceasta masina KIA are o calitate de fabricatie mult superioara, are o garantie de 7 ani reala si are o gama de motorizari pe benzina, superioare celor de la Ford sau VAG.
Este greu de crezut pentru fanii VAG sau Ford ca cei de la KIA au motorizari mai bune, insa realitatea este necrutatoare pentru europeni, care inca se chinuie sa realizeze un motor cu 3 cilindri, fiabil in timp.
Ford, cu al lor EcoBoost este recunoscut ca EcoBoom pe multe piete din Europa de Vest, iar motorizarea 1.0 TSI de la VAG pierde la multe capitole, in comparatie cu acest 1.0 T-GDI de la KIA Motors.
Pur si simplu motorizarea KIA are, pe langa cei 120 CP, si un altenator care ofera la randul sau undeva in jur de 18 CP si 45 de Nm in plus fata de cei 200 Nm.
In total, acest Stonic GT Line poate avea o putere maxima de 138 CP si un moment motor de peste 240 Nm, performante de top pentru orice motor cu 3 cilindri in line, cu o cilindree mai mica de 1 litru.
CUM SE CONDUCE SI CE CONSUM AFISEAZA?
Pe sosea, comportamentul rutier al masinii este acompaniat de o cutie 7DCT cu un softwaere revizuit, care acum ofera soferului si functia de SAILING!
Aceasta opreste complet motorul chiar daca masina merge pe autostrada, acolo unde sistemul considera ca are un consum de benzina inutil, adica exact cum o face un model full hybrid de la Toyota.
Rezultatul este un consum real de benzina extrem de mic, masina din acest test aratand o autonomie de peste 700 km in oras, cu un rezervor de 45 litri benzina.
Mai mult decat atat, noul Stonic ajunge la 100 de km/h in doar 10.6 secunde in modul SPORT si poate atinge o viteza maxima de 190 km/h.
Intr-un Bucuresti aglomerat, sistemul Stop&Start a functionat mult mai des decat la o varianta fara mild hybrid, iar functia Sailing functioneaza fara probleme chiar si la viteze mici.
Noi am reusit sa afisam un consum real de 7 litri pentru fiecare 100 de km, cam cat arata un diesel de generatie mai veche precum 1.5 dCI!
CONCLUZIILE AUTOLATEST
KIA Stonic 1.0 TGDI GT Line nu este o masina ieftina, insa ofera totul intr-un pachet mult mai atragator decat un Ford Puma sau un VW T-ROC.
Acum, cu acest facelift, masina are echipamente optionale imposibil de achizitionat la vechea generatie, iar motorizarea TGDI de 138 CP si cutia 7DCT sunt doua elemente care promoveaza aceasta masina drept foarte fiabila.
Si daca ne uitam la calitatea reala de fabricatie (Made in Koreea) si celebra garantie de 7 ani bumper to bumper pentru intreaga masina, avem de fapt un produs auto complet, din toate punctele de vedere!
Recomandarea noasta este sa testezi mult laudata Puma de Craiova, dupa care sa mergi la un dealer KIA si sa vezi cum se conduce un Stonic GT Line 7DCT!
PRO
Imagine de marca
Calitatea asamblarii foarte buna
Motor T-GDI rafinat si economic
Cutie automata secventiala cu 7 trepte cu functia Sailing
Garda la sol mare in varianta cu jante pe 17 inch
Valoare mare de revanzare chiar si dupa 7 ani
Garantie de 7 ani sau 150.000 km Bumper to Bumper
Performante rutiere superioare unui Ford Puma EcoBoost sau VW T-ROC 1.0 TSI
CONTRA
Pret mare al versiunii de top din acest test drive
Toate dotarile interesante sunt optionale chiar si la varianta de top GT Line
Lipsa roata de rezerva (in locul sau este acumulatorul!)
FISA TEHNICA
Motor
Numar de cilindri: 3 in linie
Injectie: Benzina 1 turbina
Capacitate cilindrica (cm3): 998 cmc
Alezaj X Cursa (mm): 71,0 x 84,0
Putere maxima CP/KW – rot/min: 120/6000
Cuplu maxim Nm – rot/min: 200/2000
Carburant: Benzina
Rezervor litri: 45
Transmisie
Punte motoare: Fata
Cutie de viteze / nr. trepte: Automata 7 trepte dublu ambreiaj uscat
Dimensiuni
Lungime (mm): 4140
Latime (mm): 1760
Inaltime (mm): 1485
Ampatament (mm): 2580
Portbagaj: 352-1.155 l
Greutate la gol kg: 1160
Anvelope: 205/45R17
Performante
0 – 100 km/h (s) – 10.4
Viteza maxima (km/h) –190
Consum mixt (l/100 km) WLTP: 5.7
Pret
Pret lista cu TVA : 18.454 €