De vina pentru acest succes este si modelul Logan MCV in varianta cu 7 locuri, model care pur si simplu impanzeste intreaga Germanie.
De ce testam acest model deja existent pe piata?
Scopul testului de fata este prezentarea facelift-ului operat modelului MCV prezentat anul trecut la Salonul Interantional de la Paris si de ce nu realizarea a mai bine de 1.000 km in formatie completa 6+1.
Parcurgerea unei distante asa de mari avea sa scoata la iveala atat minusurile masinii dar si avantajele sale. Dacia Logan MCV cu 7 locuri = peste 13.000 euro!
Masina testata este in realitate produsul auto romanesc cel mai scump, pretul unui asemenea model putand sa ajunga pana la o valoare de 12.550 euro cu TVA inclus, insa masina din test a ajuns la un pret final de 13.345 euro TVA inclus. In pachetul de optionale sunt mentionate vopseaua metalizata (255 euro), spatiu plafon (60 euro), garantie prelungita 24 luni sau 120.000 km (340 euro) si geamurile electrice pentru portiere din spate (100 euro).
In total masina de fata este echipata full options. De ce Logan MCV de 13.000 euro? Multi o sa vina sa ne spuna ca in nici un caz o Dacia romaneasca nu merita un pret asa de mare, insa pentru a si argumenta, trebuie sa ne aducem aminte faptul ca in general clientul de Logan MCV din Romania nu opteaza in masa pentru versiunea de top cu 7 locuri, ci doar pentru cea normala cu 5 locuri.
Ca mentalitate, clientul roman nu este in mare parte familiarizat cu acest tip de masina de famile cu 7 locuri, acesta privind Logan MCV drept un demn urmas al venerabilei Dacia 1310 Break. Mai mult, piata monovolumelor cu 7 locuri in Romania este aprope inexistenta, deci si succesul relativ al versiunii de top este de asteptat.
De ce are succes Logan MCV in Europa de Vest?
Pentru a raspunde la aceasta intrebare trebuie sa privim viata prin intermediul ochilor clientului german sau francez, acestia dorind de cele mai multe ori sa economiseasca sume importante de bani in special cand se achizitioneaza o masina. Chiar si asa, piata auto din Germania este cea mai scumpa din intreaga Europa, modelul de fata putand ajunge la un pret de lista de peste 16.000 euro.
Pur si simplu daca vrem aer conditionat trebuie sa cumparam pachetul confort de 1.300 euro care include pe langa aerul conditionat si sistemul audio cu MP3.
Vopseaua metalizata este 500 euro, iar cele doua scaune din portbagaj costa la randul lor 500 euro. Chiar si pentru cotiera centrala clientul din Germania trebuie sa scoata din buzunar suma de 150 euro. Dupa enumerarea acestor preturi mult mai mari decat cele practicate pe piata din Romania, ajungem la aceeasi concluzie, respectiv aceea ca Dacia ofera cele mai multe locuri si cel mai mult spatiu, totul in schimbul celui mai mic pret de achizitie de pe piata.
In comparatie cu modele concurente unde enumeram pe scurt un VW Caddy Maxi care costa 22.913 euro si un Opel Combo CDTI de 18.445 euro, Dacia Logan MCV este un adevarat block-buster.
Raportul pret-performante
Acest raport este un alt motiv clar pentru care aceasta masina are un real succes in Europa. Pur si simplu pe piata nu exista un automobil cu 7 locuri de 15.000 euro care sa ofere trei ani garantie si o habitabilitate de top. Existenta diesel-ului dCi de 85 CP permite un consum extraurban de 5 litri pentru 100 km parcursi, iar cele doua usi batante din spate permit o incarcare extrem de facila a bagajelor.
Chiar daca nu este foarte rapid pe sosea, costul combutibilului raportat la cele 7 persoane promoveaza masina noastra nationala drept un mijloc de transport confortabil si foarte ieftin.
Pro:
Calitate de fabricatie imbunatatita, spatiu foarte bun pentru 7 pasageri, comportament rutier stabil datorita ampatamentului marit, pret de achizitie imbatabil, optionale putine si ieftine, garantie de trei ani.
Contra:
Diesel economic insa usor prea slab pentru cele 1.350 km la gol, acces incomod pentru randul al treilea, roata de rezerva montata sub planseu, zgomot excesiv la rulare.